Vas že mika listanje sveže, novembrske revije Bodi eko? Za najnovejšo izdajo smo pripravili vsebine, ki bodo pobožale vašo dušo, vas napolnile z optimizmom in vas usmerile na pot zdravega življenja.

Pogovarjali smo se s priljubljeno radijsko voditeljico Natašo Ličen, ki se poglablja v odnose in na radiu s pomočjo zanimivih sogovornikov raziskuje poti, ki vodijo do polnega življenja. Kot pravi, moramo ljudi okoli sebe začutiti, pa četudi nam zaradi tega kdo očita, da smo preveč občutljivi. Občutljivost je neka vrsta posebnega čuta, ki nam pomaga, da gradimo boljše odnose. Prav odnosi pa so tisti, skozi katere se oblikuje dober človek. Človek, ki ima empatijo in lahko dejansko obrne stvari na bolje.

Bodi eko revija november 2019

Zdrav odnos do sočloveka, družbe in okolja, kakršnega bi radi privzgojili tudi našim potomcem, lahko gradimo na mnogih nivojih. Vesna Milenković, prehranska strokovnjakinja, je našla svoje poslanstvo v osveščanju ljudi o zdravi prehrani – klicu je prisluhnila iz lastne potrebe oziroma potrebe svojega otroka, ki se je že kot dojenček soočal s striktno prehransko dieto. Tudi Jasna Babič, ki je z nami delila zgodbo o pomanjkanju vitamina D, je našla svoj glas v želji, da bi bila njena izkušnja v pomoč tudi drugim: zdravstvene težave so bile pri njej tako resne, da sama pravi, da ni imela energije niti skuhati in poskrbeti za otroka. Nataša, Vesna in Jasna, ki so brez pomislekov spregovorile o svojih težkih izkušnjah, so navdih, ki se vas bo gotovo dotaknil – in vas prepričal, da sta potrebna optimizem in volja, pa je mogoče doseči vse, kar si želimo.

V reviji vas čakajo zanimivi in poučni članki:

  • Zahrbtne plati multiple skleroze
  • Uravnotežite svoje hormone!
  • Ingver, zdravilo iz narave
  • Nataša Ličen: V odnosih je treba slišati, videti in sprejeti
  • Jasna Babič: Kronično mi je primanjkovalo vitamina D
  • 10 namigov za uspešen boj s prehladi
  • Vesna Milenković: Posameznik kot gospodar svoje prehrane
  • Jutranja vadba za začetnike
  • Kaj nam barva živila pove o njegovi hranljivosti?
  • Osnove ajurvedske diete
  • Ingrid Newkirk, ustanoviteljica organizacije PETA: Izumrtje človeka bi rešilo milijone
  • Značilnosti in nega aknaste kože
  • Perfekcionizem: kdaj ste dovolj dobri sami zase?
  • Vinska rutica za ženske težave
  • Ne uživajte česna skupaj z zdravili …

Nataša Ličen: V odnosih je treba slišati, videti in sprejeti

Priljubljena radijska voditeljica je z nami delila svoje poglede na medčloveške odnose, ki so temelj dobre družbe. Razkriva nam, da je treba sočloveka začutiti s prefinjeno občutljivostjo ter sprejeti tudi tiste, ki so drugače misleči ali nam niso po godu. Spregovorila je tudi o svoji osebni travmi, o zahrbtni bolezni, s katero se je spopadla tako s pomočjo medicine kot z globokim vpogledom vase in razmislekom o svojem življenju.

Življenjska zgodba: Kronično mi je primanjkovalo vitamina D

Ste tudi vi pogosto utrujeni, bi kar naprej spali, vas mučijo bolečine in se vas hitro lotijo bolezni? Tako je bilo tudi z Jasno Babič, ki se ni zadovoljila z razlago, da je temu kriv stres, da je treba zamenjati službo, da ji energijo jemlje ukvarjanje z otrokoma. Vztrajala je in se dokopala do preproste rešitve, zaradi katere lahko ponovno živi polno življenje in ji energije tudi pozno zvečer še ne zmanjka.

Zahrbtne plati multiple skleroze

Multipla skleroza se najpogosteje pojavi pri mladih ženskah, zato velja za eno tistih kroničnih bolezni, s katero se je precej težko soočiti. Njeno napredovanje je lahko počasnejše ali hitrejše, zagotovo pa prizadene vso družino. Tako kot druge bolezni ne izbira, z njo se srečujejo tudi znani in slavni. Preberite si več o tej bolezni živčnega sistema, saj velja vedeti čim več o njenih znakih, diagnostiki in nenazadnje o tem, kako bolnikom pomagati.

Uravnotežite svoje hormone

Ples hormonov spreminja naše telo in tudi naše počutje ter razpoloženje. Marsikaj mu radi pripišemo, upravičeno ali neupravičeno. Na srečo si lahko pri težavah, za katere so dejansko odgovorni hormoni, marsikdaj pomagamo tudi sami: s prehrano, gibanjem, eteričnimi olji in podobno.

Vesna Milenković: Posameznik kot gospodar svoje prehrane

Kadar se mora mama, ki niti nima kuharskega znanja, soočiti z otrokovimi dietami, je možnost zgolj ena: da se poglobi v prehrano, si nabere čim več znanja in poišče načine, s pomočjo katerih bo priprava družinskih obrokov otroku primerna in zdrava. Vesna Milenković je naredila še korak dlje in postala prehranska svetovalka, ki svoje poznavanje prehrane z veseljem deli. Njen pogled na prehrano je sodoben in izjemno zanimiv, najboljše pri njem pa je, da je po njenih nazorih mogoče kuhati in jesti tudi v današnjem hitrem tempu življenja.

Osnove ajurvedske diete

K zdravi prehrani lahko pristopimo na različne načine, eden od njih pa je tudi prehranjevanje v skladu z ajurvedo, starodavno indijsko modrostjo, za katero je značilen holistični pristop k človeku in njegovemu zdravju. Ajurveda uči, da ob primerni prehrani zdravila niso potrebna, ob nepravi pa ta prav nič ne koristijo. S prehrano v skladu z došo oziroma tipom telesa, ki je za vas najbolj značilen, boste jedli zdravo in se izognili boleznim.

Portret: Ingrid Newkirk

Ustanoviteljica organizacije PETA, najbolj znane organizacije za pravice živali, je znana po svojih ostrih izjavah. Marsikdo se ob akcijah, ki jih vodi, pošteno zdrzne, a na takšen način smo ljudje vsaj pozorni na težave, ki jih povzročamo, ter na svoj odnos do živali. PETA je v času svojega delovanja dosegla veliko zmag, ki so poskrbele, da smo ljudje bolj humani do drugih bitij, vsekakor pa ji dela še dolgo ne bo zmanjkalo. Z upoštevanjem preprostih nasvetov ji lahko na poti do boljšega sveta pomagamo tudi vsi mi.

Značilnosti in nega aknaste kože

Akne niso zgolj težava najstnikov, saj se lahko pojavijo kadar koli.Za aknasto kožo je bistvena primerna nega, ki jo je precej bolj preprosto pravilno zastaviti, če vemo, kako do nastanka aken sploh pride. Prav nega pa je tista, ki lahko prepreči tudi dolgotrajne posledice, ki si jih ob pojavu aken, tudi če gre za krajše trajanje, nikakor ne želimo.

10 namigov za uspešen boj s prehladi

Prehlad je virusno obolenje, torej se nas ne loti zato, ker bi se »prehladili« zaradi hladu, res pa je, da se pogosteje pojavlja v hladnem obdobju leta. Takrat so virusi navdušeni nad človeškim gostiteljem ,ki nudi toplo in vlažno okolje. Kaj lahko sami naredite, da se virusi pri vas ne bodo čutili dobrodošli? kako se jim lahko enostavno izognete?

Kaj nam barva živila pove o njegovi hranljivosti?

Živilom dajejo barvo fitokemikalije, katerih prisotnost nas že na pogled lahko opomni o tem, kaj se v njih skriva zdravega. Dobro vemo, da daje na primer korenju oranžno barvo karoten, za katerega ne pravimo zaman, da je dober za zdravje oči. Podobna pa so tudi pravila za drugo sadje in zelenjavo – njihova barva razkriva, kako si lahko z njimi pomagamo, če le znamo dešifrirati pomen barv.

Perfekcionizem: kdaj ste dovolj dobri sami zase?

Želja po tem, da bi vse naredili prav, da bi bilo vse popolno in tako, kot smo si zamislili, je lahko v življenju velika ovira. Ne le, da smo zaradi nje nezadovoljni sami s sabo, temveč lahko dejansko postanemo tudi manj storilni. Obremenjujemo se z malenkostmi, nazadnje pa nam zmanjka časa za pomembne stvari, tako v službi kot doma.

Ingver, zdravilo iz narave

Ingver spada med tiste rastline, s katerimi si najpogosteje pomagamo pri domačem zdravljenju. Iz njega pripravljamo čaj, ki je koristen pri bolečem grlu, koristi pa tudi pri mnogih drugih zdravstvenih težavah. Uporabljamo ga lahko tudi v piškotih, prav tako pa smo vam pripravili dva odlična recepta za sadni napitek z ingverjem.

Jutranja vadba za začetnike

Bi se radi gibali, pa ne najdete načina, kako začeti? Pripravili smo vam jutranjo vadbo, za katero zadostuje 15 ali 20 minut, z njo pa boste že ob pričetku dneva poskrbeli, da boste cel dan polni energije. Vadba bo poskrbela za vaše srce in pljuča, sklepe in tudi mišice.