Ste stalno utrujeni? Odkrijte razlog za svoje težave!

    Ogromno je ljudi, ki so zelo pogosto močno utrujeni. Po nekaterih podatkih naj bi imela kar ena tretjina vsega prebivalstva težave z nenehno utrujenostjo. Včasih je lahko utrujenost povezana z resnejšimi bolezenskimi stanji, zato je v primeru stalno prisotnih simptomov nujen pregled pri zdravniku. Po tem ko se izključijo različne bolezni, je smiselno preučiti tudi vaše vsakodnevne navade.

    Pogosto so namreč prav stvari, ki se vam morda zdijo na prvi pogled zelo nepomembne, krive za vaše pomanjkanje energije. Težave z utrujenostjo je tako mogoče v mnogih primerih razrešiti zelo enostavno.

    Utrujenost

    Uživanje prevelikih količin enostavnih ogljikovih hidratov

    Ogljikovi hidrati predstavljajo pomemben vir energije za naše telo. Prebavni sistem jih zelo hitro predela in spremeni v energijo, ki je potrebna za različne procese. Vendar pa imate lahko po drugi strani zaradi pogostega uživanja enostavnih ogljikovih hidratov v večjih količinah težave z utrujenostjo. Ob zaužitju sladkorja in enostavnih ogljikovih hidratov pride namreč do hitrega dviga ravni sladkorja v krvi. Posledično začne trebušna slina proizvajati večje količine inzulina, da bi lahko sladkor čim prej zapustil kri in prešel v celice.

    Zaradi teh nihanj krvnega sladkorja se lahko pojavi občutek hude utrujenost. Zato ves čas hlepite po novi porciji enostavnih ogljikovih hidratov, saj imate občutek, da bi vam ti lahko povrnili energijo, vendar pa se zgodi povsem nasprotno. Tako se lahko hitro ujamete v začaran krog. Precej boljša izbira od testenin in drugih izdelkov iz bele moke je denimo kombinacija stročnic ter zelenjave, ki vas bo nasitila za dlje časa in ne bo povzročila nenadnih padcev energije.

    Pomanjkanje telesne aktivnosti

    Pogosto zatrjujete, da ste preveč utrujeni za telesno aktivnost? V resnici je lahko prav pomanjkanje gibanja tisto, kar povzroča vašo prekomerno utrujenost. Že nekaj minut telovadbe dnevno je bolje kot nič, postopoma pa lahko čas in intenzivnost vadbe povečujete. Telovadba koristi tako vsem, ki so sicer popolnoma zdravi, kot tistim, ki imajo diagnosticirano določeno bolezen, katere simptom je lahko tudi povečana utrujenost.

    Priporočamo vam tudi, da poskušate zmanjšati količino časa, ki ga dnevno presedite. Kadar je to le mogoče, poskusite stati, namesto dvigala pa začnite uporabljati stopnice. Že majhne spremembe lahko pripomorejo k temu, da se bo postopoma utrujenost zmanjšala oziroma da boste imeli več energije.

    Nekvaliteten spanec

    Morda se vam zdi nelogično, da ste nenehno utrujeni, saj vsako noč spite toliko, kot je priporočeno za vašo starost. Vendar pa ne gre samo za vprašanje količine, ampak je pomembna tudi kakovost vašega spanca. Med spanjem se namreč med drugim sproščajo hormoni, ki uravnavajo vaš metabolizem in raven energije. Da bi lahko prišlo do popolne obnove energije, mora spanje potekati brez motenj, v posteljo pa se je najbolje odpraviti vsak večer ob podobnem času. Ustaljen urnik spanja in budnosti vam lahko namreč pomaga v boju s prekomerno utrujenostjo.

    Pri premagovanju utrujenosti pa vam lahko pomaga tudi krajši popoldanski dremež, ki pa naj načeloma ne traja več kot 20 minut. Seveda pa po drugi strani ni dobro, da spite podnevi, ponoči pa bedite, saj lahko prav obrnjen bioritem povzroča hudo utrujenost, čeprav ste morda  spali 8 ur ali več. Kadar je to mogoče, torej vedno spite ponoči.

    Občutljivost oz. intoleranca na določeno hrano

    Za intoleranco na hrano, ki je ne smete zamenjevati z alergijo, so značilne predvsem različne prebavne težave. Pogosto pa se intoleranca na določeno živilo kaže tudi v obliki povečane utrujenosti. Intoleranca se najpogosteje pojavi ob živilih, kot so gluten, jajca, mleko in mlečni izdelki ter soja. Če sumite, da je lahko uživanje določenega živila tisto, kar negativno vpliva na raven vaše alergije, poskusite to živilo za nekaj časa izločiti iz prehrane in opazujte, kaj se bo zgodilo. Ena od možnosti pa je seveda tudi obisk strokovnjaka.

    Prevelika omejitev kalorij

    Tudi zelo restriktivne diete so pogosto povezane z občutki izčrpanosti. Če se zelo omejite pri številu dnevno zaužitih kalorij, se namreč vaš metabolizem upočasni, saj želi prihraniti energijo. Posledično pride do hude utrujenosti. Poleg tega je ob prevelikem omejevanju kaloričnega vnosa težko zaužiti dovolj potrebnih mineralov in vitaminov, zaradi česar se lahko utrujenost še poveča. Namesto za zelo stroge diete, ki na dolgi rok nikoli niso zares učinkovite, se raje odločite za malce počasnejšo, a obenem zanesljivejšo pot.

    Dehidracija

    Za primerno raven energije morate zaužiti tudi dovolj tekočine, po možnosti vode. Že zelo blaga oblika dehidracije lahko tako zmanjša vašo sposobnost koncentracije in povzroči hudo utrujenost. Pri vnosu tekočine je dobro slediti splošnim priporočilom, pri čemer morate upoštevati tudi svojo višino, težo, spol in stopnjo dnevne aktivnosti.

    Pogosto pitje energijskih napitkov

    Energijske pijače so običajno izdelane iz kofeina, sladkorja, aminokislin, na primer tavrina, in velikih količin vitamina B. Morda lahko sicer zaužitje energijskega napitka pripomore k hipnemu občutku večje budnosti, kar je povezano predvsem s kofeinom in sladkorjem. Vendar pa je učinek le začasen. Če ne prej, se boste morali naslednji dan soočiti še s hujšim pomanjkanjem energije oziroma z utrujenostjo. Slej ali prej boste torej morali prekiniti začaran krog, saj vaš organizem takšnega tempa ne bo zmogel zelo dolgo.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte
    Deli