Kneipp: kako si pomagamo, pri simptomih, ki jih prinaša starost

    Vsi se staramo in tudi ta del življenja je običajno poln problemov. Takrat v ospredje bolj postavljamo zdravje in kako do le tega priti. Naj si bo lajšanje določenih že nastalih simptomov ali pa zgolj za omogočanje čim lepše in varne starosti, brez večjih naporov in bolečin.

    starost

    Sebastian Kneipp je v svoji knjigi Kneippov priročnik pisal o tem, kje je ključ do zdrave starosti. Pravi, da je najbolj odločilno kolikor mogoče pametno življenje in pravilna, uravnotežena prehrana. Pomembne so osnovne funkcije: krvni obtok, dihanje, presnova, živčno in duševno uravnavanje, gibanje. Te funkcije je potrebno z vajo vzdrževati. Kneipp za to imenuje 5 osnovnih postopkov, ki so:

    ZDRAVLJENJE Z VODO

    Voda zdravi vse življenjske moči organizma, telesne in duševne. Pri zdravljenju z vodo moramo upoštevati posebnosti kože, krvnega obtoka in duševnega razpoloženja. Kože ne smemo mehanično dražiti, saj je v starosti bolj občutljiva. Vsako kuro kože moramo prilagoditi stanju kože. Pri krvnem obtoku je tako, da ima ta opraviti s srcem, oboje skupaj pa ni več tako funkcionalno kot pri mladem človeku. Tu moramo paziti, da ne uporabljamo preveč vročih ali mrzlih postopkov, saj ti ne delujejo dobro na starejšo kožo. Zapomnimo pa si, da starejši človek potrebuje več toplote kot mlajši. Več o knajpanju si preberite tukaj.

    DIETA

    Diete ne smejo biti preveč skrajne. Če smo do tedaj navajeni določenega sloga prehranjevanja, ga je brez potrebe spreminjati. V starosti je zmanjšana potreba po kalorijah in zvečana po beljakovinah. Paziti je potrebno na primerno hidracijo.

    ZDRAVLJENJE Z ZDRAVILNIMI ZELIŠČI

    Uporaba zdravilnih zelišč, ki nimajo stranskega delovanja, je zmeraj samo priporočljiva. Opozoriti je treba na različna, nikakor ne zmeraj samo sugestivno delujoča starostna zdravila, s katerimi človek dobiva predvsem skupine vitaminov in prvin v sledeh.

    ZDRAVLJENJE Z GIBANJEM

    Pri starejšem človeku zdravljenje z gibanjem ni tako učinkovito, kot pri mlajšem, če se pojavi iznenada. Torej v poštev vsekakor pride telovadba, vendar brez izdatnih dodatnih naporov, ki telesu doslej niso bili znani. Če do sedaj niste živeli aktivnega življenja, ga ne prilagodite iznenada, saj lahko s tem telesu povzročite več škode kot koristi.

    DUŠEVNO RAZPOLOŽENJE

    Duševni vplivi na stara leta igrajo pomembno vlogo. Vse večji problem igra sprijaznitev z osamljenostjo v smislu, da velikokrat ostanemo brez ožjih bližnjih. Ohranjati in navezovati moramo stike z drugimi ljudmi . Bistveno je, da se star človek ne umakne zagrenjen do vsega kar ga obdaja, ampak da vedno, kjer se da išče stike z okoljem.

    Vsi ti nasveti pomagajo starostniku, da starostne težave lažje prenaša in jih tudi lajša in ne životari. Tega obdobja življenja nikakor ne smemo podcenjevati, saj kmalu čaka vse od nas.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte