Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.

Na vidiku nova pomoč za osebe z endometriozo

Endometrioza je bolezenska motnja, za katero je značilno pojavljanje tkiva, katerega lastnosti so zelo podobne maternični sluznici, zunaj maternice.

Ne dopustite, da vas zamera razžre od znotraj

Zamera je lahko povezana z zelo konkretnimi dogodki – na primer z izdajo ali ponižanjem.

Govorjenje med spanjem: kaj je krivo za ta pojav?

Govorjenje med spanjem se zdi na prvi pogled predvsem komično. Osebe, za katere se izve, da ponoči rade »poklepetajo same s sabo«.

Psi v povprečju razumejo kar približno 90 človeških besed in fraz

Psi v povprečju razumejo približno 90 človeških besed in fraz.

Popolna nedelja za dober začetek naslednjega tedna

Nedelja je sicer za mnoge ljudi dela prost dan, vendar so osebe, ki nedeljo dojemajo kot svoj najljubši dan v tednu, precej redke.
Zdravje & prehranaRutin - odličen antioksidant: pri katerih težavah lahko pomaga?

Rutin – odličen antioksidant: pri katerih težavah lahko pomaga?

MORDA VAS ZANIMA

Že poznate rutin – naravni antioksidant, o katerem se v zadnjih letih veliko piše? Zagotovo poznate staro modrost, da jabolko na dan prežene zdravnika stran. Čeprav nas zgolj to seveda ne more povsem obvarovati pred tveganjem za različne bolezni, pa sodijo jabolka nedvomno med zelo zdrave sadeže. Pomemben razlog za to je, da gre za enega najboljših virov rutina, ki ga uvršamo med flavonoide in za katerega se včasih pojavlja tudi poimenovanje vitamin P.

- Oglas -

Rutin - antioksidant

Podobno kot drugi flavonoidi je tudi rutin izvrsten antioksidant, znan po močnih protivnetnih učinkih. V zadnjem času postajajo zato prehranska dopolnila, ki vsebujejo rutin, vse bolj priljubljena. Obenem pa narašča število raziskav, ki se ukvarjajo z učinki tega antioksidanta. Kaj so torej najpomembnejši pozitivni vplivi, ki jih prinaša rutin, in katera so tista živila, ki ga, poleg jabolk, vsebujejo največ?

Rutin še posebej koristen za srce in ožilje

Med najpomembnejše razloge za uživanje rutina – v obliki različne hrane ali prehranskih dopolnil – zagotovo sodi dejstvo, da lahko to pozitivno vpliva na zaščito srčno-žilnega sistema. Nedavne raziskave razkrivajo, da lahko rutin pomaga pri izboljšavi elastičnosti žil in zmanjša tveganje za njihove poškodbe. Hkrati izboljša prekrvavitev in prispeva k naravnemu zniževanju krvnega tlaka. Za ljudi s hipertenzijo je sicer še posebej koristna kombinacija rutina in kvercetina – še enega odličnega antioksidanta. Zaradi pozitivnega vpliva na prekrvavitev se rutin priporoča tudi za preprečevanje krčnih žil in v primeru otekanja nog. Seveda pa lahko povečan vnos rutina hkrati zmanjša nevarnost za nastajanje krvnih strdkov,  ki so lahko v skrajnih primerih tudi usodni.

Jabolko in rutin
Jabolka sodijo med živila z visoko vsebnostjo rutina.

Naravna pomoč pri tipičnih simptomih artritisa

Najbolj značilen simptom artritisa so seveda bolečine v sklepih, zaradi česar je kakovost bolnikovega življenja močno zmanjšana. Vendar pa na srečo obstaja kar nekaj možnosti, kako učinkovito zmanjšati te bolečine. Če vas zanimajo predvsem naravni pristopi, je rutin zagotovo ena najboljših možnosti. S pomočjo rutina je namreč mogoče ublažiti tako kronična kot akutna vnetja v sklepih, kar bo posledično pomagalo pri lajšanju bolečin.

Več rutina za boljše zdravje možganov

- Oglas -

Raziskave kažejo tudi, da ima rutin pozitiven vpliv na naše možgane, kar je med drugim povezano z dejstvom, da zavira delovanje citokinov, ki povzročajo vnetja. Rutin pomaga predvsem pri preprečevanju negativnih sprememb, ki so pogosto povezane s staranjem. Tako lahko uživanje tega antioksidanta zmanjša tudi nevarnost za Alzheimerjevo bolezen.

V kateri hrani lahko najdemo največ rutina?

Kot že omenjeno, so jabolka živila, ki vsebujejo nadpovprečne količine rutina. Na seznam živil, ki prav tako vsebujejo veliko tega izredno pomembnega antioksidanta, pa sodijo še:

  • ajda,
  • kapre,
  • olive,
  • pasijonka,
  • zeleni čaj
  • bezeg,
  • fige,
  • čebula,
  • grenivke,
  • pomaranče in
  • grozdje.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×