5 vrst zelenjave, pri katerih je toplotna obdelava koristna

Katere so tiste vrste zelenjave, ki jih sicer lahko uživamo tudi presne, vendar je praviloma precej bolje, če jih pred zaužitjem toplotno obdelamo?

Razrešena velika uganka, povezana s parkinsonovo boleznijo

Znanstvenikom je uspelo najti odgovor na pomembno vprašanje, povezano s parkinsonovo boleznijo.

Revija Bodi eko, Julij-Avgust 2022

Kaj je lepšega v vročih poletnih dneh, kot to, da se lahko uležemo v senco in v roke vzamemo odlično revijo s koristnimi nasveti in recepti?

Nič več opičjih koz?

Sama bolezen se sicer žal ne poslavlja, toda vse kaže, da se bo kmalu poslovilo njeno trenutno ime.

Pritisnite na to točko … in zaspali boste prej kot v 2 minutah

Ali zvečer pogosto težko zaspite? Gre za težavo, ki je vse prej kot redka. Pogost krivec za nespečnost je stres, vendar je lahko povezana...

Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.

5 osebnostnih lastnosti, ki lahko pokopljejo razmerje

Katere so torej tiste malce manj očitne lastnosti, ki se jih je pametno znebiti, če želite, da odnos obstane?
RubrikeOglasiLutein – izjemno pomembna snov za vaše oči

Lutein – izjemno pomembna snov za vaše oči

MORDA VAS ZANIMA

Dober vid je odvisen od številnih hranilnih snovi, ki jih moramo vnesti s hrano ali s pomočjo prehranskih dopolnil. Snov, ki je še posebej pomembna za zdravje vaših oči, se imenuje lutein. Uvrščamo ga med karotenoide, ki v našem telesu učinkujejo tudi kot antioksidanti, torej snovi, ki se borijo proti nevarnim prostim radikalom. Karotenoidi so t. i. fitokemikalije, ki jih lahko najdemo v različnih rastlinah.

- Oglas -

Žive barve rastlin oziroma njihovih plodov – predvsem rdeča, oranžna in rumena – so pogosto prav posledica karotenoidov. Lutein je poleg zeaksantina edini karotenoid, ki je prisoten v človeški mrežnici. Največje količine tega karotenoida je mogoče najti na območju makule oziroma rumene pege (tako je lutein včasih imenovan tudi makularni pigment). Makula je del mrežnice, ki ima izjemno velik vpliv na naš vid, zato ni presenetljivo, da je lutein zelo pomemben za zmanjševanje tveganja za najrazličnejše težave, povezane z očmi.

Lutein kot preventiva in kot pomoč pri obstoječih težavah, povezanih z očmi

Lutein – podobno kot drugi karotenoidi – zmanjšuje nevarnost za oksidativni stres, ki je povezan s številnimi kroničnimi obolenji, hkrati pa gre za snov s protivnetnim delovanjem. Če poskrbimo za zadosten vnos luteina, lahko s tem prispevamo k ostrejšemu vidu in k izboljšani občutljivosti oči na kontraste. S pomočjo luteina lahko obenem zmanjšamo možnost za poškodbe oči zaradi izpostavljenosti sončnim žarkom in modri svetlobi, ki jo oddajajo različne elektronske naprave, hkrati pa gre za snov, ki upočasnjuje odmiranje očesnih celic.

Ker lutein sodeluje pri pretvorbi svetlobnih signalov na naši mrežnici in ker pomaga pri prevajanju teh signalov do delov možganov, odgovornih za vid, lahko pomanjkanje te snovi privede do resnih zapletov. Zadosten vnos luteina pa ni koristen le kot preventiva, ampak lahko pomaga tudi tistim, pri katerih so bile že diagnosticirane različne težave, povezane z očmi. Pri ljudeh s starostno degeneracijo rumene pege lahko lutein pomaga pri upočasnjevanju napredovanja bolezni, s tem pa pri zmanjševanju možnosti za slepoto. Koristen je tudi za ljudi z diabetično retinopatijo, za tiste s sivo mreno in pri sindromu suhih oči, ki je pogosto povezan z neprijetno pekočimi občutki, srbečico in pordelostjo. Lutein lahko pomaga pri ublažitvi vseh naštetih simptomov.

Katera živila vsebujejo največ luteina in kolikšne količine te snovi so potrebne?

Skrb za to, da zaužijemo dovolj luteina, je tako eden najpomembnejših ukrepov, s katerimi lahko zaščitimo svoje oči oziroma preprečimo nadaljnje pešanje vida, če je že prišlo do poškodb. A kaj natančno pomeni »zadosten vnos luteina«? Za zdaj še ne obstajajo jasno definirane smernice, zato se lahko zanašamo predvsem na različne raziskave. Ena izmed njih, ki je trajala kar 5 let, v njo pa je bilo vključenih 4200 ljudi, je na primer razkrila, da je dnevni vnos luteina, ki je potreben za zmanjševanje nevarnosti za degeneracijo slepe pege, približno 10 mg. Žal pa naj bi precej ljudi dnevno zaužilo precej manjše količine tega karotenoida.

- Oglas -

Med živila, ki so še posebej bogata z luteinom, uvrščamo ohrovt, špinačo, zeleno solato in druge vrste zelenolistne zelenjave. Dober vir pa predstavljajo tudi brokoli, peteršilj, bazilika, por, grah, rdeča paprika, koruza in pistacije. Za čim boljšo absorpcijo se priporoča kombiniranje naštetih živil z zdravimi maščobami. Po potrebi si lahko pomagate tudi s prehranskimi dopolnili, ki vsebujejo večje količine luteina, kar je seveda še posebej priporočljivo za tiste, ki se morda že spopadate z določenimi težavami, povezanimi z očmi, oziroma za vse, pri katerih obstaja povečano tveganje za pojav tovrstnih težav, na primer zaradi genetskih dejavnikov.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×