Uživajmo pistacije za krepko zdravje

    Pistacije izvirajo iz Sredozemlja in Bližnjega vzhoda (v Turčiji, Grčiji, Pakistanu, Siriji in Afganistanu). Uživali so jih že v antičnih časih, v Rim pa jih je prinesel rimski konzul v Siriji. V Iranu, ki je eden največjih izvoznikov pistacij, naj bi rastlo drevo, staro več kot 700 let. Pistacije se odlično podajo k številnim živilom. Z njimi lahko na primer obogatimo solate in druge zelenjavne jedi, odlične pa so tudi v različnih slaščicah. Na ta način naši hrani dodamo zvrhano mero antioksidantov.


    Pistacije

    Lupine pistacij so pogosto obarvane z rdečo. To so prvotno delali zato, ker so želeli zakriti madeže, ki so jih na lupinah pustili obiralci. Čeprav obiranje pistacij danes poteka strojno, se ta navada še vedno ohranja. Ko govorimo o hranilni vrednosti pistacij, ne smemo mimo visoke vrednosti vitaminov B6 in K, pa tudi tiamina, bakra, mangana, kalija, magnezija in železa. Poleg tega pistacije vsebujejo tudi antioksidante in fitosterole.

    Pistacije zmanjšujejo tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja

    V eni od raziskav so testiranci uživali pistacije tri tedne (pistacije so predstavljale 20 % njihovega kaloričnega vnosa). Meritve so pokazale, da se je raven slabega (LDL) holesterola pri njih po tem času znižala za približno 14 odstotkov. To je zelo spodbuden rezultat, vendar zniževanje ravni holesterola ni edini pomemben dejavnik za zmanjšanje tveganja za nastanek bolezni srca in ožilja.

    Nedavna raziskava je namreč pokazala, da je vrednost vnetja v krvnih žilah pogosto bolj pomemben pokazatelj razvoja bolezni srca in ožilja. Na Penn State University so opravili raziskavo, s katero so dokazali, da celo zmerno uživanje pistacij zviša raven luteina, antioksidanta, ki nas ščiti pred oksidiranim LDL holesterolom, ki je s stališča nastanka bolezni srca in ožilja še bolj škodljiv od običajnega LDL holesterola.


    Oluščene pistacije

    Pistacije so bogate z antioksidanti

    Z uživanjem pistacij svoje telo oskrbimo z veliko vitaminov A in E, ki sta oba zelo pomembna za uravnavanje vnetnih stanj v telesu. Vnetje je sicer prva faza celjenja, a če v našem telesu primanjkuje antioksidantov, vnetni procesi poškodujejo tkiva, namesto da bi jih pomagali zaceliti. Če posegamo po hrani, bogati z vitamini in minerali, lahko veliko naredimo za svoje zdravje. In surove pistacije so zagotovo prava antioksidantna bomba.

    PREBERITE TUDI:  Raka lahko pozdravite sami! Zgodbe, ki so jih povedali nekdanji bolniki

    S pistacijami lahko zavremo procese staranja

    Pistacije vsebujejo v maščobi topne antioksidante, ki telo ščitijo pred lipidnimi peroksidi. Gre za škodljive kemikalije, ki nastanejo takrat, ko pride do reakcije med kisikom in maščobami v odsotnosti antioksidantov. Zdrava prehrana je bogata tudi z antioksidantnimi molekulami in eno od živil, po katerem bi morali redno posegati, so tudi pistacije.

    Z uživanjem pistacij poskrbimo tudi za optimalno delovanje živčnega sistema

    V pistacijah najdemo veliko vitamina B6 (piridoksin), ki zelo dobro dene delovanju živčnega sistema. Poleg tega igra pomembno vlogo pri sintezi cisteina, prispeva k sproščanju energije pri presnovi, igra pomembno vlogo pri presnovi beljakovin in glikogena ter pri nastajanju rdečih krvnih celic, skrbi za krepitev imunskega sistema, zmanjšuje utrujenost in izčrpanost, uravnava delovanje hormonov …

    S pistacijami nad sladkorno bolezen

    Poseben antioksidant, ki ga najdemo v pistacijah, lahko prepreči nastanek zdravju škodljive glikacije. Glikacija nastane, kadar pride do neprimerne vezave sladkorjev na proteine, zaradi česar ti postanejo neuporabni. Pri nenadzorovanem procesu glikozilacije nastanejo končni produkti pospešene glikacije, ki med drugim vplivajo na razvoj številnih kroničnih nenalezljivih bolezni, kot so sladkorna bolezen, bolezni srca in ožilja, kronična vnetja, rak, metabolni sindrom …


    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    Ne zamudite zanimivih vsebin:

    Spletne zanimivosti:

    loading...