Verjetno je ena najpogostejših novoletnih zaobljub ta, da se bomo letos zares znebili odvečnih kilogramov. Ker pa proces hujšanja še zdaleč ni preprost, marsikdo obupa, še preden zares začne z uresničevanjem zastavljenega načrta. Mnogokrat so razlog za hitro predajo tudi določene »začetniške napake«, zaradi katerih izgubimo motivacijo. Morda se vam zdi, da veste vse, kar je mogoče vedeti o hujšanju. Vendar pa v resnici mnogim spodrsne že pri osnovah. Povsem po resnici: koliko izmed napak, ki jih navajamo v nadaljevanju, ste že naredili tudi sami? Predvsem pa: ali katero še vedno ponavljate? Morda se tu skriva razlog, zakaj vam kljub trudu ne uspe shujšati …

Novoletne zaobljube - hujšanje

Prepričanje, da lahko s telovadbo popravimo »grehe« v kuhinji

Redna telesna aktivnost je zagotovo pomemben sestavni del zdravega hujšanja. Vendar pa za uspešno izgubo kilogramov, predvsem pa vzdrževanje nove telesne teže ni dovolj samo povečanje fizične aktivnosti. Precej večji vpliv na to, ali vam bo uspelo shujšati ali ne, ima vaša prehrana. Ne tolažite se torej s tem, da lahko pri telovadbi izničite napake, ki jih počnete za kuhinjsko mizo. Urejena prehrana je zagotovo prvi korak do postave, o kateri ste vedno sanjali.

Zelo priljubljen je tudi POST S PREKINITVAMI. Vse o tej obliki smo za vas zbrali v naši novi izdaji revije tukaj.

Nasedanje »čudežnim dietam«

Morda ste se dietam, ki obljubljajo neverjetne rezultate praktično brez odrekanja, sprva posmehovali. Vendar pa je resnica takšna, da tovrstne diete vsaj enkrat v življenju zamikajo večino ljudi, ki poskušajo shujšati. Ideja, da lahko izgubimo odvečne kilograme brez posebnih naporov, je včasih preprosto preveč mamljiva, čeprav nekje globoko v sebi vemo, da takšno hujšanje ne more biti zares zdravo. Predvsem pa ne more prinašati dolgoročnih rezultatov. Tovrstne diete lahko hitro privedejo do pomanjkanja določenih pomembnih hranilnih snovi. Pojavita se občutek šibkosti in slabosti, zaradi česar se lahko zgodi, da ne boste mogli opravljati niti najosnovnejših zadolžitev. Poleg tega lahko pride do resnih motenj v delovanju vašega metabolizma, nemalokrat pa opazimo tudi negativen vpliv »čudežnih diet« na kosti. Zdaj je torej skrajni čas, da dokončno opustite vero v tovrstne diete.

Pretiravanje s sadjem v smutijih

V zadnjih letih so postali smutiji skorajda sinonim za zdravo, dietno prehranjevanje. Zakaj bi se trudili s »pravim obrokom«, ko pa si lahko precej lažje pripravimo smuti, ki bo zdrav in nizkokaloričen nadomestek obroka, kajne? Čeprav lahko s pomočjo smutijev v telo zelo preprosto vnesemo večje količine pomembnih hranilnih snovi, pa morate biti previdni pri izbiri sestavin – še posebej če poskušate shujšati. Sadni smutiji so običajno sicer res okusnejši, vendar lahko vsebujejo tudi zelo veliko kalorij. Verjetno bi zelo težko pojedli toliko celih kosov sadja, kot jih lahko popijete. Pri hujšanju – in tudi nasploh – se je tako bolje osredotočiti predvsem na zelenjavne smutije oziroma zmešančke, sadje pa uporabljajte predvsem za popestritev okusa, ne kot glavno sestavino.

Neustrezen odnos do spremenjenih prehranjevalnih navad

Ena prvih stvari, ki jih je dobro razčistiti, preden se lotimo hujšanja, je, da ni dovolj le začasna sprememba prehrane. Za trajni uspeh moramo pogosto precej spremeniti prehranjevalne navade. Morda se vam bo sprva zdelo, da se marsičemu odrekate, vendar imejte v mislih, da se boste verjetno že kmalu privadili na spremembe in jih sprejeli kot nekaj povsem običajnega. Na dieto torej ne glejte kot na začasni projekt. Tako bi namreč vseskozi razmišljali, kdaj bo konec. Namesto da spremembe vidite kot odpovedovanje, se raje osredotočite na to, kaj vse pridobite z novim odnosom do prehranjevanja. Posledično boste precej lažje vztrajali. Seveda pa to še ne pomeni, da niso dovoljene občasne »pregrehe« – pazite le, da ne postanejo prepogoste. Naj bo to zares izjema, ne pravilo pri vaši prehrani.