Tudi pretiravanje z beljakovinami lahko privede do težav

    Znano je, da ima lahko pomanjkanje beljakovin zelo nevarne posledice. Vendar pa vam lahko po drugi strani tudi preveč beljakovin škodi. Novodobne diete, ki temeljijo na močno povečanem vnosu beljakovin, tako za večino niso najboljša izbira.


    V nadaljevanju lahko preverite, kaj se lahko zgodi, če pretiravate z beljakovinami.

    Beljakovine

    Vaš zadah ne bo najbolj dišeč

    Z zdravstvenega vidika sicer ne najresnejša, pa vendar zelo moteča posledica prekomernega vnosa beljakovin je slab zadah. Ljudje, ki uživajo hrano z zelo visokim deležem beljakovin, običajno omejijo vnos ogljikovih hidratov. Pogosta posledica takšnega prehranjevanja je neprijeten zadah, ki spominja na aceton. Ker je izvor težave v vašem telesu, se boste s ščetkanjem težko znebili slabega zadaha.

    Vaše razpoloženje se bo poslabšalo

    Za tvorbo serotonina, pogosto imenovanega kar hormon sreče, naše telo potrebuje tudi ogljikove hidrate. Več ogljikovih hidratov ko dobimo, več serotonina se lahko tvori, pri čemer je seveda pomembno, da izbiramo polnovredne in zdrave vire ogljikovih hidratov. Pretiravanje z beljakovinami in močno omejen vnos ogljikovih hidratov pa lahko po drugi strani povzročita slabo voljo in razdražljivost. Tudi nekatere raziskave kažejo, da imajo najmanj težav z razpoloženjem ljudje, katerih prehrana temelji pretežno na kompleksnih ogljikovih hidratih v kombinaciji z zmernim deležem beljakovin in zdravih maščob.

    Vaše ledvice lahko zelo trpijo

    Pretiravanje z beljakovinami je verjetno najbolj nevarno za vaše ledvice. Ko zaužijemo beljakovine, namreč ledvice obremenimo z dušikovimi stranskimi produkti, ki jih morajo prefiltrirati in tako očistiti kri. Če je vaš vnos beljakovin v mejah normale, to ne predstavlja posebne težave. Pri ljudeh, ki pretiravajo z beljakovinami, pa pride do preobremenjenosti ledvic, kar lahko sčasoma povzroči tudi resnejše okvare.

    Vaša prebava vam bo povzročala težave

    Prehrana, katere osnova so beljakovinska živila, običajno vsebuje zelo malo vlaknin. To lahko privede do zaprtja, napihnjenosti in drugih težav s prebavo. Zadosten delež živil, bogatih z vlakninami, je namreč osnova zdrave prehrane, ki je dobra tudi za vašo prebavo. Poleg sadja in zelenjave sodijo med živila, v katerih se nahaja veliko vlaknin, tudi polnozrnata žita in stročnice.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    Ne zamudite zanimivih vsebin:

    Deli
    Karmen Jordan
    Karmen Jordan, diplomirana slovenistka in literarna komparativistka, podiplomska študentka; njen vsakdan je prepreden z branjem in pisanjem. Dolgi sprehodi brez cilja, s katerimi občasno prekine svojo običajno rutino, ji pomagajo, da zbistri misli in si nabere novih moči.