Probiotična živila, kot je na primer kislo zelje, so vsekakor pomemben element naše prehrane. Probiotiki oziroma koristne bakterije namreč skrbijo za dobro prebavo in prispevajo k močnemu imunskemu sistemu. Obenem gre za bakterije, ki pomagajo pri absorpciji hranil in ki preprečujejo škodljivim bakterijam, da se pretirano namnožijo v našem črevesju, kar bi lahko seveda vodilo do številnih težav oziroma bolezni.

Probiotiki
Probiotiki – jih je lahko tudi preveč?

Nekateri se odločijo tudi za uživanje prehranskih dopolnil, saj to pomeni še večji vnos probiotikov kot izključno s prehrano. To ima seveda kar precej prednosti, vendar pa tudi v tem primeru velja, da je lahko včasih dobrega preveč. Tako tudi pretiravanje s probiotiki ni najbolj smiselno – določeni znaki precej zgovorno nakazujejo, da bi bilo morda smiselno nekoliko omejiti vnos …

Najpogostejši znaki pretiravanja s probiotiki

Verjetno najpogostejša težava, ki se pojavi, če uživate preveč probiotikov, je napihnjenost. Trebuh je tako večino časa močno napet, kar sicer ni nujno posebej nevarno, vendar pa je lahko zelo neprijetno in boleče. Nekateri imajo zaradi pretiravanja s probiotičnimi prehranskimi dopolnili tudi več težav z vetrovi kot sicer. V skrajnih primerih pa lahko pride tudi do diareje ter do hujših bolečin in krčev v trebušnem predelu.

Kislo zelje probiotik
Kislo zelje je odličen naravni vir probiotikov.

Prehranskega dopolnila običajno ni treba povsem opustiti

Če tudi sami doživljate težave, podobne tistim, ki smo jih opisali zgoraj, sicer ni nujno, da morate probiotično dopolnilo povsem opustiti. Za začetek je vsekakor smiselno poskusiti z zmanjševanjem odmerka. Včasih so sicer lahko težave prisotne predvsem na začetku, ko se telo še privaja na nenadno povišanje količine koristnih bakterij. Vendar pa tovrstna prilagoditev običajno ne traja več kot nekaj dni od začetka uživanja prehranskega dopolnila.

Kaj lahko naredite sami, da ne bo prišlo do nezaželenih stranskih učinkov?

Obstaja sicer še nekaj dodatnih ukrepov, s katerimi lahko zmanjšate težave, ki se pojavljajo ob uživanju probiotikov. Eden takšnih je, da jih poskušate uživati na tešče, vsaj pol ure pred zajtrkom. Za vetrove je namreč pogosto kriva kombinacija probiotikov in določenih živil. Če uživate probiotično prehransko dopolnilo, je poleg tega še posebej pomembno, da popijete dovolj vode. Povečan vnos probiotikov namreč običajno pomeni pospešeno razstrupljanje organizma, pri čemer pa lahko telo izgubi tudi precej vode, ki jo je treba redno nadomeščati.