Različne vrste posta

    “Ne jesti” seveda ni bistvo posta. Telesu lahko koristimo tudi tako, da mu dovajamo samo specifična hranila, po eni strani enovrstna in po drugi strani malo hranilna, saj se tako znebimo strahu pred lakoto, ki seveda grozi, da posta ne bomo speljali do konca.

    Tako poznamo v odvisnosti od tega, katerega prijema se bomo poslužili, kar nekaj možnosti za učinkovito postenje in s tem korist organizmu:

    • Ničelna dieta (vodni post) – dnevno popijemo le dva do tri litre vode ali čaja
    • Prilagojeni post – razen vode in čaja uživamo le beljakovinske pripravke in proteinske napitke.
    • Post s sluzjo – pripravimo redko sluz iz ovsa, riža ali lanenih semen, ki jo pojemo čez dan toplo v majhnih obrokih
    • Post s sirotko – dnevno popijemo en liter sirotke, zraven pa še zeliščni čaj in sveže sokove
    • Zdravilni post – dnevno popijemo štiri skodelice zeliščnega čaja, oslajenega z medom, dvakrat na dan pa poleg tega še 1/4 litra zelenjavne juhe ali zelenjavnega in sadnega soka.

    Gotovo to s tem niso izčrpane vse možnosti. Različne okoliščine, možnosti, izkušnje, priporočila in zdravstvena poročila rojevajo nove in nove prijeme, od katerih nekateri se iz različnih razlogov “ne primejo” ali pa ostanejo domena le nekaj posameznikov ali manjšega kroga prebivalstva, na primer pogojeno z lokacijo, vremenom, letnim časom ali podnebjem, drugi pa poniknejo kot večina muh enodnevnic. Zato velja biti pri zapisih o “čudežni novi metodi posta ” (kot tudi hujšanja nasploh) vedno vsaj nekoliko skeptičen.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte