V preteklosti je bilo fizično kaznovanje v šolah nekaj povsem običajnega. Sčasoma se je to seveda spremenilo, pa vendarle se še danes poskuša krotiti neubogljive otroke s takšnimi ali drugačnimi oblikami kaznovanja. V nekaterih državah je na primer zelo razširjena praksa kaznovanja zadrževanje posameznih otrok v šoli tudi po koncu pouka. Vendar pa marsikje ugotavljajo, da tudi tovrstne metode na dolgi rok niso najboljša rešitev. Tako so denimo v Veliki Britaniji s 4. februarjem začeli s 3-letnim preizkusnim projektom, ki namesto kaznovanja »problematičnih« učencev uvaja meditacijo, trening čuječnosti, dihalne vaje in druge sprostitvene tehnike. V projekt je vključenih skoraj 400 šol, pri izvajanju pa bodo pomagali tudi različni strokovnjaki za mentalno zdravje.
Dobri rezultati tam, kjer so že uvedli podobne programe
Marsikdo sicer ob ideji meditacije namesto kazni pomisli, da je otrokom danes prelepo. Vendar pa je treba upoštevati, da drugačni časi prinašajo tudi drugačne izzive. Tako se mnogi otroci znajdejo v precejšnjih stiskah, s katerimi se ne znajo soočiti sami. Posledično pa lahko med drugim prihaja do izbruhov v razredu. Zanimivo je, da v šolah, kjer so že uvedli podobne programe (na primer v šoli v ameriškem mestu Baltimore), pristop, kot vse kaže, deluje. Za večino otrok je dovolj že približno 5 minut pogovora s svetovalcem in nato 15 minut treninga čuječnosti, da se umirijo. Učitelji in profesorji tako večinoma nimajo potrebe po drugih oblikah kaznovanja, da bi zagotovili mir v učilnici.
Šola kot prostor priprave na življenje v najširšem možnem smislu?
Pomoč učencem pri obvladovanju stresa, ustreznejšem odzivanju v konfliktnih situacijah, izboljšanju koncentracije ipd. ima pogosto pozitiven vpliv tudi na šolske dosežke. Obenem pa to mnogim učencem pomaga, da se lažje spopadejo tudi s težavami, s katerimi se srečujejo zunaj šolskega okolja. Zagovorniki tovrstnih pristopov pogosto poudarjajo, da ni dovolj, če se otroci učijo zgolj šolske snovi. Šola bi morala biti namreč po njihovem mnenju prostor vsestranskega učenja za življenje.