fbpx
Domov Zdravje & prehrana Nitrati in antioksidanti za boljši spomin

Nitrati in antioksidanti za boljši spomin

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Ali nam prehrana lahko pomaga pri boljšem spominu? V strokovni publikaciji, ki jo izdaja Nitric Oxide Society, ugotavljajo, da prehrana, bogata z nitrati, izboljšuje naše umske sposobnosti, ker se nitrati s prebavo spremenijo v nitrite. Le-ti so sicer v prevelikih odmerkih rakotvorni, toda v zmernih količinah koristni, kajti širijo ožilje in olajšujejo pretok krvi. V večjih vsebnostih nitrite najdemo v špinači, rdeči pesi, cvetači in zeleni, zato naj bi bila omenjena živila možganom koristna.
Za boljši spominDaniel Kim-Shapiro je na ameriški univerzi Wake Forest spremljal majhno skupino starejših od 70 let, ki jim je priporočil štiridnevno prehrano, zelo obogateno z nitrati. Vsi so med drugim za zajtrk spili pol litra soka rdeče pese. Potem je njihove možgane pregledal z magnetno resonanco in odkril, da se je po obroku, obogatenem z nitrati, povečal krvni pretok prav v tistih možganskih predelih, ki jih sicer najbolj prizadene demenca.

Poleg soka rdeče pese znanstveniki že nekaj časa vneto raziskujejo tudi vpliv borovničevega soka na možgane. To sadje je namreč bogato z antioksidanti. Odkrili so, da dva do trije kozarci borovničevega soka že v dveh mesecih občutno izboljšajo sposobnost učenja in pomnjenja pri starejših od 70 let.

Sedem let trajajoča norveška raziskava (Tromsø Study), ki je zajela pet tisoč šestdesetletnikov, je odkrila, da zmerno pitje vina (na primer kozarec ob obroku dvakrat na teden) izboljša rezultate pri kognitivnih preizkusih.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×