Terapije in vaje za boljši vid

    Predolgo ali prekratko zrklo, ki povzročata daljnovidnost in kratkovidnost, neenakomerna ukrivljenost roženice ali leče, ki ju občutimo kot astigmatizem, je le nekaj motenj zdravja, ki doletijo naše oči.

    Mnoge težave z vidom so žal dedne in jih je praktično nemogoče preprečiti, vendar pa lahko s pravilnim ravnanjem vsaj upočasnimo njihovo slabšanje. Vaje, ki vam jih predstavljam v tem članku, sem zbrala iz različnih vetrov, vse pa sem preizkusila tudi sama. Za moje težave (kratkovidnost in občutljive oči) sta še posebej učinkoviti očesna telovadba in masaža predela okoli oči. Pri vseh vajah za oči je zelo pomembno, da jih delamo redno, a zmerno. Oči po vajah ne smejo biti utrujene. Vse vaje se izvajajo brez očal oziroma kontaktnih leč, seveda pa se najprej posvetujte s svojim zdravnikom oziroma okulistom.

    Vaje za oči

    Batesova metoda

    Batesova metoda temelji na krepitvi očesnih mišic, s pomočjo posebnih vaj in postopkov, ki jih izvajamo skozi ves dan. Jutranja terapija se prične z oblivanjem oči najprej s toplo, nato še z mrzlo vodo. Postopek ponovite 20-krat. Čez dan morate biti pozorni na to, kako pogosto mežikate. Preverjanje mežikanja je še posebej priporočljivo, kadar dolgo časa gledate v računalniški ekran. V skladu z Batesovo metodo morate pomežikniti približno 15-krat na minuto. Oči tudi čez dan občasno potrebujejo počitek. Privoščite jim ga od trikrat do štirikrat na dan. Oči odpočijte tako, da jih pokrijete z dlanmi tako, da je konica mezinca pri vrhu nosa. Ostanite v tem položaju nekaj minut. Enkrat na dan naredite očesno vajo za osredotočanje. Iztegnjen kazalec držite približno 20 cm pred očmi in ga pomikajte od ene rame k drugi. Višina kazalca naj se ne spreminja. Sledite kazalcu s pogledom (premikajte tudi glavo). Obrnite smer gibanja in še enkrat ponovite vajo. Ko opravite, ponovite vajo tako, da se namesto na prst, osredotočite na ozadje.

    PREBERITE TUDI:  Joga proti stresu

    Očesna telovadba

    Sedite pokonci in sprostite ramena. Zazrite se v točko na stropu, nato spustite pogled v tla. Zazrite se v točko na skrajni levi, nato na skrajni desni. Ponovite vajo – pogled navzgor in navzdol ter na levo in desno – še štirikrat. Nato razgibajte oči s kroženjem. Krožimo tako, da se s pogledom ustavimo na štirih skrajnih točkah, najprej na zgornji, nato na desni, na spodnji in nazadnje znova zgoraj. Ponovite vajo vsaj štirikrat. Nadaljujte s kroženjem v drugo smer. Zazrite se v poljubno točko v daljavi in jo skušajte čim bolje razločiti. Nato se zazrite v poljubno točko, ki od vas ni oddaljena več kot en meter. Vajo z izmenjevanjem fokusa daleč–blizu nekajkrat ponovite. Vzemite list papirja z besedilom in ga dajte v naročje. Poskusite se čim bolje fokusirati besedilo. Nato pomaknite papir za 20 cm bližje k očem in ponovite vajo. Položite dlani na oči in počivajte.

    Vaja s svečo

    Sedite za mizo. Približno meter predse v višino oči postavite gorečo svečo (lahko si pomagate tako, da svečnik podložite s knjigami). Z obema očesoma 10 sekund glejte v plamen, nato si oči za 20 sekund pokrijte z dlanmi. Nato odkrijte eno oko in se znova zazrite v svečo, pokrijte oko in ostanite v tem položaju 20 sekund. Ponovite isto vajo še z drugim očesom.

    Joga za oči

    V stoječem položaju iztegnite predse roki. Palca naj bosta usmerjena navzgor. Zazrite se v konici palcev. Počasi pričnite razmikati roki, dokler vam palca ne uideta iz vidnega polja. Ostanite v tem položaju 40 sekund, nato vrnite roki v prvoten položaj. Po koncu vaje položite dlani na oči. Nato iztegnite kazalec in se dotaknite točke med obrvema. Počasi odmikajte prst, pri tem pa ves čas opazujte njegovo konico. Ko je roka že čisto iztegnjena, še vedno intenzivno opazujte prst. V tem položaju vztrajajte nekaj sekund. Pričnite počasi vračati kazalec v prvotni položaj med obrvi. Zakrite oči z dlanmi.

    PREBERITE TUDI:  Proso je odlična hrana proti stresu

    Slabovidnost

    Jutranje prebujanje očesnih mišic

    Drgnite dlan ob dlan, dokler ne postaneta roki topli. Topli dlani nežno položite čez odprte oči tako, da sta vrhova mezinca pri nosnem korenu. Pomembno je, da svetloba ne prodira skozi prste in da vidite zgolj črnino. Vztrajajte v tem položaju tri minute. Nato naredite vajo zapiranja in odpiranja oči. Stisnite oči, vztrajajte pet sekund in jih nato na široko odprite. Vajo ponovite sedemkrat.

    Knajpanje oči

    Za knajpanje oči boste potrebovali dve majhni brisači, topel kamilični čaj in led. Eno brisačo pomočite v kamilični čaj, drugo položite na led. Prekrijte oči najprej s toplo brisačo. Zadržite brisačo na očeh 10 sekund. Ponovite postopek z ledeno brisačo. Ves proces ponovite petkrat. Končajte vedno z mrzlo brisačo.

    Očesna masaža

    Pri očesni masaži se ne dotikamo očesnih zrkel, ampak samo okolice oči. Masažo pričnemo tako, da se s palcema obeh dlani dotaknemo jamic med nosnim korenom in obrvmi. S krožnimi gibi pomikamo palce po obrvi od notranje k zunanji strani. Nekje na sredi loka boste pod prsti začutili drobno vdolbinico. Tej točki posvetite nekoliko več pozornosti. Nežno nanjo nekajkrat pritisnite. Pazite, da se pri tem ne boste dotaknili očesnega zrkla. Nadaljujte z masažo do skrajnega zunanjega loka obrvi. Zdaj namesto s krožnimi gibi nadaljujte z nežnimi pritiski. Postopek ponovite na spodnjem delu kosti, ki obkroža oko. Tokrat (namesto s palci) masirajte s kazalcema. Nazadnje zmasirajte nosni koren, in sicer od zgoraj navzdol.

    Za zdrave oči lahko poskrbimo tudi s primerno prehrano. Očesne težave odvračajo rdeče in oranžno sadje ter zelenjava, ki vsebujejo betakaroten ter vitamina C in E.

    A.J.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    1 komentar

    1. Kaj pomeni to: masirati od noter navzven? To pomeni iz desne -_> levi ali iz leve –> desni strani?

    Comments are closed.