Za marsikoga so semena lubenice nepotrebna nadloga, moteča pri uživanju tega izjemno osvežilnega sadeža. Tako je danes mogoče kupiti tudi posebno sorto lubenice brez semen. Vendar pa vsebujejo semena lubenice kar nekaj zelo pomembnih snovi, zato je vsekakor dobro, da jih vključite v svojo prehrano.

Posušena semena so lahko zelo okusna in hranljiva. V njih se med drugim nahajajo beljakovine, kar nekaj vitaminov iz skupine B, magnezij, fosfor, železo, kalij, baker, mangan in cink. Posušena in popražena semena lubenice so tako lahko okusen, lahek in zdrav prigrizek, zato bi jih bilo zares škoda zavreči.

Semena lubenice

Kako pripraviti semena lubenice?

Preden lahko z užitkom zagrizete v hrustljava semena lubenice, jih morate malce obdelati, saj v presni obliki niso najbolj okusna. Semena najprej dobro operite in jih osušite. Nato jih namočite čez noč. Počakajte nekaj dni, da boste lahko odstranili malce tršo, črno ovojnico. Semena nato posušite v pečici ali na soncu. Razporedite jih po pekaču ter jih pokapljajte z malce rastlinskega olja in jih posipajte s soljo. Pecite približno 20 minut pri temperaturi 150 ℃. Po želji lahko semena posipate tudi s cimetom ali z mešanico limoninega soka in čilija v prahu. Začimbe prilagodite svojemu okusu in uživajte. Semena lubenice lahko uživate kot samostojen prigrizek ali pa jih dodajate solatam in drugim jedem.

Preprečevanje zapletov, povezanih z diabetesom

Semena lubenice so zelo koristna za diabetike, saj pomagajo pri nadzorovanju bolezni oziroma zmanjšujejo tveganje za številne težave, značilne za diabetes. Pri tem imajo še posebej pomembno vlogo aminokisline in magnezij v semenih lubenice.  Priporočamo vam, da si iz semen lubenic pripravite čaj, saj bo tako učinek v primeru diabetesa najboljši. Za pripravo čaja uporabite pest semen in en liter vode. Mešanico najprej zavrite, nato pa v pokritem loncu pri nizki temperaturi segrevajte še približno 45 minut. Napitek si pripravite vsak dan.

Semena lubenice

Premagovanje utrujenosti

Pest semen lubenice dnevno vam bo pomagala tudi pri premagovanju utrujenosti. Semena so namreč bogata z železom, ki je zelo pomemben mineral za oskrbo telesnih celic s kisikom. Železo pomaga tudi pri pretvorbi hrane v energijo in pri krepitvi imunskega sistema. Uživanje semen lubenice bo tako poskrbelo, da boste imeli precej več energije. To je tudi posledica dejstva, da lahko v semenih lubenice najdemo tudi aminokislino, imenovano L-citrulin, ki prav tako pomaga odpravljati težave z utrujenostjo.

Semena lubenice za zdravo srce in ožilje

Z uživanjem semen lubenice boste naredili tudi nekaj dobrega za svoje srce. Semena so namreč bogata z za srce koristnimi maščobnimi kislinami, ki med drugim znižujejo raven škodljivega holesterola v krvi. V semenih lubenice lahko najdemo tudi precej kalija, ki je prav tako zelo pomemben za preprečevanje srčnih bolezni oziroma ohranjanje zdravega srca. Aminokislini citrulin in arginin pa sta zelo pomembni tudi za prekrvavitev in arterije. Arginin je še posebej koristen za naravno zniževanje krvnega tlaka, kar močno zmanjša tveganje za srčno-žilna obolenja. Seveda pa je za preprečevanje previsokega krvnega tlaka posebej pomemben magnezij, s katerim so semena lubenice prav tako bogata, podobno pa velja tudi za kalij.

Ohranjanje normalno delujočih mišic

Da bi lahko vaše mišice funkcionirale optimalno in da po naporih ne bi prihajalo do hudih mišičnih bolečin, jih morate oskrbeti z določenimi pomembnimi hranilnimi snovmi. Zelo dober vir teh hranil lahko predstavljajo prav semena lubenic. Za zdrave mišice je zelo pomemben že omenjeni L-citrulin, ki sodeluje pri obnovi mišičnega tkiva in ohranjanju mišične mase. Poleg tega L-citrulin sprošča gladke mišice, izboljšuje anaerobno vzdržljivost in blaži bolečine v mišicah. Z mišice pa je ključen tudi magnezij, ki spodbuja ponovni prevzem kalcija in preprečuje mišične krče.

Izboljšanje možganskih funkcij

Semena lubenice so tudi dober vir folne kisline, ki je pomembna za normalno delovanje možganov. Na zadosten vnos folne kisline morajo biti še posebej pozorne nosečnice, saj lahko tako močno zmanjšajo tveganje za okvare pri plodu. Zdrave maščobne kisline v semenih lubenice spodbudijo delovanje nevrotransmiterjev, kar izboljša vaš spomin in kognitivne sposobnosti. Ker so semena lubenic tudi izvrsten vir antioksidantov, bodo zaščitila možganske celice tudi pred škodo, ki bi jo sicer lahko povzročili prosti radikali.

Preprečevanje težav z očmi

Želite preprečiti poslabšanje svojega vida? Tudi v tem primeru vam priporočamo uživanje semen lubenic, ki so bogata z vitaminom A, kar pomeni, da lahko zmanjšajo tveganje za številne očesne bolezni. Za ohranjanje zdravih oči in dobrega vida pa je pomemben tudi vitamin C, ki ga prav tako najdemo v semenih lubenice.