V povezavi s kivijem se pogosto govori o številnih pozitivnih vplivih na naše zdravje. Velikokrat se kivi omenja kot izvrsten vir vitamina C, ki je zelo pomemben za krepitev imunskega sistema. Tako lahko redno uživanje kivija zmanjša tveganje za pogoste prehlade in gripo. Kivi pa naj bi bil zelo koristen tudi za astmatike. Medtem ko so omenjena dejstva o tem sadežu precej dobro znana, pa se redkeje govori o tem, da je kivi tudi odličen za našo prebavo …

Kivi

Kivi pomaga pri prebavi beljakovin

Težave z razgradnjo beljakovin lahko povzročajo kar precej neprijetnih simptomov. Neprebavljene beljakovine namreč pomenijo kopičenje strupenih snovi v debelem črevesu, kar pogosto privede do napihnjenostjo, vetrov, poviševanja telesne teže, bolečin v spodnjem delu hrbta ter neprijetnega telesnega vonja in slabega zadaha. Znanstvena študija je potrdila, da lahko kivi pomaga pri prebavi beljakovin, tudi tistih najtežje razgradljivih, kar je predvsem zasluga proteolitičnega encima, imenovanega actinidin, ki ga vsebuje kivi.

Odlična naravna pomoč pri zaprtju

Vas muči zaprtje? Poskusite s kivijem. Vsebuje namreč snovi, zaradi katerih lahko o kiviju govorimo tudi kot o blagem naravnem odvajalu. Med drugim so seveda zelo pomembne tudi vlaknine, s katerimi je kivi bogat. Uživanje tega sadeža naj bi tako povečalo pogostost odvajanja blata, obenem pa naj bi poskrbelo tudi za to, da bo vaše blato mehkejše.

Več kivija – več koristnih bakterij v črevesju

Vlaknine uvrščamo med prebiotike, ki so pravzaprav nekakšna hrana za probiotike – koristne bakterije v našem črevesju. Če boste uživali kivi, lahko torej s tem »okrepite« koristne bakterije in poskrbite, da nadzora v vašem črevesju ne bodo prevzele škodljive vrste bakterij.

Preprečevanje oksidativnega stresa in kroničnih bolezni

Številne bolezni so povezane prav z našimi prebavili. Pogosto so težave posledica škode, ki jo povzročajo škodljivi prosti radikali. Preveč prostih radikalov pomeni povečano tveganje za mnoge bolezni, tudi najresnejše, kakršna je na primer rak na debelem črevesu in danki. Tako je pomembno, da svoje telo oskrbimo z zadostnimi količinami antioksidantov – snovi, ki pomagajo ščititi celice pred oksidativnim stresom. Kivi velja za pravo zakladnico antioksidantov, predvsem polifenolov, zato lahko uspešno pomaga pri zaščiti vaših prebavil.