S pravimi živili do zdravih zob in dlesni

    Z rednim ščetkanjem in nitkanjem ohranjamo svoje zobe zdrave. Tako se znebimo delčkov hrane, ki bi s pomočjo bakterij začeli tvoriti zobne obloge, ki tvorijo kislino, ki načne sklenino in povzroča tudi druge bolezni zob in dlesni.

    Številne raziskave se ukvarjajo s proučevanjem vpliva določene hrane na zdravje naših zob in dlesni. Nekatera tako imenovana »funkcionalna živila« lahko tako pomagajo ohranjati zdravje vašega srca, spet druga skrbijo za zdravje vaše ustne votline. Raziskave so pokazale, da uživanje naslednjih živil koristi prav slednjemu – torej zdravju naših zob in dlesni:

    Čaj

    Spojine, imenovane polifenoli, ki jih najdemo v zelenem in črnem čaju, upočasnjujejo razrast bakterij, ki povzročajo poškodbe zobne sklenine in bolezni dlesni. Raziskovalci z Univerze v Illinoisu so ugotovili, da so imeli ljudje, ki so si ustno votlino desetkrat na dan po eno minuto spirali s črnim čajem, manj težav z zobnimi oblogami kot tisti, ki so si usta spirali le z vodo. Tudi tisti, ki so že imeli težave z zobnimi oblogami, so te s pomočjo črnega čaja uspeli zmanjšati.
    Leta 2010 so bili v strokovni reviji Journal of Dental Research objavljeni izsledki raziskave, s katero so raziskovalci raziskovali, kako čaj, še posebno črni čaj, pomaga pri slabem zadahu. Ugotovili so, da polifenoli zatrejo gene v bakterijah, zaradi katerih se v naši ustni votlini tvorijo spojine neprijetnega vonja.

    Dlesni

     

    Sir

    Raziskava, objavljena v strokovni reviji General Dentistry, pravi, da so imeli 12- do 15-letniki, ki so redno uživali sir cheddar, nižjo vrednost kisline v ustni votlini kot tisti, ki so jedli jogurt brez dodanega sladkorja ali pili mleko.
    Po tem, ko so mladostniki zaužili določeno živilo, so si usta sprali z vodo. Nato so raziskovalci izmerili kislino oziroma pH vrednost v njihovih ustih, in sicer 10, 20 in 30 minut po tem, ko so si usta sprali z vodo. Pri tistih, ki so pojedli jogurt ali popili kozarec mleka, ni bilo nobene spremembe v pH vrednosti, medtem ko je pri tistih, ki so jedli sir, pH vrednost močno padla v čisto vsakem intervalu merjenja.
    Sir naj bi namreč pomagal preprečevati nalaganje zobnih oblog. Še več, redno uživanje sira naj bi doprineslo tudi k večji tvorbi sline. Slina namreč deluje tako kot voda – iz naših ust izpira škodljive bakterije.

    PREBERITE TUDI:  Nasveti za potovanje z avtomobilom

    Rozine. Naravno sladke rozine ne vsebujejo sukroze. Sladkor namreč pomaga bakterijam, da se lažje prilepijo na zobno površino in tako ustvarijo zobne obloge. Rozine so prav tako dober vir fitokemikalij, ki naj bi pokončale bakterije, odgovorne za poškodbe zobne sklenine. Nekatere spojine v rozinah vplivajo tudi na rast bakterij, ki povzročajo bolezni dlesni.

    Hrustljava hrana. Če želimo zgristi živila, kot so korenje, jabolka in kumare, potrebujemo kar močne zobe. A vse to žvečenje ni zaman in samo sebi namen. Žvečenje je namreč kot neke vrste čistilni pripomoček. Na ta način iz naše ustne votline odstranimo vsaj nekaj bakterij, ki bi se sicer naselile po naši ustni votlini.

    Hrana, bogata z vitamini. Živila, ki vsebujejo kalcij, na primer sir, mandlji in zelenolistna zelenjava, ter živila, bogata s fosforjem, na primer meso, jajca in ribe, lahko pomagajo ohranjati zdravje naše zobne sklenine.  Kisla živila in pijače lahko na zobni sklenini povzročajo majhne lezije. Kalcij in fosfat pomagata, da minerali spet zapolnijo te majhne luknjice.

    Žvečilni gumi brez sladkorja. Žvečenje spodbuja izločanje sline, ki pomaga odstraniti vsaj nekaj bakterij.

    Mleko. V raziskavi, objavljeni v strokovni reviji Journal of the American Dental Association, so raziskovalci ugotovili, da če po tem, ko smo zaužili zelo sladko hrano, popijemo kozarec mleka, bolj zmanjšamo raven kisline v  ustih kot če bi popili kozarec vode. Mleko nevtralizira nekaj kisline, ki jo proizvajajo škodljive bakterije v ustni votlini. Če po tem, ko pojemo nekaj sladkega, popijemo še kozarec mleka, pomagamo ohranjati zdravje svojih zob.

    Brusnice. Brusnice vsebujejo polifenole (tako kot čaj), zaradi česar preprečujejo, da bi se na zobni sklenini nabirale zobne obloge. Pomembno: Ker so brusnice zelo kisle, jim pogosto dodajo sladkor, zaradi česar pa niso več tako zelo koristne za zdravje naših zob in dlesni.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte