Slaba prebava in težave s črevesjem

    Spoštovana ga. Dimic,
    Vaše odgovore redno spremljam, ker imam tudi sama točno takšne težave s prebavo in črevesjem že več let, letos pa še posebej izrazite (tako da sem že razmišljala o kolonoskopiji), sem si takoj, ko sem prebrala vaš odgovor o razstrupljanju in naravnih sokovih, nabavila polžasti sokovnik in začela s stiskanjem korenčkovega soka.
    Me pa zanima nekaj, česar v odgovoru niste povedali. Koliko časa naj bi človek to počel? Sveže zelenjavne sokove si bom verjetno delala vedno, ker so pač zdravi, ne predstavljam pa si, kako bi lahko prav dolgo živela čisto brez beljakovin in brez kruha. Sicer sem vegetarijanka že več kot 20 let, ampak sire, jogurte in jajca pa sem občasno vendarle jedla. Če vse to zamenjam s sojinimi izdelki, pa tudi ne vem, če bo v redu. Govori se, da tudi sojini izdelki niso prav zdravi, ker so narejeni iz gensko spremenjene soje. Ali je morda tako, da se po določenem obdobju diete, ki ste jo opisali, prebavni encimi začnejo spet normalno ustvarjati v telesu in lahko človek začne spet jesti vse po malem, kar se meni še vedno zdi najbolje?
    Pa še nekaj: kaj menite o koncentrirani sirotki? A lahko s tem zamenjam zeljnico, ki je ne maram?
    Hvala in lep pozdrav,
    Tadeja iz Ljubljane

    Prebava

    Tadeja, pozdravljeni!
    Resnično pohvaljena za nakup sokovnika in stiskanje sokov. S stiskanjem svežih zelenjavnih sokov boste resnično zelo dobro nahranili svoje celice, poskrbeli boste za dober in zdrav imunski sistem ter za veliko energije.
    Kljub temu da trenutno ne jeste mleka, sira, jajc in mesa, se vam ni treba bati, da ne uživate beljakovin, saj jih dobite povsem dovolj iz zelenjave, stročnic in žit. Prav tako tovrstne beljakovine ne zakisajo vašega telesa. Najboljši pa so seveda zelenjavni sokovi. Poleg korenčka si stisnite tudi sok iz zelene listnate zelenjave. Zelena solata, listki pese, brokolija, cvetače, korenja, peteršilj, blitva, špinača, regrat, rukola, detelja, koprive … iz takšnega soka boste dobili zelo veliko živih encimov, ki vam bodo pomagali pri presnovi hranil iz ostale hrane. Predlagam vam, da takšen sok popijete 10 minut pred vsakim večjim obrokom. Prav tako vam bo pomagalo »grickanje« papaje, ki prav tako vsebuje veliko prebavnih encimov. Med obroki ne pijte, saj boste prebavne sokove razredčili. Omenjena sirotka je seveda v redu, morda pa lahko obiščete najbližjo eko kmetijo, kjer vam bodo z veseljem prodali sirotko. Zvečer si jo natočite v kozarec in jo do zjutraj pustite na pultu, da nastane kisava. Zjutraj jo na tešče popijte.
    Uživajte v repi in zelju, ki jih bo zdaj v izobilju. Dodajte jima kumino in lovor, kar ju bo naredilo lažje prebavljiva. Tudi drugače ne pozabite na začimbe. Med prazniki si lahko za pomoč in v izogib prebavnim težavam pred večjim obrokom privoščite dobre prebavne encime v obliki dopolnila, kar pa naj vam ne pride v navado, pač pa po tem posezite le takrat, ko ob sebi nimate sokovnika. Tudi bazičen prah iz mešanice ajurvedskih zelišč vam bo po presladkem ali premastnem obroku hitro pomiril razdražen želodec.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    1 komentar

    Comments are closed.