Ustavite leta s hrano

    Vsi bi radi ostali mladi. Žal se staranju ne moremo izogniti. Vprašati se moramo, kako se pravzaprav staramo?
    Naš način življenja namreč določa, na kakšen način se bomo starali. Čeprav je ponudba različnih krem proti gubam ogromna, pa je morda bolje začeti od znotraj, torej s hrano in na splošno z zdravim načinom življenja.

    Jagodičje

    Le kdo ne obožuje jagodičja? Poleg tega, da je jagodičje tako zelo okusno, vsebuje še veliko antioksidantov, ki skrbijo za zdravje naših celic in nas ščitijo pred različnimi boleznimi. Edina težava te vrste sadja je njegova nežna sestava in hitra pokvarljivost. Če je bila letošnja letina jagodičja na vašem vrtu zelo bogata, ste lahko skuhali marmelado, naredili sok, nekaj sadja pa kar zamrznili.

    Avokado

    Avokado je še en super sadež. Vsebuje veliko vitamina E, kalija in je poln antioksidantov.

    Avokado

    Česen

    Česen zagotovo ne služi le za odganjanje vampirjev. Odličen je za zniževanje povišanega holesterola in krvnega tlaka, prav tako pa tudi odlično krepi imunski sistem. Zaradi svojega antimikrobnega in antibakterijskega delovanja mu pravimo kar naravni antibiotik. Česen tudi zelo uspešno zavira rast rakavih celic.

    Celozrnata žita

    Ovseni kosmiči, rjavi riž in kvinoja so odličen odličen vir prehranskih vlaknin, ki nadvse dobro denejo zdravju našega črevesja in skrbijo za dobro prebavo. Prehrana, ki vsebuje veliko prehranskih vlaknin, pripomore k temu, da vaše telo redno odstranjuje vse odpadne snovi. Celozrnata žita pa prav tako zmanjšujejo možnost za pojav bolezni srca in ožilja in sladkorne bolezni.

    Zelenolistna zelenjava

    Temna zelenolistna zelenjava je bogata z antioksidanti in pomaga telesu, da se bolj uspešno bori proti prostim radikalom, ki so med glavnimi krivci za prehitro staranje. Špinača in ohrovt pa sta znana tudi po zaščiti pred nevarnimi UV žarki.

    PREBERITE TUDI:  Zaradi ugriza klopa alergični na meso

    Rdeče vino

    Verjeli ali ne, ampak kozarec rdečega vina na dan vas lahko pomaga zaščiti pred boleznimi srca in ožilja. V rdečem vinu se nahaja zelo močan antioksidant, resveratrol, ki pomaga preprečevati krvne strdke. Če ne pijete vina, lahko resveratrol uživate tudi v obliki prehranskega dopolnila.

    Oreščki

    Oreščki so odličen vir beljakovin, maščobnih kislin omega 3, vitamina E in kalcija. Vsak dan naj bi zaužili pest oreščkov. Kadar v trgovini kupujemo oreščke, izberimo tiste z lupino, saj ti oreščki ostanejo sveži dlje. Pri nakupu jedrc bodimo pozorni na njihovo barvo. Če so rumeni, so pogosto že žarki. Ko kupujemo mlete orehe, izberimo tiste, zapakirane v temno embalažo, ki preprečuje oksidacijo. Vedno pa seveda preverimo rok uporabe.

    Stročnice

    Stročnice so polne mineralov in antioksidantov, ki so bistvenega pomena za vaše zdravje. Včasih so bile na slabem glasu, saj povzročajo vetrove in napenjanje. Če jih pripravimo pravilno, se lahko izognemo tudi tem nevšečnostim. Stročnice so polne vlaknin, neverjetno okusne, njihova uporaba pa je zares zelo pestra. Zato naj bodo čim pogosteje na vašem jedilniku.

    Ribje in laneno olje

    Zagotovo ste tudi vi že naleteli na termin prosti radikali in brali o njihovi škodljivosti. Prav ti prosti radikali so tisti, ki našemu telesu povzročajo veliko škode in povzročajo hitrejše staranje. Prosti radikali napadajo naše celice in našo DNK, poleg tega pa svoj davek plačajo tudi celične membrane.
    Prav zdrave celične membrane so tiste, ki so v veliki meri odgovorne za zdravje celic – celico držijo skupaj. Gradijo jih predvsem lipidi, natančneje fosfolipidi. Maščobe, ki so najbolj občutljive za oksidativne poškodbe, so ravno tiste maščobe, ki naj bi jih bilo v naši prehrani največ – nenasičene maščobe, kamo spadajo rastlinska olja.

    PREBERITE TUDI:  S hrano do več energije

    Nasičene maščobe, za katere poslušamo, da naj bi se jim izogibali, so pravzaprav veliko bolj stabilne in zato manj dovzetne za oksidativne poškodbe kot pa nenasičena rastlinska olja.
    To pa nikakor ne pomeni, da zdaj ne bi smeli več jesti nenasičenih maščob. Gre za to, da nenasičene maščobe potrebujejo posebno zaščito v obliki antioksidantov – tako bomo resnično deležni vseh njihovih pozitivnih učinkov.
    Dovzetnost nestabilnih maščob na oksidativne poškodbe je pravzaprav razlog za to, da številni strokovnjaki poleg ribjega olja vedno priporočajo še nekaj vitamina E. Ribje olje spada v nenasičene maščobe in je ena najbolj zdravih spojin na svetu, ki močno prispeva tudi k počasnejšemu staranju. Ne glede na vse pa je ribje olje sestavljeno iz občutljivih maščobnih kislin, ki so zelo dovzetne za poškodbe, ki ju povzročata vročina in kisik.

    Vitamin E pa je zelo močan antioksidant, ki ščiti občutljivo strukturo maščobnih kislin omega 3, s katerimi sta najbolj bogata ribje in laneno olje. Uživanje pravih maščob je torej resnično ključnega pomena za to, da boste ostali mladi dlje.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte