Morda gre brez uspaval

    Če trpite za nespečnostjo in se zaradi te težave odpravite k zdravniku, vam bo zelo verjetno predpisal uspavalno sredstvo. Statistični podatki opozarjajo, da se je samo v letih 2000 do 2004 število izdanih zdravniških receptov za uspavala podvojilo.

    Spanje

    Dejstvo pa je, da bi veliko težav s spanjem lahko odpravili na naraven način. Poskusite z naslednjimi ukrepi:

    • vedno hodite spat ob isti uri, tudi med vikendom
    • večino dni v tednu telovadite, vsaj pol ure na dan, najbolje nekaj ur pred odhodom v posteljo
    • spalnica naj bo zatemnjena in ne prevroča
    • pred odhodom v posteljo počnite kaj sproščujočega
    • če ne zaspite v 15 do 20 minutah, vstanite in se zaposlite s kakšno dejavnostjo, dokler ne postanete zaspani
    • budilko obrnite proč od sebe, da ne boste neprestano pogledovali nanjo
    • nekaj ur pred odhodom v posteljo ne kadite, ne uživajte alkohola in ne uživajte obilnih obrokov
    • počitki čez dan naj ne bodo daljši od 30 minut.

    Šele če vsi ti ukrepi ne zaležejo, se z zdravnikom pogovorite o kratkotrajni uporabi uspavala oziroma drugih ukrepih.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte