Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
RubrikeZanimivostiPomagajte otrokom razviti zdrav odnos do hrane

Pomagajte otrokom razviti zdrav odnos do hrane

MORDA VAS ZANIMA

To, kako otrokom predstavite hrano, je zelo pomembno. Vzor, ki jim ga dajete glede hrane, bo nanje vplival celo življenje. Otrok mora razumeti, kako zelo pomembno je, da spoštovati hrano pomeni spoštovati sebe in svoje telo. Otroci morajo razumeti, kako zelo na zdravje in dobro počutje vplivajo zdrave prehranske odločitve. Kako torej otrokom postaviti zdrave temelje na področju prehranjevanja?

Uživajte zdrave maščobe

- Oglas -

Avokado, oreščki, semena, polnomastni mleko in mlečni izdelki, zdrava olja … Otroka naučite, kako zelo pomembne so maščobe za delovanje našega telesa ter da jih je treba zato zelo spoštovati. Maščobe so zelo pomemben del zdravega prehranjevanja in to je treba naučiti tudi otroke. Ob tem pa jim je treba pokazati tudi, katere maščobe uživati in v kakšnih količinah.

Če uživate samo izdelke z malo maščobe, otrokom sporočate, da se je maščobi treba na vsak način izogibati. Izdelke uživajte take, kot jih je »ustvarila« mati Narava. Ne pozabite – tudi maščobe imajo v prehrani svojo (zelo pomembno) vlogo.

Otroci in odnos do hrane

Redno zajtrkujte

Poskrbite za to, da bo vaša družina vsako jutro zajtrkovala. Otrokom bodite za zgled in ne pustite, da bi s praznim želodcem odšli v šolo. Tudi redno zajtrkovanje predstavlja pomemben košček zdravih prehranskih navad.

Poskrbite za redne skupne družinske obroke

- Oglas -

Za hrano si vedno vzemite čas in ne jejte kar tako mimogrede. Tudi od otrok zahtevajte, da med jedjo sedijo za mizo in hrane ne prenašajo okrog. Prav tako je zelo pomembno, da vaša družina čim večkrat obeduje skupaj.

Uživajte v hrani

Ne jejte hrane le zato, ker naj bi jo po nekih priporočilih morali jesti (čeprav vam njen okus sploh ni všeč). V pestrem izboru naravne in hranilno bogate hrane izberite tisto, ki vam resnično tekne. Na ta način razvijate pozitiven odnos do hrane, hkrati pa ste zgled tudi vsem ostalim članom družine. Hrana mora ne nazadnje biti tudi užitek.

Izogibajte se močno predelani hrani

Namesto da uživate močno predelana živila, se raje potrudite in sami doma pripravite hranilno bogat obrok. Otroku prav tako pojasnite, kako predelana oziroma nepredelana hrana vpliva na naše telo. Otroke nad zdravo prehrano navdušite tako, da jih povabite, da vam pomagajo pri pripravi hrane. Tako bodo hrano bolj cenili, saj bodo vedeli, da je treba v njeno pripravo vložiti kar nekaj truda.

Brez diet, prosim

Otroci, ki so odraščali ob starših, ki so bili ves čas na dieti, bodo bolj verjetno tudi sami postali taki. Stremite k temu, da boste sami dolgoročno spremenili prehranjevalne navade in prenehajte s kampanjskimi dietami, za katere veste, da ne prinašajo trajnih rezultatov.

Hrani ne dajajte različnih oznak

Če hrano označujete kot dobro in slabo/prepovedno, to v vaših otrocih vzbudi samo še večje zanimanje in pozornost (saj veste, prepovedan sadež je najslajši). Če bodo kdaj jedli tako imenovano prepovedno hrano, se bodo v njih zelo verjetno pojavili močni občutki krivde. Zagotovo bodo vaši otroci nekoč želeli poskusiti tudi ne najbolj zdrava živila – dovolite jim. Vendar naj njihova prehrana še vedno temelji na zdravih in nepredelanih živilih – sčasoma bodo sami spoznali, da se po predelani hrani ne počutijo dobro, zato tudi ne bodo več posegali po njej.

Nikoli ne govorite grdo o svojem telesu

In še posebej ne pred otroki. Svojim otrokom morate biti za zgled. Če ne zmorete biti ljubeči do sebe in se sprejemati, potem tudi otroci ne bodo razumeli, kako pomembna je ljubezen do sebe. Torej, bodite pozorni na to, kakšen zgled ste otrokom glede skrbi za telo in odnosa do njega.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×