Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.

5 osebnostnih lastnosti, ki lahko pokopljejo razmerje

Katere so torej tiste malce manj očitne lastnosti, ki se jih je pametno znebiti, če želite, da odnos obstane?

Zaradi globalnega segrevanja tudi vse več težav s spanjem

Ena od manj očitnih posledic globalnega segrevanja so vse pogostejše težave s spanjem.

Osvežitev doma po meri vašega astrološkega znamenja

Če trenutno niste najbolj zadovoljni s svojim domom, vendar ne veste, kako ga osvežiti, da se boste v njem počutili bolje, vam lahko pri tem pomagajo zvezde.

Zakisanost oceanov nam krade kisik

Drobni, na vodi plavajoči organizmi, ki človeštvu zagotavljajo kar približno eno petino vsega kisika, so vse bolj ogroženi.

Okužba s tem parazitom vas lahko naredi bolj privlačne

Raziskovalci so odkrili, da lahko ta parazit vpliva na povečanje privlačnosti okužene osebe.

Ali pogosto opažate ponavljajoče se številke? Preverite, kaj pomenijo …

Vas praktično na vsakem koraku spremlja ponavljajoč se vzorec številk? Morda se zdi, da gre za naključje, vendar so numerologi prepričani, da bi morali tovrstnim znamenjem posvetiti več pozornosti.
Zdravje & prehranaOmega 3 za športnike - kakšen pomen imajo?

Omega 3 za športnike – kakšen pomen imajo?

MORDA VAS ZANIMA

O pozitivnih učinkih maščobnih kislin omega 3 za športnike preprosto ne moremo diskutirati. Tudi Svetovna zdravstvena organizacija trdi, da so tudi omega-3 za športnike nujno potrebne za optimalno zdravje in življenje. Bogat vir maščobnih kislin omega 3 so poleg mastnih rib še laneno seme in olje, oreščki in druge vrste semen, zelena listnata zelenjava, alge, divjačina in meso živali iz proste reje.

Zdrave maščobne kisline omega 3 za športnike

- Oglas -

Dejstvo je, da so se v zadnjem stoletju navade uživanja različnih maščob bistveno spremenile. Ljudje namreč uživamo vse več nasičenih maščob in rastlinskih olj, ki vsebujejo predvsem maščobne kisline omega 6.

Poudarjamo, da so maščobne kisline omega 3 esencialna hranila, kar pomeni, da jih telo ne more proizvajati iz drugih vrst maščobnih kislin, ampak jih moramo v telo vnesti s hrano.

Omega 3 za športnike

Maščobe gradijo celične membrane

To, kako deluje celična membrana, je odvisno od njene zgradbe. Glavni gradniki celičnih membran so prav maščobne kisline in holesterol, ki jih obdajajo molekule vode. Zavedati se moramo, da naš organizem dobi to, kar zaužijemo in to velja tudi za maščobne kisline v celični membrani. Ko se razvijajo naše prehranjevalne navade, ljudje resnično postajamo to, kar jemo. Stanje svojih celičnih membran lahko tako zelo izboljšamo prav z uživanjem maščobnih kislin omega 3.

Maščobne kisline omega 3 v našem telesu opravljajo številne naloge,  saj poleg tega, da gradijo celične membrane, omogočajo še inter- in intracelično komunikacijo, uravnavajo proizvodnjo inzulina in sodelujejo pri tvorbi drugih endokrinih hormonov ter vplivajo na odziv celic na endokrine hormone iz nadledvičnih žlez.

Uživanje omega 3 za športnike in aktivne ljudi

Maščobne kisline omega 3 omogočajo hitrejšo regeneracijo

- Oglas -

Maščobne kisline omega 6 so tiste, ki lahko, če jih zaužijemo preveč, povzročajo vnetja v telesu. Z jemanjem kakovostnih prehranskih dopolnil, ki vsebujejo ribje olje, bomo dokazano zmanjšali vnetne procese v telesu. Samo vnetje povzroča tudi telesna dejavnost. Če je raven vnetnih procesov v telesu ves čas povišana, lahko to negativno vpliva na športnikovo regeneracijo, saj celjenje mikro poškodb, ki nastanejo po vadbi, traja dlje. Zato je redno jemanje maščobnih kislin omega 3 za športnike in tiste, ki se redno ukvarjajo s športom rekreativno, skoraj nujno.

Pomoč pri razbolelih mišicah

Maščobne kisline omega 3 dokazano izboljšujejo pretok krvi v mišice, za 35 % se zmanjša zapoznela mišična bolečina, prav tako pa še zmanjšujejo oteklino ter pomagajo do hitrejše gibljivosti po izčrpavajoči telesni dejavnosti.

Maščobne kisline omega 3 pomagajo pri izgubi odvečnih maščobe, hkrati pa preprečujejo izgubo mišične mase

Raziskave potrjujejo, da uživanje maščobnih kislin omega 3 izboljšuje občutljivost telesa na inzulin, zaradi česar se poveča poraba maščobe ter hkrati zmanjša njeno kopičenje v podkožnem tkivu. Maščobne kisline omega 3 naj bi tudi pozitivno vplivale na mišično rast ter skrbele, da tudi v daljšem obdobju mirovanja ne pride do izgube mišične in kostne mase. To je še posebej pomemben podatke za športnike, ki so poškodovani, saj v času okrevanja po poškodbi lahko pride do velikih izgub težko pridobljene mišične mase.

Maščobne kisline omega 3 znižujejo raven trigliceridov

Maščobne kisline omega 3 naj bi v kombinaciji z redno telesno vadbo pomagale pri izgubi odvečne telesne maščobe. Poleg tega tudi pomagajo zniževati raven trigliceridov v krvi, zvišujejo raven dobrega (LDL) holesterola oziroma skrbijo za optimalno razmerje med dobrim in slabim holesterolom, prav tako pa pozitivno vplivajo tudi na zdravje našega srca in ožilja. Med drugim preprečujejo tudi nastajanje krvnih strdkov, zaradi katerih lahko pride do srčnega infarkta in/ali možganske kapi.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×