Progresivno sproščanje mišic

    Progresivno sproščanje mišic je odličen način sprostitve, za katerega ne potrebujemo nobenih posebnih pripomočkov, ampak le nekaj časa zase vsak dan.

    Današnji način življenja nam narekuje, da moramo biti ves čas maksimalno učinkoviti in kos vsem življenjskim izzivom – notranja napetost je neizogibna. Stres je sicer čisto naraven odziv našega telesa na morebitno bližajočo se nevarnost. Gre le za trenutno reakcijo, ki pride in mine. V sodobnem času pa notranje napetosti kar trajajo in trajajo, poleg tega pa teh napetosti tudi ne moremo več uspešno sprostiti. Ko nas prestraši srhljiv prizor v filmu, ne zbežimo. Ko nas razjezi šef, si z njim ne skočimo v lase. Možnost boja ali bega imamo danes torej le redkokdaj na izbiro.

    Odziv našega telesa na stres pa je popolnoma samodejen – takrat se napnejo naše mišice, pripravljeni smo na akcijo. Slaba stran tega pa je, da mišice po tem le redkokdaj sprostimo. Posledica so kronično napete mišice, ki jih sploh ni več mogoče popolnoma sprostiti.

    Vzrok telesne napetosti so nemalokrat različne psihične obremenitve. Predvsem prej omenjeni kronični stres je tisti, ki negativno vpliva na naše zdravje in iz nas črpa energijo.

    Kaj je progresivno sproščanje mišic

    Metodo progresivnega sproščanja mišic je razvil ameriški zdravnik in psihofiziolog Edmund Jacobson. Ob svojem delu z bolniki je namreč odkril, kako tesno sta povezana duševno zdravje in zakrčenost mišic. Preko popolnoma logičnega sklepanja je potrdil, da lahko z namernim in zavestnim krčenjem in sproščanjem različnih mišičnih skupin zmanjšamo skoraj vso mišično napetost, posledično pa izboljšamo duševno stanje.

    Pri progresivnem sproščanju mišic gre dobesedno za to – postopno sproščanje mišic. Tehnika je vsestransko uporabna in zelo učinkovita, preprosto pa se jo tudi naučimo. Sicer se na prvi pogled marsikomu princip delovanja te tehnike zdi nekoliko protisloven – kako lahko z namernim krčenjem sprostimo zakrčene mišice?

    PREBERITE TUDI:  Živila za lepoto

    Bistvo te tehnike sproščanja je, da ne temelji na nobeni sugestivni zasnovi. Vsaka vaja se preprosto začne z mišično kontrakcijo. Namen tega je, da mišična napetost, takoj ko samo mišico sprostimo, pade pod običajno osnovno raven. Pri progresivni mišični napetosti čisto vse poteka zelo nadzorovano in zavestno.

    Faza mišične napetosti traja od pet do sedem sekund, faza sproščanja pa je daljša in traja od 30 do 60 sekund. Zelo pomembno je, da smo med vadbo popolnoma osredotočeni ter spremljamo občutke pred, med in po krčenju mišic. Ko bomo znali dobro razlikovati med temi stanji, bomo tudi pozneje v življenju znali bolje prepoznati duševno napetost in zakrčenost mišic ter v skladu s tem tudi primerno ukrepali.

    Progresivno sproščanje mišic

    Redna vadba progresivne tehnike sproščanja mišic nam prinaša številne pozitivne učinke:

    • Naše dihanje se upočasni in postane bolj enakomerno.
    • Bolje se počutimo in imamo več energije.
    • Lažje in bolje se lahko zberemo ter se odzivamo.
    • Smo veliko bolj sproščeni in tudi težje življenjske situacije nas težje spravijo iz tira.
    • Bolje spimo, redkeje smo živčni, nemirni in napeti. S pomočjo te tehnike sproščanja lahko odpravimo glavobole, migrene in šumenje v ušesih.
    • Z redno vadbo pozitivno vplivamo na zdravje srca in ožilja.
    • Boljša je tudi prekrvavitev tkiv, zato imamo redkeje mrzle roke in noge. Zaradi boljše prekrvavitve preprečimo različne srčno-žilne bolezni, kot sta tromboza in ateroskleroza.
    • S progresivno tehniko sproščanja pozitivno vplivamo tudi na prebavo.
    • Bolečine v hrbtu ali sklepih se zmanjšajo, lahko pa tudi popolnoma izginejo.
    • Redna vadba progresivne tehnike sproščanja tudi krepi naš imunski sistem, dovzetnost za različne okužbe pa se zelo zmanjša.

    Če želite progresivno tehniko sproščanja preizkusiti oziroma si o njej ustvariti nek prvi vtis, lahko poskusite s to vajo: visoko privzdignite ramena, jih v tem položaju zadržite približno pet sekund, nato pa jih sprostite. Zagotovo čutite razliko.

    PREBERITE TUDI:  4 naravni načini za zmanjševanje stresa

    Progresivno sproščanje mišic po Jacobsonu naj postane del vaše vsakodnevne rutine, s pomočjo katere se boste sprostili in umirili.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte