Semena lubenice – semena zdravja

    Sočna in slastna lubenica je zelo zdrav poletni sadež, pravi zaklad pa skriva v sebi – to so njene pečke, ki jih, ko si privoščite lubenico, nikar ne zavrzite!

    Pečke lubenice posušite in jih nato popražite – presenečeni boste nad slastnim prigrizkom, ki ste ga pravkar odkrili. Še bolj pa boste presenečeni, ko boste izvedeli, kaj vse imajo v sebi. Na kratko: izjemno bogate so z beljakovinami, vitamini, minerali in zdravimi maščobami.

    lubenica in semena lubenice

    Beljakovine

    V 100 gramih pečk se skriva 20 gramov beljakovin, kar je skoraj polovica priporočenega dnevnega vnosa. Beljakovine v pečkah lubenice vsebujejo različne aminokisline, med njimi arginin. Ta aminokislina ureja pretok krvi in pomaga pri kroničnih bolezni srca in ožilja. Športniki pogosto uporabljajo prehranske dodatke L-arginina (to je L-oblika te aminokisline), ki povečuje transport krvi in kisika v mišično tkivo in nazaj ter s tem pripomore k njegovi rasti. Poleg tega ima pozitivne učinke na imunski sistem. Ostale aminoksiline, ki jih najdemo v pečkah lubenice, so: triptofan, naravni relaksant, ki pomaga pri spanju, glutaminska kislina, ki optimizira delovanje možganov, in lizin, ki je bistvenega pomena za dobro absorpcijo kalcija in za nastanek kolagena, glavne beljakovine vezivnega tkiva.

    B-vitamini

    Pečke lubenice vsebujejo ogromno vitaminov B-kompleksa. To so vitamini, ki igrajo bistveno vlogo pri pretvorbi hrane v energijo in pri drugih pomembnih telesnih funkcijah. B-vitamin, ki v pečkah lubenice prevladuje, je niacin. V 100 gramih pečk se skrivajo 3 miligrami niacina oziroma 15 odstotkov njegovega dnevno priporočenega vnosa. Niacin je nujno potreben za pravilno delovanje živčnega in prebavnega sistema ter za zdravje kože. Med B-vitamini, ki jih še najdemo v pečkah lubenice, so: folati, tiamin, riboflavin, vitamin B6 in pantotenska kislina.

    PREBERITE TUDI:  Kako uporabiti lupine od sadja in zelenjave?

    Minerali

    V semenih lubenice najdemo številne minerale, med njimi največ magnezija. V 100 gramih pečk se skrivajo kar 4 mg magnezija, kolikor znaša tudi njegov dnevno priporočeni vnos. Magnezij je pomemben zato, ker pomaga uravnavati krvni pritisk in presnovo ogljikovih hidratov, to pa ima pozitivne učinke tudi na nivo krvnega sladkorja. Drugi pomembni minerali, ki jih najdemo v pečkah lubenice, so: fosfor, železo, kalij, natrij, baker, mangan in cink.

    Maščobe

    Semena lubenice so dobro založena tudi z zdravimi maščobami: v 100 gramih semen se nahaja kar 40 gramov maščob, od katerih je samo 8 gramov nasičenih. Preostanek predstavljajo enkrat- in večkrat nenasičene maščobe, ki zmanjšujejo holesterol v krvi, ter omega-6 maščobne kisline, ki pomagajo zniževati visok krvni pritisk. Kljub vsem zdravilnim učinkom pa s semeni lubenice ne pretiravajte – 100 gramov semen namreč vsebuje več kot 400 kalorij.

    Poglejte si tudi, kako lahko zelo enostavno očistite semena iz lubenice.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte