5 vrst zelenjave, pri katerih je toplotna obdelava koristna

Katere so tiste vrste zelenjave, ki jih sicer lahko uživamo tudi presne, vendar je praviloma precej bolje, če jih pred zaužitjem toplotno obdelamo?

Razrešena velika uganka, povezana s parkinsonovo boleznijo

Znanstvenikom je uspelo najti odgovor na pomembno vprašanje, povezano s parkinsonovo boleznijo.

Revija Bodi eko, Julij-Avgust 2022

Kaj je lepšega v vročih poletnih dneh, kot to, da se lahko uležemo v senco in v roke vzamemo odlično revijo s koristnimi nasveti in recepti?

Nič več opičjih koz?

Sama bolezen se sicer žal ne poslavlja, toda vse kaže, da se bo kmalu poslovilo njeno trenutno ime.

Pritisnite na to točko … in zaspali boste prej kot v 2 minutah

Ali zvečer pogosto težko zaspite? Gre za težavo, ki je vse prej kot redka. Pogost krivec za nespečnost je stres, vendar je lahko povezana...

Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.

5 osebnostnih lastnosti, ki lahko pokopljejo razmerje

Katere so torej tiste malce manj očitne lastnosti, ki se jih je pametno znebiti, če želite, da odnos obstane?
Zdravje & prehranaProgresivno sproščanje mišic

Progresivno sproščanje mišic

MORDA VAS ZANIMA

Progresivno sproščanje mišic je odličen način sprostitve, za katerega ne potrebujemo nobenih posebnih pripomočkov, ampak le nekaj časa zase vsak dan.

- Oglas -

Današnji način življenja nam narekuje, da moramo biti ves čas maksimalno učinkoviti in kos vsem življenjskim izzivom – notranja napetost je neizogibna. Stres je sicer čisto naraven odziv našega telesa na morebitno bližajočo se nevarnost. Gre le za trenutno reakcijo, ki pride in mine. V sodobnem času pa notranje napetosti kar trajajo in trajajo, poleg tega pa teh napetosti tudi ne moremo več uspešno sprostiti. Ko nas prestraši srhljiv prizor v filmu, ne zbežimo. Ko nas razjezi šef, si z njim ne skočimo v lase. Možnost boja ali bega imamo danes torej le redkokdaj na izbiro.

Odziv našega telesa na stres pa je popolnoma samodejen – takrat se napnejo naše mišice, pripravljeni smo na akcijo. Slaba stran tega pa je, da mišice po tem le redkokdaj sprostimo. Posledica so kronično napete mišice, ki jih sploh ni več mogoče popolnoma sprostiti.

Vzrok telesne napetosti so nemalokrat različne psihične obremenitve. Predvsem prej omenjeni kronični stres je tisti, ki negativno vpliva na naše zdravje in iz nas črpa energijo.

Kaj je progresivno sproščanje mišic

Metodo progresivnega sproščanja mišic je razvil ameriški zdravnik in psihofiziolog Edmund Jacobson. Ob svojem delu z bolniki je namreč odkril, kako tesno sta povezana duševno zdravje in zakrčenost mišic. Preko popolnoma logičnega sklepanja je potrdil, da lahko z namernim in zavestnim krčenjem in sproščanjem različnih mišičnih skupin zmanjšamo skoraj vso mišično napetost, posledično pa izboljšamo duševno stanje.

- Oglas -

Pri progresivnem sproščanju mišic gre dobesedno za to – postopno sproščanje mišic. Tehnika je vsestransko uporabna in zelo učinkovita, preprosto pa se jo tudi naučimo. Sicer se na prvi pogled marsikomu princip delovanja te tehnike zdi nekoliko protisloven – kako lahko z namernim krčenjem sprostimo zakrčene mišice?

Bistvo te tehnike sproščanja je, da ne temelji na nobeni sugestivni zasnovi. Vsaka vaja se preprosto začne z mišično kontrakcijo. Namen tega je, da mišična napetost, takoj ko samo mišico sprostimo, pade pod običajno osnovno raven. Pri progresivni mišični napetosti čisto vse poteka zelo nadzorovano in zavestno.

Faza mišične napetosti traja od pet do sedem sekund, faza sproščanja pa je daljša in traja od 30 do 60 sekund. Zelo pomembno je, da smo med vadbo popolnoma osredotočeni ter spremljamo občutke pred, med in po krčenju mišic. Ko bomo znali dobro razlikovati med temi stanji, bomo tudi pozneje v življenju znali bolje prepoznati duševno napetost in zakrčenost mišic ter v skladu s tem tudi primerno ukrepali.

Progresivno sproščanje mišic

Redna vadba progresivne tehnike sproščanja mišic nam prinaša številne pozitivne učinke:

  • Naše dihanje se upočasni in postane bolj enakomerno.
  • Bolje se počutimo in imamo več energije.
  • Lažje in bolje se lahko zberemo ter se odzivamo.
  • Smo veliko bolj sproščeni in tudi težje življenjske situacije nas težje spravijo iz tira.
  • Bolje spimo, redkeje smo živčni, nemirni in napeti. S pomočjo te tehnike sproščanja lahko odpravimo glavobole, migrene in šumenje v ušesih.
  • Z redno vadbo pozitivno vplivamo na zdravje srca in ožilja.
  • Boljša je tudi prekrvavitev tkiv, zato imamo redkeje mrzle roke in noge. Zaradi boljše prekrvavitve preprečimo različne srčno-žilne bolezni, kot sta tromboza in ateroskleroza.
  • S progresivno tehniko sproščanja pozitivno vplivamo tudi na prebavo.
  • Bolečine v hrbtu ali sklepih se zmanjšajo, lahko pa tudi popolnoma izginejo.
  • Redna vadba progresivne tehnike sproščanja tudi krepi naš imunski sistem, dovzetnost za različne okužbe pa se zelo zmanjša.

Če želite progresivno tehniko sproščanja preizkusiti oziroma si o njej ustvariti nek prvi vtis, lahko poskusite s to vajo: visoko privzdignite ramena, jih v tem položaju zadržite približno pet sekund, nato pa jih sprostite. Zagotovo čutite razliko.

Progresivno sproščanje mišic po Jacobsonu naj postane del vaše vsakodnevne rutine, s pomočjo katere se boste sprostili in umirili.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×