Zdrav življenjski slog lahko pomembno vpliva na naše počutje in zdravstveno stanje. Premalo se zavedamo, da ima tudi prehrana izjemen pomen. Ne le, da z zdravo prehrano v telo vnesemo veliko vitaminov in mineralov, temveč se s tem tudi odrečemo nezdravi prehrani in s tem vnosu škodljivih snovi. Tega bi se še bolj morali zavedati ljudje, ki se soočajo s takšnimi in drugačnimi boleznimi. Da sprememba življenjskega sloga pomembno vpliva na zdravje in stanje bolezni, je dokazala tudi Dr. Terry Wahls, medicinska akademičarka na Univerzi Iowa.

omilila multiplo sklerozo

Terry je imela leta 2004, ko je štela le 45 let, mnogo zdravstvenih težav. Čutila je šibkost v levi nogi, imela je nenormalno spinalno tekočino, lezijo hrbtenjače in poslabšan vid. Diagnosticirali so ji multiplo sklerozo, ki je avtoimuna vnetna kronična bolezen centralnega živčnega sistema. Simptomi bolezni so mišična oslabelost, težave z ravnotežjem, odrevelenost, utrujenost, težave z mehurjem in črevesjem, nerazločen govor in težave z osredotočenostjo in spominom. Bolezen je pri Terry hitro napredovala in zdravstveno stanje se je še poslabšalo. Le tri leta po postavitvi diagnoze je bila Terry v invalidskem vozičku. Terryino zdravljenje multiple skleroze je potekalo v standardni medicinski obliki. Imela je alopatsko in farmacevtsko zdravljenje. Pripravljena je bila poskusiti najnovejše razpoložljive metode zdravljenja multiple skleroze. Dosegla je točko, ko je bila skoraj ves čas na postelji. Zaradi svoje šibkosti ni bila zmožna sedeti več kot deset minut. Utrujenost je bila res intenzivna.

Sprememba prehrane

Vse to je vodilo k temu, da je Terry pričela iskati alternativne metode zdravljenja in pravilno prehrano. Začela je raziskovati. Ob preizkušanju naravnih metod je spoznala, da imajo prehrana, gibanje in okolje veliko vlogo pri napredovanju bolezni. Naučila se je, da ima človeška mikrobioma, ki je skupno ime za organizme v našem telesu, velik vpliv na zdravje in imunski sistem, še posebno črevesna mikrobioma. Ugotovila je, da vsa predelana hrana, sladkor in žitarice pripomorejo k slabi črevesni flori, ki pa močno vpliva na slabše zdravstveno stanje in počutje. Spoznala je, da mora njena prehrana temeljiti na sveži in polnovredni prehrani. Iz svoje prehrane je izločila vso nezdravo prehrano in jo nadomestila z uravnoteženo in s hranili bogato prehrano, ki jo je razdelila na devet obrokov na dan. Z zdravo izbiro hrane je vplivala na zdravo mikrobiomo.

Še eno ključno področje, ki mu je Terry posvečala pozornost, je bilo zdravje možganov, ki jih je morala še posebej raziskati. Zanimalo jo je, katere vitamine, minerale, proteine in antioksidante njeni možgani potrebujejo za normalno delovanje. S točno določeno prehrano je svojim možganom zagotovila najboljše okoliščine. Poslužila se je tudi nekaj tehnik in aktivnosti, s katerimi se je sproščala ter uspešno soočala s stresom.

Izboljšanje

S temi spremembami je Terry drastično izboljšala življenjski slog, s tem pa tudi svoje zdravstveno stanje in počutje. Kakovost življenja je izboljšala do te mere, da je lahko celo kolesarila. Od tega, da je bila priklenjena posteljo, je prišla do tega, da je lahko aktivno uživala. Ni bila več omejena s šibkostjo in bolečino. To jo je tako navidhnilo, da je Terry razvila svoj protokol proti multipli sklerozi. S točno določeno prehrano je svojim možganom zagotovila, kar so potrebovali za normalno delovanje. Terryina dieta vključuje devet obrokov na dan, ki so sestavljeni iz zelenjave, omega-3 maščobnih kislin živalskega izvora in morskih alg.

Terryina dieta

Terryina dieta vsebuje veliko temnolistnate zelenjave, kot so denimo blitva, ohrovt, špinača, listi rdeče pese in vodna kreša. V prehrano je vključena tudi zelenjava, bogata z žveplom, kot so brokoli, cvetača, brstični ohrovt, zelje in redkev. Dieta vključuje tudi veliko barvne zelenjave in sadja, kot so korenje, pesa in jagodičevje.

Beljakovine so v Terryini dieti tako živalskega kot rastlinskega izvora. Jedla je le majhne količine mesa (s travo krmljene živine) ter živila, bogata z omega-3 maščobnimi kislinami, kot so denimo divji losos, mavrična postrv (šarenka) ter sardine. Terry se je odrekla rafiniriranemu sladkorju, predelani hrani, tudi žitaricam in testeninam.

Tak način prehrane je izboljšal kakovost Terryinega življenja in življenja drugih posameznikov, ki so trpeli za multiplo sklerozo. Terry pravi, da tovrstna prehrana ne zmore pozdraviti bolezni, lahko pa omili simptome. Z zdravimi prehranjevalnimi navadami, izboljšanjem življenjskega sloga in upoštevanjem uradne medicine, je možno izboljšati kakovost življenja z multiplo sklerozo. Mikrobiota ima namreč ključno vlogo pri dobremu počutju, ustvarjajo zdravo energijo, omogočajo učinkovito prebavo in absorpcijo hranil, proizvajajo maščobne kisline in sintetizirajo vitamine. Nezdrave navade lahko poslabšajo simptome bolezni in povzročijo njeno hitrejše napredovanje. Bolniki, ki so sledili Terryinemu življenjskemu slogu, so potrebovali manj zdravil.

Terry spodbuja ljudi z avtoimunskimi boleznimi, kot je multipla skleroza, da začnejo delati na sebi in boljšemu življenjskemu slogu. Vemo, da je zelenjava dobra za nas, zato poiščimo način, kako jesti več zelenjave. Treba se je zavedati, kako pomembne so omega-3 maščobne kisline za kognitivne funkcije in proti vnetjem, zato vključite več rib, semen konoplje in morskih alg v svojo prehrano. Ko boste opazili izboljšanje svojega počutja in zdravstvenega stanja, boste bolj navdihnjeni in še bolj nagnjeni k informiranju o tej temi, da boste lahko imeli od tega še več koristi. Pred začetkom diete ali kakršnekoli večje spremembe načina življenja se vedno posvetujte z zdravnikom.

Preberite tudi: