Pogosto pozabimo na to, da so olive pravzaprav sadeži. V primerjavi z drugimi sadeži namreč vsebujejo zelo veliko maščob, podobno kot avokado. Z avokadom pa jih druži tudi dejstvo, da vsebujejo predvsem koristne maščobe, ki imajo zelo pozitiven vpliv na naše zdravje. Kot je znano, se olive pogosto uporabljajo za izdelavo olivnega olja. Vendar pa mnogi strokovnjaki danes priporočajo, da namesto po olju, izdelanem iz plodov oljke, raje posežemo kar po celih sadežih, torej po olivah. Tako namreč telo oskrbimo tudi s številnimi drugimi pomembnimi hranilnimi snovmi, ne le z maščobami v koncentrirani obliki. Olive lahko uporabite za popestritev solat, sendvičev, zelenjavnih omak in številnih drugih jedi …

Olive

Olive primerne tudi za tiste, ki se izogibate večjim količinam OH

Tisto, kar ločuje olive od večine drugih sadežev, je tudi dejstvo, da vsebujejo zelo malo ogljikovih hidratov. Ti namreč predstavljalo le približno 4–6 odstotkov celotnega sadeža. Tako gre za živilo, ki je več kot primerno tudi za tiste, ki poskušate čim bolj omejiti količino ogljikovih hidratov v prehrani. V olivah lahko po drugi strani najdemo precej vlaknin, ki so izredno pomembne za dobro prebavo.

Vitamini in minerali v olivah ter preprečevanje oksidativnega stresa

Najpomembnejše mikrohranilo v olivah je vitamin E, ki ga uvrščamo tudi med izredno močne antioksidante. Poleg tega lahko v olivah, predvsem v črnih, najdemo precej železa. Med minerale, ki jih prav tako vsebujejo olive, med drugim sodita še baker in kalcij. Vitamin E sicer ni edini antioksidant, ki ga najdemo v tem sadežu. Olive namreč vsebujejo veliko drugih močnih antioksidantov, ki zavirajo negativne učinke prostih radikalov. S tem pa zmanjšujejo tveganje za številne kronične bolezni. Eden izmed antioksidantov, ki jih je mogoče najti v olivah, je denimo tudi kvercetin.

Uživanje oliv pripomore k zdravju srca in ožilja

Povišan krvni tlak in holesterol sta zagotovo dva izmed najpomembnejših dejavnikov tveganja za srčno-žilna obolenja. Uživanje oliv lahko pomaga tako pri zniževanju krvnega tlaka kot ravni škodljivega oziroma LDL-holesterola v krvi.

Zmanjševanje tveganja za osteoporozo

Za osteoporozo je značilno zmanjševanje kostne gostote, kar predstavlja nevarnost za pogoste zlome kosti. Znanstveniki so opazili, da je pogostost osteoporoze med najnižjimi med prebivalci Sredozemlja. Tako se je pojavila domneva, da so za to med drugim zaslužne prav olive, ki sodijo med nepogrešljive elemente tipične sredozemske oziroma mediteranske diete. Začetne študije na tem področju se zdijo zelo obetavne. Izkazalo se je namreč, da olive dejansko vsebujejo snovi, ki lahko pripomorejo k zmanjševanju nevarnosti za osteoporozo. Potrebne bodo sicer dodatne raziskave, da se podrobneje razišče ta povezava.