Sladkorna bolezen: napake pri prehrani, ki si jih diabetiki ne bi smeli privoščiti

Sladkorna bolezen zahteva precej prilagoditev pri prehrani. Medtem ko pri zdravih ljudeh občasni prekrški niso posebna težava, pa je pri diabetikih drugače. Še posebej morate biti pozorni na določene napake, ki lahko povzročijo precej težav, saj mora biti sladkorna bolezen vedno pod čim boljšim nadzorom …


Sladkorna bolezen - Diabetes in prehrana

Sladkorna bolezen in preskakovanje zajtrka

Verjetno ste že večkrat slišali, da je zajtrk najpomembnejši obrok dneva. To velja še toliko bolj za tiste s sladkorno boleznijo. Če boste s prvim obrokom čakali predolgo, se lahko raven sladkorja v krvi pretirano zniža, kar pomeni nevarnost za t. i. hipoglikemijo. Tudi če niste nikoli jedli zajtrka, je pomembno, da se nanj čim prej navadite. Ni treba, da pojeste ogromno, vendar je priporočljivo, da je zajtrk obvezni del vaše jutranje rutine.

Pretiravanje z nasičenimi maščobami

Izsledki raziskav kažejo, da lahko preveč nezdravih maščob v prehrani poveča odpornost celic na inzulin. Tako se glukoza ne more absorbirati, ampak ostaja v krvi. Izogibajte se predvsem živilom, ki vsebujejo veliko nasičenih maščob. Namesto tega raje izberite zdrave vire maščob, na primer avokado, oreščke in semena. To bo pomagalo tudi pri zaščiti vašega srčno-žilnega sistema.

Razmerje med makrohranili ni uravnoteženo

Pazite, da vaši obroki ne bodo pretirano enolični. S tem imamo v mislih predvsem to, da vsebujejo zelo veliko določenih makrohranil, na primer ogljikovih hidratov, po drugi strani pa praktično nič beljakovin in maščob.


Preskakovanje obrokov

Včasih se nam zgodi, da zaradi obveznosti ali stresa preprosto »pozabimo na hrano«. Diabetiki si tega ne bi smeli privoščiti, saj to privede do prevelikih nihanj ravni sladkorja v krvi. Obroki naj bodo enakomerno razporejeni. Načrtujte jih vnaprej in si zanje vzemite dovolj časa.

PREBERITE TUDI:  Razstrupljevalni napitki za zdravo trebušno slinavko

Prigrizki iz bele moke

Ena največjih nevarnosti za ljudi s sladkorno boleznijo so enostavni sladkorji oziroma ogljikovi hidrati. Poskušajte čim bolj omejiti uživanje prigrizkov iz bele moke. Raje izberite živila, ki vsebujejo več vlaknin.

Med telovadbo pri roki nimate prigrizka

Kadar smo telesno aktivni, raven sladkorja v krvi običajno upade. Če imate diabetes, je zato izjemno pomembno, da imate med telovadbo vedno pri sebi manjši prigrizek. Tako lahko hitro ukrepate, če zaznate simptome hipoglikemije.

Obroki so preveliki

Namesto zgolj enega ali dveh večjih obrokov je precej bolje, da imate več manjših obrokov. To bo pomagalo pri uravnavanju krvnega sladkorja, obenem pa se s tem zmanjša tveganje za debelost. Prav prekomerna telesna teža je eden najpomembnejših dejavnikov tveganja za težave s krvnim sladkorjem.


Prehranjevanje neposredno pred spanjem

Svetujemo, da se tik pred odhodom v posteljo izogibate hrani. Še posebej problematični pa so lahko nočni prigrizki. Prehranjevanje v poznih večernih/nočnih urah pogosto povzroči previsok krvni sladkor na tešče. Zvečer si raje pripravite skodelico čaja, po možnosti cimetovega, ki je zelo koristen za diabetike.

Povejte svoje mnenje - kometirajte

Ne zamudite zanimivih vsebin: