Suhe slive za kosti

    Floridski raziskovalci so morda našli preprosto rešitev za to, kako izboljšati stanje kosti ter tako morda preprečevati tudi zlome in osteoporozo: uživati je treba suhe slive. V svojem poklicnem življenju sem preizkušal že številne sadeže, od fig, datljev, jagod do rozin, vendar nobeden od njih ni imel tako močnega učinka na gostoto kostnine kot suhe slive, je ob tem dejal prehranski strokovnjak Brahram H. Arjmandi.

    Suhe slive

    Vpliv tega sadja so eno leto preučevali na dveh skupinah pomenopavznih žensk. V prvi skupini je bilo 55 žensk, jedle so 100 gramov suhih sliv (približno 10 sliv) na dan. V drugi, primerjalni skupini, pa je bilo 45 žensk, ki jim je bilo naročeno, naj dnevno zaužijejo po 100 gramov suhih jabolk. Vse udeleženke so vsak dan jemale tudi 500 miligramov kalcija in 400 mednarodnih enot vitamina D. Pri ženskah iz prve skupine so izmerili bistveno višjo gostoto kostnine v podlahtnici in hrbtenici kot pri ženskah iz kontrolne skupine. Po mnenju Arjmandija suhe slive zavirajo resorpcijo ali razgrajevanje kosti, ki je pri starostnikih hitrejša od rasti nove kostnine.
    Arjmandi ženskam svetuje, naj ne čakajo, da jim odkrijejo osteoporozo, temveč naj jo raje prehitijo in preprečijo. Med drugim predlaga, naj vsak dan pojedo dve do tri suhe slive in količino postopoma povečajo na šest do deset sliv.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte