Na kaj morate biti pozorni pri izbiri prehranskih dodatkov?

Prehranski dodatki so vitamini in minerali, ki izboljšujejo naše počutje. Niso namenjeni za splošno zdravljenje bolezni, ampak pomagajo pri preprečevanju nastanka določene bolezni in pripomorejo k dobremu počutju. Da nam prehranski dodatki res koristijo, moramo biti previdni in se držati nekaj osnovnih nasvetov.

prehranski dodatki

KAJ SPLOH SPADA POD DODATKE IN KDO JIH UPORABLJA

Vitamini in minerali, z eno besedo mikrohranila, negujejo telo in pomagajo pri lajšanju določenih stanj in pri preprečevanju bolezni. Večino mikrohranil lahko dodate vaši dnevni prehrani. Z njimi nadomestimo primanjkljaju vitaminov, ki bi jih sicer dobili iz hrane, ki je morda ne jemo (pusto meso, sadje, zelejava, ribe). Uporaba se zato večinoma svetuje vegetarijancem, veganom, osebam z alergijami, ženskam, ki skušajo zanositi, tistim ki dojijo, tistim, ki imajo boleče menstruacije ali so pred menopavzo.

JEMLJITE JIH S HRANO

Multivitaminske dodatke je potrebno jemati s hrano, saj je takrat absorpcija največja. Če jih jemljete s kavo, lahko izgubijo pomembne koristi, saj kofein zavira absorpcijo kalcija, mangana, bakra in vitaminov A, B, C.

PAZITE SE STRUPENIH SNOVI

Nekateri dodatki vsebujejo nevarno raven težkih kovin, sploh svinec, arzen in živo srebro. Simptomi segajo od glavobolov, bolečin v sklepih ter mišicah in vse do zmedenosti ter izgube spomina. Pred uporabo se posvetujte z osebni zdravnikom, držite se priporočenega odmerka, navedenega na etiketi ter predvsem bodite pozorni, saj nadomestki, ki se oglašujejo, kot naravni, niso nujno tudi varni.

DELI
Lina Zalaznik
Avtorica člankov z ljubeznijo do branja knjig, svojih bližnjih, morja, smeha ter lepe narave.