fbpx
Domov Zdravje & prehrana Ustavite leta s hrano

Ustavite leta s hrano

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Vsi bi radi ostali mladi. Žal se staranju ne moremo izogniti. Vprašati se moramo, kako se pravzaprav staramo?
Naš način življenja namreč določa, na kakšen način se bomo starali. Čeprav je ponudba različnih krem proti gubam ogromna, pa je morda bolje začeti od znotraj, torej s hrano in na splošno z zdravim načinom življenja.

Jagodičje

Le kdo ne obožuje jagodičja? Poleg tega, da je jagodičje tako zelo okusno, vsebuje še veliko antioksidantov, ki skrbijo za zdravje naših celic in nas ščitijo pred različnimi boleznimi. Edina težava te vrste sadja je njegova nežna sestava in hitra pokvarljivost. Če je bila letošnja letina jagodičja na vašem vrtu zelo bogata, ste lahko skuhali marmelado, naredili sok, nekaj sadja pa kar zamrznili.

Avokado

Avokado je še en super sadež. Vsebuje veliko vitamina E, kalija in je poln antioksidantov.

Avokado

Česen

Česen zagotovo ne služi le za odganjanje vampirjev. Odličen je za zniževanje povišanega holesterola in krvnega tlaka, prav tako pa tudi odlično krepi imunski sistem. Zaradi svojega antimikrobnega in antibakterijskega delovanja mu pravimo kar naravni antibiotik. Česen tudi zelo uspešno zavira rast rakavih celic.

Celozrnata žita

Ovseni kosmiči, rjavi riž in kvinoja so odličen odličen vir prehranskih vlaknin, ki nadvse dobro denejo zdravju našega črevesja in skrbijo za dobro prebavo. Prehrana, ki vsebuje veliko prehranskih vlaknin, pripomore k temu, da vaše telo redno odstranjuje vse odpadne snovi. Celozrnata žita pa prav tako zmanjšujejo možnost za pojav bolezni srca in ožilja in sladkorne bolezni.

Zelenolistna zelenjava

Temna zelenolistna zelenjava je bogata z antioksidanti in pomaga telesu, da se bolj uspešno bori proti prostim radikalom, ki so med glavnimi krivci za prehitro staranje. Špinača in ohrovt pa sta znana tudi po zaščiti pred nevarnimi UV žarki.

Rdeče vino

Verjeli ali ne, ampak kozarec rdečega vina na dan vas lahko pomaga zaščiti pred boleznimi srca in ožilja. V rdečem vinu se nahaja zelo močan antioksidant, resveratrol, ki pomaga preprečevati krvne strdke. Če ne pijete vina, lahko resveratrol uživate tudi v obliki prehranskega dopolnila.

Oreščki

Oreščki so odličen vir beljakovin, maščobnih kislin omega 3, vitamina E in kalcija. Vsak dan naj bi zaužili pest oreščkov. Kadar v trgovini kupujemo oreščke, izberimo tiste z lupino, saj ti oreščki ostanejo sveži dlje. Pri nakupu jedrc bodimo pozorni na njihovo barvo. Če so rumeni, so pogosto že žarki. Ko kupujemo mlete orehe, izberimo tiste, zapakirane v temno embalažo, ki preprečuje oksidacijo. Vedno pa seveda preverimo rok uporabe.

Stročnice

Stročnice so polne mineralov in antioksidantov, ki so bistvenega pomena za vaše zdravje. Včasih so bile na slabem glasu, saj povzročajo vetrove in napenjanje. Če jih pripravimo pravilno, se lahko izognemo tudi tem nevšečnostim. Stročnice so polne vlaknin, neverjetno okusne, njihova uporaba pa je zares zelo pestra. Zato naj bodo čim pogosteje na vašem jedilniku.

Ribje in laneno olje

Zagotovo ste tudi vi že naleteli na termin prosti radikali in brali o njihovi škodljivosti. Prav ti prosti radikali so tisti, ki našemu telesu povzročajo veliko škode in povzročajo hitrejše staranje. Prosti radikali napadajo naše celice in našo DNK, poleg tega pa svoj davek plačajo tudi celične membrane.
Prav zdrave celične membrane so tiste, ki so v veliki meri odgovorne za zdravje celic – celico držijo skupaj. Gradijo jih predvsem lipidi, natančneje fosfolipidi. Maščobe, ki so najbolj občutljive za oksidativne poškodbe, so ravno tiste maščobe, ki naj bi jih bilo v naši prehrani največ – nenasičene maščobe, kamo spadajo rastlinska olja.

Nasičene maščobe, za katere poslušamo, da naj bi se jim izogibali, so pravzaprav veliko bolj stabilne in zato manj dovzetne za oksidativne poškodbe kot pa nenasičena rastlinska olja.
To pa nikakor ne pomeni, da zdaj ne bi smeli več jesti nenasičenih maščob. Gre za to, da nenasičene maščobe potrebujejo posebno zaščito v obliki antioksidantov – tako bomo resnično deležni vseh njihovih pozitivnih učinkov.
Dovzetnost nestabilnih maščob na oksidativne poškodbe je pravzaprav razlog za to, da številni strokovnjaki poleg ribjega olja vedno priporočajo še nekaj vitamina E. Ribje olje spada v nenasičene maščobe in je ena najbolj zdravih spojin na svetu, ki močno prispeva tudi k počasnejšemu staranju. Ne glede na vse pa je ribje olje sestavljeno iz občutljivih maščobnih kislin, ki so zelo dovzetne za poškodbe, ki ju povzročata vročina in kisik.

Vitamin E pa je zelo močan antioksidant, ki ščiti občutljivo strukturo maščobnih kislin omega 3, s katerimi sta najbolj bogata ribje in laneno olje. Uživanje pravih maščob je torej resnično ključnega pomena za to, da boste ostali mladi dlje.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×