Že poznate rutin – naravni antioksidant, o katerem se v zadnjih letih veliko piše? Zagotovo poznate staro modrost, da jabolko na dan prežene zdravnika stran. Čeprav nas zgolj to seveda ne more povsem obvarovati pred tveganjem za različne bolezni, pa sodijo jabolka nedvomno med zelo zdrave sadeže. Pomemben razlog za to je, da gre za enega najboljših virov rutina, ki ga uvršamo med flavonoide in za katerega se včasih pojavlja tudi poimenovanje vitamin P.

Rutin - antioksidant

Podobno kot drugi flavonoidi je tudi rutin izvrsten antioksidant, znan po močnih protivnetnih učinkih. V zadnjem času postajajo zato prehranska dopolnila, ki vsebujejo rutin, vse bolj priljubljena. Obenem pa narašča število raziskav, ki se ukvarjajo z učinki tega antioksidanta. Kaj so torej najpomembnejši pozitivni vplivi, ki jih prinaša rutin, in katera so tista živila, ki ga, poleg jabolk, vsebujejo največ?

Rutin še posebej koristen za srce in ožilje

Med najpomembnejše razloge za uživanje rutina – v obliki različne hrane ali prehranskih dopolnil – zagotovo sodi dejstvo, da lahko to pozitivno vpliva na zaščito srčno-žilnega sistema. Nedavne raziskave razkrivajo, da lahko rutin pomaga pri izboljšavi elastičnosti žil in zmanjša tveganje za njihove poškodbe. Hkrati izboljša prekrvavitev in prispeva k naravnemu zniževanju krvnega tlaka. Za ljudi s hipertenzijo je sicer še posebej koristna kombinacija rutina in kvercetina – še enega odličnega antioksidanta. Zaradi pozitivnega vpliva na prekrvavitev se rutin priporoča tudi za preprečevanje krčnih žil in v primeru otekanja nog. Seveda pa lahko povečan vnos rutina hkrati zmanjša nevarnost za nastajanje krvnih strdkov,  ki so lahko v skrajnih primerih tudi usodni.

Jabolko in rutin
Jabolka sodijo med živila z visoko vsebnostjo rutina.

Naravna pomoč pri tipičnih simptomih artritisa

Najbolj značilen simptom artritisa so seveda bolečine v sklepih, zaradi česar je kakovost bolnikovega življenja močno zmanjšana. Vendar pa na srečo obstaja kar nekaj možnosti, kako učinkovito zmanjšati te bolečine. Če vas zanimajo predvsem naravni pristopi, je rutin zagotovo ena najboljših možnosti. S pomočjo rutina je namreč mogoče ublažiti tako kronična kot akutna vnetja v sklepih, kar bo posledično pomagalo pri lajšanju bolečin.

Več rutina za boljše zdravje možganov

Raziskave kažejo tudi, da ima rutin pozitiven vpliv na naše možgane, kar je med drugim povezano z dejstvom, da zavira delovanje citokinov, ki povzročajo vnetja. Rutin pomaga predvsem pri preprečevanju negativnih sprememb, ki so pogosto povezane s staranjem. Tako lahko uživanje tega antioksidanta zmanjša tudi nevarnost za Alzheimerjevo bolezen.

V kateri hrani lahko najdemo največ rutina?

Kot že omenjeno, so jabolka živila, ki vsebujejo nadpovprečne količine rutina. Na seznam živil, ki prav tako vsebujejo veliko tega izredno pomembnega antioksidanta, pa sodijo še:

  • ajda,
  • kapre,
  • olive,
  • pasijonka,
  • zeleni čaj
  • bezeg,
  • fige,
  • čebula,
  • grenivke,
  • pomaranče in
  • grozdje.