Grška solata iz ajdove kaše

Ajdo uvrščamo med žita, čeprav v resnici spada med sadje in je sorodnica rabarbare. Ker ne vsebuje glutena, je primerna izbira tudi za bolnike s celiakijo. Iz ajdovih cvetov lahko nastane odličen ajdov med, pri kuhanju pa uporabljamo semena, iz katerih z luščenjem dobimo ajdovo kašo, z mletjem pa ajdovo moko. Če redno uživamo ajdo, je tveganje za nastanek holesterola precej manjše, tudi visokega krvnega pritiska se nam ni treba bati. Raziskave so pokazale, da imajo ljudje, ki pogosto uživajo ajdo, v telesu več zdravega holesterola, poleg tega imajo tudi hitrejši krvni obtok in nižji pritisk. V ajdi se skriva mnogo flavonoidov, ki v telesu delujejo protivnetno in krepijo naš imunski sistem.

Solata z ajdovo kašo

Prednost ajde je v tem, da je kuhana precej hitro, poleg tega jo lahko, če jo hranimo v hladilniku, uživamo še vsaj 3 dni. Predstavljamo vam recept za grško solato iz ajdove kaše, ki je lahko samostojna jed, lahko pa jo uporabimo tudi kot prilogo. Odlično se poda k čičerikinim polpetam, pa tudi k mesu.

Potrebujemo (za 2 osebi):

  • 200 g ajde,
  • 200 g paradižnika,
  • 1 zeleno papriko,
  • 1 kumaro,
  • 1 šalotko,
  • košček feta sira,
  • peteršilj,
  • kis, olje in sol po okusu.

Ajdo speremo pod tekočo vodo ter skuhamo po navodilih in počakamo, da se ohladi. Paradižnik, papriko in kumaro narežemo na kocke, čebulo dobno sesekljamo. Vse skupaj v posodi zmešamo z ajdo in solimo. Nato dodamo še feta sir, bučno olje in balzamični ali jabolčni kis in dobro premešamo. Tako pripravljena solata lahko v hladilniku počaka tudi do naslednjega dne in nam služi za malico v službi.

DELI
Lina Zalaznik
Avtorica člankov z ljubeznijo do branja knjig, svojih bližnjih, morja, smeha ter lepe narave.