Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaKdaj telovaditi, da pokurimo čim več kalorij?

Kdaj telovaditi, da pokurimo čim več kalorij?

MORDA VAS ZANIMA

Telovadba sama po sebi ni nekaj zapletenega. A bolj ko se poglabljamo v to področje, več zanimivih vprašanj se nam odpira. Prilagajanje določenih dejavnikov in okoliščin vadbe namreč omogoča, da dosežemo zares optimalne rezultate. Ena takšnih okoliščin je na primer čas vadbe. Tako se pogosto pojavlja vprašanje, kdaj je najbolje telovaditi. Zjutraj? Zvečer? Je sploh pomembno?

Jutra naj bi bila še posebej dobra izbira za vadbo

- Oglas -

Strokovnjaki se večinoma strinjajo, da ima jutranja vadba kar nekaj pomembnih prednosti. Med drugim naj bi bila telovadba v jutranjem času še posebej koristna za hujšanje. To je predvsem posledica sprememb, povezanih z našim metabolizmom. Ko spimo, se namreč metabolizem upočasni. Zjutraj, ko vstanemo, mora začeti telo precej hitro ponovno delati s polno paro. Potrebna je torej pospešitev metabolizma – na primer zato, da se pospeši prekrvavitev in da se naše telo ogreje. Tako naj bi bila zjutraj poraba kalorij največja. Če temu dodamo še jutranjo aktivnost, dan začnemo z nadpovprečno hitrim metabolizmom, pozitivni učinki tega pa bodo trajali ves dan, kar v praksi pomeni, da bo telo porabljalo večje število kalorij, kot bi jih sicer, tudi ko ne bomo pretirano aktivni. V primeru, da telovadimo zvečer, ne moremo v polnosti izkoristiti teh učinkov, saj se zaradi spanja metabolizem kmalu spet upočasni. Eden izmed razlogov, zakaj je najbolje telovaditi zjutraj, pa je tudi dejstvo, da se nam zvečer zaradi utrujenosti pogosto ne ljubi več telovaditi.

Kdaj telovaditi?

Zaradi vadbe v poznih večernih urah se lahko pojavijo težave s spanjem

Seveda pa to, da je najbolj priporočljiv čas za vadbo v zgodnjih jutranjih urah, še ne pomeni, da na primer popoldanska ali večerna vadba nimata smisla. Čeprav ima jutranja vadba določene prednosti, razlike nikakor niso tolikšne, da bi vas moralo posebej skrbeti, če zjutraj preprosto ne najdete časa za telesno aktivnost. Upoštevati morate sicer, da lahko večerna vadba nekoliko zmede vaš naravni bioritem. Tako nekateri ljudje opažajo, da takrat, ko telovadijo v večernih urah, težje zaspijo. Dobra plat tega je sicer ta, da to pomeni, da bodo prišli pozitivni vplivi, povezani s pospešenim metabolizmom, lažje do izraza. A če se zaradi vadbe v večernem času pojavljajo resnejše težave s spanjem, je vendarle dobro, da poskusite telesno aktivnost prestaviti na nekoliko zgodnejši termin in opazujete, kako bo to vplivalo na vaš spanec.

Pomembnejši od dela dneva naj bi bil čim bolj ustaljen urnik vadbe

Zaključimo torej lahko, da je vadba ob kateri koli uri dneva praviloma boljša izbira od tega, da sploh ne bi telovadili. Čeprav ima čas vadbe določen vpliv na učinke, to ne bi smel biti odločilni dejavnik pri načrtovanju telesne dejavnosti. Na koncu je tako pomembno, da poiščete čas dneva, ki ustreza vam in vašim obveznostim. Poleg tega pa mnogi strokovnjaki menijo, da je precej pomembneje od tega, kdaj telovadimo, to, da se poskušamo držati ustaljenega urnika. Ko izberete čas dneva, ki ga boste namenili vadbi, poskušajte biti torej konsistentni in vedno telovaditi ob približno podobni uri. Ljudje smo namreč pogosto bitja navad – če nekaj vedno počnemo ob podobnem času, postane ta dejavnost za nas praktično samoumevna. Tako niti ne razmišljamo več, ali bi na primer telovadili ali ne. Obenem pa ustaljen urnik omogoča dovolj počitka med posameznimi vadbami. Če na primer prvi dan telovadite pozno zvečer, naslednji dan pa navsezgodaj zjutraj, vaše telo nima dovolj časa za regeneracijo, ki je prav tako pomembna kot sama vadba, predvsem zaradi zmanjševanja tveganja za poškodbe.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×