»Pretihotapite« hranila v praznične dobrote

Pred vrati je praznični december, ko bodo mize obložene z najrazličnejšimi dobrotami. Da bi se izognili pridobivanju kilogramov na njihov račun in uživanju praznih kalorij, uporabite kulinarične trike, ki jih razkrivamo v nadaljevanju. Z njimi boste povečali hranilno vrednost živil, ne da bi pri tem poslabšali okus.

Hranila in živila

Kurkuma

Jedem dodajte ščepec kurkume. Kurkuma deluje protivnetno in protimikrobno. Je polna antioksidantov, ki ščitijo jetra in spodbujajo delovanje možganov. Posušeno kurkumo ali kurkumo v prahu lahko dodate čemur koli – juhi, žitaricam, pečenemu krompirju, pireju, obari, marinadi, solatnemu prelivu, omaki in celo vroči čokoladi. Nihče ne bo opazil, da ste v hrano dodali ščepec ali dva te zelo zdravilne sestavine.

Čaj

V kuhinji uporabljajte čaj. Zeli v čaju vsebujejo močne aktivne komponente, ki so izjemno zdrave. Namesto da bi pri pripravi jedi uporabili vodo ali jušno osnovo, jim dodajte skodelico kamiličnega, ingverjevega, komarčkovega ali zelenega čaja. Čaj lahko uporabite kot tekočino pri kuhi žitaric, poširanju ali peki mesa, v juhah, omakah in smoothijih.

Zdrava sladila

Prazniki so pravi raj za sladokusce, vendar se pretiravanje s sladkarijami in pecivi lahko hitro pozna na obsegu našega pasu. Beli sladkor je povezan s številnimi boleznimi sodobnega časa, kot so zobna gniloba, debelost, diabetes in celo rak. Zato tradicionalni sladkor zamenjajte z alternativnimi, bolj zdravimi sladili, kot so:

  • surov med, ki vsebuje veliko encimov, aminokislin in deluje antibakterijsko,
  • javorjev sirup, ki je poln antioksidantov, kalcija in železa,
  • kokosov sladkor ali sirup, ki imata nizek glikemični indeks in vsebujeta ogromno mineralov,
  • datlji, ki so prava zakladnica vlaknin, kalija in B-vitaminov.

Kokosov sladkor je odlična alternativa belemu sladkorju in ima okus podoben karameli. Javorjev in kokosov sirup ter surov med so lahko odlična zamenjava za manj hranljiva sladila, kot je žitni sirup. Koščke datljev in drugega suhega sadja lahko posujete po pecivu namesto sladkorja v prahu.

Zelišča

Popestrite praznike z zelišči – dodate jih lahko vsaki jedi. Peteršilj, koriander, timijan, origano, koper, žajbelj, sveža kurkuma, ingverjeva korenina … Zelišča imajo izjemen učinek na zdravje in mnoga delujejo razstrupljevalno. Posipajte jih po pripravljenih jedeh, uporabite v solatah in stranskih jedeh.

Alternative žitaricam

Eksperimentirajte z alternativami žitaricam. Pripravite cvetačni riž, ki ga začinite po svojem okusu, z njim napolnite paprike, hamburgerje in podobno. Z njim lahko nadomestite tudi krompirjev pire. Druga alternativa je čičerikina moka, ki je polna vlaknin in beljakovin. Uporabite jo lahko v masi za palačinke. Zmešajte jo z vodo in pripravite ploščat čičerikin kruh, ki je odličen za namakanje. Mandljev kruh in mandljevi krekerji so odlična zamenjava za bel kruh, torte, pecivo in krekerje. Niso samo neverjetno slastni, ampak tudi polni vlaknin, beljakovin in zdravih maščob.

Olje za kuho

Pametno izberite olje za kuho. Poceni olja hitro postanejo žarka. Izogibajte se oljem v plastični embalaži in raje izbirajte kvalitetna olja v temnih steklenicah. Za kuhanje pri visokih temperaturah lahko uporabite kokosovo ali avokadovo olje ter gi (ang. ghee). Za kuhanje pri srednje visokih temperaturah uporabite olivno olje. Lanenega olja ne segrevajte. Olja za kuho pametno uporabljajte, saj boste le tako želi koristi njihovih zdravih maščob, ki podpirajo delovanje možganov, živčnega, srčno-žilnega in prebavnega sistema ter izboljšujejo videz kože.

Ne samo ljubezen, tudi zdravje gre skozi želodec. In to je tudi najlepše darilo, ki ga lahko poklonite sebi in svojim najbližjim.