S sprehodom do zdravja

    Ali bi se radi ukvarjali z neko obliko fizične aktivnosti, pa niste tip športnika? Ali ste razmišljali o hitri hoji kot celostni fizični aktivnosti? Ne pozabite, da tudi sprehod zahteva spoštovanje določenih pravil.

    Sprehod je ena od najenostavnejših oblik fizične aktivnosti zaradi več razlogov: obstaja minimalna možnost poškodb, omogoči delovanje velikih skupin mišic, ugodno vpliva na kardivaskularni, respiratorni, kostni in mišični sistem.
    Sprehod v naraviV začetku sprehod naj ne bi trajal dlje kot 20 minut. Prvih pet minut naj bi se segrevali z lahkim pešačenjem in naslednjih pet minut stopnjevali tempo hoje. Konstantna hitra hoja naj ne bi trajala več kot 10 minut. Tehnika pravilne hoje zagovarja več krajših korakov namesto dolgih korakov, roke imejte pokrčene v komolcih, in sicer jih čvrsto držite ob pasu, ramena pa naj bodo sproščena. Pri hoji zavestno uporabljajte hrbtne mišice, za odrivanje naprej pa uporabljajte zadnje stegenske in zadnjične mišice.

    Za hojo nosite platnene ali druge copate, narejene iz naravnih materialov, podplat pa naj bo mehak in udoben. Intenzivnost hoje določite s pomočjo merjenja pulza, ki je preprosto – tri prste postavite na arterijo nad levim zapestjem, preštejte utripe srca v 15 sekundah, pomnožite s 4 in dobite število utripov v minuti. Prvi dan vadite na nivoju polovične maksimalne srčne frekvence. Če začutite hiter utrip srca, oteženo dihanje, slabost ali vrtoglavico, takoj prekinite kakršnokoli fizično aktivnost. Najmanj dve uri pred aktivnostjo ne jejte težke hrane, raje si privoščite napitke (čaj ali vodo), ki jih lahko uživate tudi med sprehodom.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte