fbpx
Domov Zdravje & prehrana Olive – majhen sadež, ki pa vsebuje ogromno zdravja

Olive – majhen sadež, ki pa vsebuje ogromno zdravja

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Pogosto pozabimo na to, da so olive pravzaprav sadeži. V primerjavi z drugimi sadeži namreč vsebujejo zelo veliko maščob, podobno kot avokado. Z avokadom pa jih druži tudi dejstvo, da vsebujejo predvsem koristne maščobe, ki imajo zelo pozitiven vpliv na naše zdravje. Kot je znano, se olive pogosto uporabljajo za izdelavo olivnega olja. Vendar pa mnogi strokovnjaki danes priporočajo, da namesto po olju, izdelanem iz plodov oljke, raje posežemo kar po celih sadežih, torej po olivah. Tako namreč telo oskrbimo tudi s številnimi drugimi pomembnimi hranilnimi snovmi, ne le z maščobami v koncentrirani obliki. Olive lahko uporabite za popestritev solat, sendvičev, zelenjavnih omak in številnih drugih jedi …

Olive

Olive primerne tudi za tiste, ki se izogibate večjim količinam OH

Tisto, kar ločuje olive od večine drugih sadežev, je tudi dejstvo, da vsebujejo zelo malo ogljikovih hidratov. Ti namreč predstavljalo le približno 4–6 odstotkov celotnega sadeža. Tako gre za živilo, ki je več kot primerno tudi za tiste, ki poskušate čim bolj omejiti količino ogljikovih hidratov v prehrani. V olivah lahko po drugi strani najdemo precej vlaknin, ki so izredno pomembne za dobro prebavo.

Vitamini in minerali v olivah ter preprečevanje oksidativnega stresa

Najpomembnejše mikrohranilo v olivah je vitamin E, ki ga uvrščamo tudi med izredno močne antioksidante. Poleg tega lahko v olivah, predvsem v črnih, najdemo precej železa. Med minerale, ki jih prav tako vsebujejo olive, med drugim sodita še baker in kalcij. Vitamin E sicer ni edini antioksidant, ki ga najdemo v tem sadežu. Olive namreč vsebujejo veliko drugih močnih antioksidantov, ki zavirajo negativne učinke prostih radikalov. S tem pa zmanjšujejo tveganje za številne kronične bolezni. Eden izmed antioksidantov, ki jih je mogoče najti v olivah, je denimo tudi kvercetin.

Uživanje oliv pripomore k zdravju srca in ožilja

Povišan krvni tlak in holesterol sta zagotovo dva izmed najpomembnejših dejavnikov tveganja za srčno-žilna obolenja. Uživanje oliv lahko pomaga tako pri zniževanju krvnega tlaka kot ravni škodljivega oziroma LDL-holesterola v krvi.

Zmanjševanje tveganja za osteoporozo

Za osteoporozo je značilno zmanjševanje kostne gostote, kar predstavlja nevarnost za pogoste zlome kosti. Znanstveniki so opazili, da je pogostost osteoporoze med najnižjimi med prebivalci Sredozemlja. Tako se je pojavila domneva, da so za to med drugim zaslužne prav olive, ki sodijo med nepogrešljive elemente tipične sredozemske oziroma mediteranske diete. Začetne študije na tem področju se zdijo zelo obetavne. Izkazalo se je namreč, da olive dejansko vsebujejo snovi, ki lahko pripomorejo k zmanjševanju nevarnosti za osteoporozo. Potrebne bodo sicer dodatne raziskave, da se podrobneje razišče ta povezava.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×