Odkrijte pozitivne koristi črnega in rdečega ribeza!

Ribez je zelo nezahteven za vzgojo, obenem pa izvrstnega okusa in izjemno zdrav. Gre tudi za pogosto sestavino domačih marmelad in džemov. Poznamo različne vrste oziroma barve ribeza – najbolj razširjena sta zagotovo črni in rdeči ribez, vendar pa obstajajo tudi rožnate, bele in rumene različice tega sadeža.

Ribez

Črni ribez vsebuje ogromno antioksidantov in veliko železa

Botanično ime črnega ribeza, ki vsebuje tudi največ antioksidantov,  je Ribes nigrum. V njem najdemo še posebej veliko antocianov. Tako uživanje črnega ribeza pomaga pri preprečevanju srčno-žilnih bolezni in pri blaženju vnetij v telesu, zmanjšuje možnosti za različne vrste raka ter upočasnjuje proces staranja. V črnem ribezu najdemo tudi večje količine vitamina C, ki prav tako deluje kot močan antioksidant. Vitamin C med drugim krepi vaš imunski sistem in poskrbi za povečano tvorbo kolagena. Zanimivo je, da črni ribez vsebuje tudi precej železa. Že 100 gramov pokrije približno 20 odstotkov naših dnevnih potreb po omenjenem mineralu. Tako je ribez odličen tudi, ko se pojavijo simptomi slabokrvnosti.

Če želite podaljšati njegovo obstojnost, je priporočljivo, da ga posušite. Iz posušenih plodov ribeza je mogoče med drugih pripraviti tudi čaj, za pripravo katerega lahko uporabite tudi sveže ali posušene liste rastline. Za skodelico čaja uporabite 1–2 žlici nasekljanih listov ali suhih plodov. Pri listih počakajte približno 10 minut, preden mešanico precedite, pri plodovih pa 25 minut.  Iz črnega ribeza oziroma iz semen ploda se pripravlja tudi zdravilno olje, ki pomaga pri težavah z imunskim sistemom, pri prekomernem izpadanju las in pri kroničnih vnetjih.

Rdeči ribez še posebej dober vir likopena

Rdeči ribez je znan pod botaničnim imenom Ribes rubrum. Njegov okus je nekoliko bolj kiselkast kot pri črnem ribezu. Za rdeči ribez je značilen relativno nizek glikemični indeks, zato ne prihaja do prehitrih porastov in upadov ravni sladkorja v krvi. Tudi rdeči ribez vsebuje zelo veliko vitamina C, zato je koristen za preprečevanje okužb, obenem pa ima izjemno pozitiven vpliv na vašo kožo in lase. Med minerali v rdečem ribezu poleg železa in bakra izstopa tudi mangan, ki je nujen za tvorbo energije, hkrati pa skrbi za zaščito antioksidantov. Ker gre za dober vir vitamina K, pa je rdeči ribez koristen tudi za vaše kosti.

PREBERITE TUDI:  Vino za srce

Uživanje tako rdečega kot črnega ribeza poskrbi za izboljšano prebavo, kar je predvsem zasluga visoke vsebnosti vlaknin. Podobno kot druge vrste rdečega sadja in zelenjave vsebuje tudi rdeči ribez likopen, ki zmanjšuje nevarnost za raka in srčno-žilna obolenja. Z rdečim ribezom si večkrat pomagajo tudi ženske, ki imajo težave z bolečimi in nerednimi menstruacijami. Uporaba je zelo podobna kot pri črnem ribezu, torej svež sadež, posušen, marmelade, džemi, čaji, olje ipd.