Oreščki so bogat vir vitaminov, mineralov in pomembnih rastlinskih maščob, ki jih naše telo vsakodnevno potrebuje za normalno delovanje.

Nova metaanaliza, ki so jo opravili britanski in norveški strokovnjaki, je razkrila, da bi lahko redno uživanje oreščkov preprečilo skoraj 4 milijone in pol smrti letno po vsem svetu. Ljudje, ki dnevno zaužijejo vsaj 20 gramov oreščkov, kar pomeni približno eno pest, so namreč v precej manjši nevarnosti, da zbolijo za različnimi boleznimi, kot tisti, ki oreščkov ne uživajo ali pa jih uživajo le občasno.

Oreščki

Zmanjšano tveganje za srčne bolezni, raka in diabetes

Ekipa strokovnjakov je analizirala podatke 29 raziskav, opravljenih po vsem svetu, v katerih je sodelovalo skoraj milijon udeležencev. Ugotovili so, da je redno uživanje oreščkov povezano z občutno nižjim tveganjem za pojav različnih bolezni. S poimenovanjem oreščki so mišljeni tako »pravi« oreščki, ki rastejo na drevesih, na primer mandlji ali orehi, kot arašidi, ki se, če smo povsem natančni, uvrščajo med stročnice. Tudi pri ljudeh, ki so redno uživali arašide, je bilo namreč mogoče zaznati zmanjšano nevarnost za razvoj mnogih bolezni.

Povzetek opravljene metaanalize je, da se tveganje za koronarne srčne bolezni z uživanjem oreščkov zmanjša za 30 odstotkov, tveganje za razvoj različnih vrst raka za 15 odstotkov, tveganje za prezgodnjo smrt za 22, za smrt zaradi bolezni dihal za 50 in za pojav diabetesa za skoraj 40 odstotkov.

Oreščki: Priporoča se redno, a zmerno uživanje

Redno uživanje oreščkov ima torej številne prednosti. Edina prava pomanjkljivost je pravzaprav le ta, da vsebujejo oreščki kar precej kalorij (najmanj jih imajo pistacije, največ pa orehi). Vendar pa je mogoče to pomanjkljivost zlahka odpraviti z zmernim uživanjem. Omenjena pest dnevno bo povsem zadostovala za to, da zmanjšate številna zdravstvena tveganja.

Oreščki poleg zdravih maščob vsebujejo tudi precej vlaknin in magnezija, torej snovi, ki so nujne za ohranjanje zdravega srčno-žilnega sistema in ki znižujejo raven škodljivega holesterola v krvi. Nekateri oreščki, na primer orehi in ameriški orehi, posebej izstopajo tudi po visoki vsebnosti antioksidantov, snovi, ki preprečujejo oksidativni stres oziroma odpravljajo njegove škodljive posledice. Uživanje omenjenih vrst oreščkov je zato še posebej priporočljivo, kar zadeva zmanjševanje nevarnosti za nastanek različnih oblik raka.

Čeprav vsebujejo oreščki veliko maščob, je treba poudariti, da gre v tem primeru za zdrave maščobe, ki jih naše telo v zmernih količinah potrebuje za normalno delovanje. Poleg tega pa lahko v oreščkih najdemo tudi precej beljakovin in, kot že omenjeno, vlaknin. Tako določene raziskave kažejo, da naj bi redno uživanje oreščkov v manjših količinah celo pomagalo pri ohranjanju zdrave telesne teže.