DomovZdravje & prehranaManj igrač – inteligentnejši in srečnejši otroci

Manj igrač – inteligentnejši in srečnejši otroci

Starši in drugi sorodniki otrokom pogosto kupujejo tone igrač misleč, da bo to prispevalo k otrokovemu razvoju. Obenem pa marsikdo verjame, da več igrač pomeni tudi srečnejše otroke. Vendar pa strokovnjaki vse pogosteje ugotavljajo, da je resnica povsem drugačna. Tako obstaja tudi vse več študij, ki na podlagi konkretnih eksperimentov ugotavljajo, da lahko čezmerna količina igrač celo močno omeji otrokovo kreativnost.

- Oglas -
Otroške igrače

Omejeno število igrač zahteva več kreativnosti pri igri in izboljšuje zbranost

Igra je seveda zelo pomemben del vsakega otroštva. Otroci pogosto prav med igro najizraziteje razvijajo svoje kognitivne in telesne sposobnosti ter socialne veščine. Tisto, česar se naučijo med igro, jih torej tako ali drugače spremlja vse življenje. Pri tem seveda obstaja več vrst igre. Ena izmed oblik je tudi t. i. igra s predmeti, kar so v večini primerov igrače. Ta oblika igre se pogosto povezuje s kreativnostjo in učenjem reševanja konkretnih problemov. Tako so lahko igrače pomemben del otroške igre, a kot omenjeno, mnogi raziskovalci ugotavljajo, da tudi tu najverjetneje velja načelo »manj je več«. Ogromno igrač namreč povzroči občutek neobvladljivosti, s čimer se lahko zmanjša kakovost otroške igre.

Preučevanje vedenja malčkov je tako razkrilo, da imajo otroci takrat, ko imajo za igro na voljo omejeno število igrač, precej manj težav z zbranostjo. Obenem pa postane njihova igra s tem mnogo kreativnejša. Ena izmed študij, ki se je ukvarjala s povezavo med številom igrač ter otrokovim vedenjem in razvojem, je na primer potekala tako, da so otroci najprej dobili šestnajst igrač, nato pa le štiri. Raziskovalci so ugotovili, da so otroci takrat, ko so imeli na voljo manj igrač, našli precej več možnosti za igranje s posamezno igračo.

Otroci in igrače

Od zmanjševanja števila igrač do münchenskega projekta Vrtec brez igrač 

Na podlagi ugotovitev o tem, kako lahko zmanjšanje števila igrač pravzaprav poveča kakovost igre, so se raziskovalci odločili, da naredijo še korak dlje. Tako so se odločili raziskati, kaj se zgodi, če otroci sploh nimajo na voljo igrač. V Münchnu je prišlo tako do projekta, imenovanega Vrtec brez igrač. V sklopu tega projekta je bilo ugotovljeno, da so otroci, ki so bili tri mesece v vrtcu povsem brez igrač, »izumili« lastne igre, kar je zelo koristilo njihovi kreativnosti in socialnim veščinam.

- Oglas -

Med pogostimi igrami je bilo na primer uprizarjanje predstav, pretvarjanje, da so na vlaku ipd. Igra je postala s tem še bolj integralen del procesa socializacije, kot je sicer. Vzgojiteljice pa so obenem opazile, da se je zbranost otrok občutno povečala. Pred tem so se namreč otroci zelo hitro naveličali vsake igrače. V obdobju pred projektom so na primer na list papirja pogosto narisali le majhno čačko in ga zavrgli. Po tem, ko so bili nekaj časa brez papirja in barvic, pa so postali pri risanju precej bolj potrpežljivi in vztrajali tako dolgo, dokler na listu ni bilo več nobene beline.

Otroci mnogokrat bolj cenijo kakovostno preživljanje časa z vami kot pa morje igrač

Zelo zanimivi so tudi izsledki študije, ki je bila izvedena na Univerzi v Oxfordu. Otroci, ki so imeli manj igrač in ki niso imeli lastnih elektronskih naprav, so v povprečju namenili več časa interakciji s starši, njihov uspeh v šoli je bil boljši, prav tako pa so imeli boljše socialne veščine. Za konec pa naj omenimo še, da mnoge raziskave kažejo, da doživetja tudi otroke večinoma osrečujejo precej bolj od množice materialnih dobrin. Časa, ki ga preživite z otroki, torej ne more nadomestiti nobena igrača.

Preberite tudi: Otroci, ki se igrajo zunaj, so srečnejši in bolj uspešni

- Oglas -

NAJNOVEJŠE