Katere športe izbrati v času nosečnosti?

    Človeštvo je že zdavnaj razbilo mit, da je nosečnost bolezen in se rešilo bojazni, da se je treba med nosečnostjo odpovedati čisto vsem vrstam športnih naporov. Že takoj na začetku prispevka pa moram poudariti, da je šport primeren izključno za nosečnice, ki so popolnoma zdrave in jim ginekolog med nosečnostjo ni predpisal popolnega ali delnega mirovanja. Tokrat bomo raziskali katere vrste vadb in rekreacije so bolj in katere manj priporočljive za nosečnice.

    Šport in nosečnost

    V jeseni …

    Ker se je začela jesen in zunanje temperature pri nas najverjetneje ne bodo več presegle 30 stopinj celzija, moramo temu prilagoditi tudi naše športne aktivnosti. Jesen je čudovita za dolge sprehode v naravi. Izbiramo lahko med lažjimi »domačimi turami« ali pa se odpravimo v hribe. Če se boste odločili za slednje, ne pozabite na zadostne zaloge tekočine. Dobro je poskrbeti tudi za malico (npr. energijska tablica), količino prilagajamo glede na dolžino pohoda. Ob daljših naporih in potenju navadno pride do večjih potreb po magneziju, zato ne bo odveč, če v nahrbtniku za vsak slučaj hranite tudi kakšno magnezijevo šumečo tableto. Priporočam vam tiste, ki vsebujejo magnezijev citrat namesto magnezijevega karbonata, saj jih bo vaše telo lažje in bolj sigurno uspešno absorbiralo.

    Plavanje

    Glede zunanjih aktivnosti v jeseni postajamo torej vedno bolj omejeni. Tudi kopanje v morju postane v hladnejšem delu leta že vprašljivo. Sploh, če ste noseči. Saj vendar nočete zboleti ali prehladiti mehurja kajne? Plavanje je sicer v nosečnosti zelo priporočljivo, saj med plavanjem aktiviramo vse mišične skupine na rokah, nogah in trupu, pritiski na sklepe pa so minimalni. Vplivi na kardiovaskularni sistem so blagi. Pridobljena telesna teža, ki jo s seboj prinaša nosečnost, kljub fizični aktivnosti ni tako opazna. Plavanje dokazano izboljšuje absorbcijo in porabo kisika v vašem telesu, izboljša se cirkulacija krvi, poveča se mišični tonus in mišice postajajo močnejše. Boljša cirkulacija s kisikom bogate krvi neposredno ugodno vpliva na rast in zdravje ploda. Poleg vseh naštetih pozitivnih učinkov plavanja naj dodam še sprostitveni učinek, ki ga ima plavanje in izboljšanje splošnega psihofizičnega stanja vašega telesa ter duha.

    PREBERITE TUDI:  Zgodba Maje in Petre o poti skozi pekel odvajanja od kortikosteroidnih mazil: kot bi ti pod kožo lezlo tisoč mravelj!

    V toplejšem delu leta je za nosečnice najbolj priporočljivo kopanje v morju. Kadar to ni izvedljivo poiščite čim bolj čista zunanja ali notranja kopališča (jezera, bazeni…), kjer ne uporabljajo ogromnih količin klora. Priporočljivo je, da pri kopanju v bazenih uporabljate posebne tampone za preprečevanje infekcij.

    Sobno kolesarjenje

    Ker se s kolesarjenjem v naravi in na bolj ali manj obremenjenih cestah izpostavljamo nevarnostim padca, ga strokovnjaki (sploh po zaključenem 20. tednu nosečnosti) odsvetujejo. Če se kolesarjenju kljub vašemu novemu stanju ne nameravate odpovedati, si raje omislite sobno kolo, ali pa obiščite bližnji fitnes center, ki ga ima in si dajte duška. Vendar ne pretiravajte. Mogoče ne bi bilo slabo, če si privoščite nov merilec srčnega utripa s katerim boste lahko trenirali in ob enem preprečili, da bi vaš srčni utrip neprimerno narasel. Vrednosti priporočenega srčnega utripa med vadbo se razlikujejo glede na vašo predhodno telesno kondicijo. Glavno merilo naj bo, da med športno aktivnostjo niste zadihani (nosečnica pri aktivnosti naj ne bi bila zadihana, da ne bi prišlo do pomanjkanja kisika. Intenzivnost vadbe je ob prisotni zadihanosti prevelika in jo je treba znižati). Poleg tega bodite pozorni na pregrevanje telesa. Paziti morate, da aktivnosti niso visoko intenzivne, pa tudi na to, da v vročih dneh aktivnosti izvajate zgodaj zjutraj ali pozno zvečer.

    Vadba za nosečnice

    Tovrstna oblika športne aktivnosti je za nosečnice najbolj priporočljiva. Navadno jo vodijo strokovnjaki za področje kineziologije, fizioterapevti ipd. Vadbo se po potrebi individualno prilagaja posameznicam, ki od inštruktorjev nemalokrat dobijo tudi pomembne informacije glede vzdrževanja telesne kondicije za obdobje po porodu. Inštruktorji vadb za nosečnice imajo običajno tudi veliko znanja glede zdrave prehrane za nosečnice.

    PREBERITE TUDI:  Velika noč: Orehova potica brez moke in sladkorja

    Katerim športnim aktivnostim naj bi se nosečnica izogibala?

    Na splošno se je priporočljivo izogibati vsem ekstremnim športnim dejavnostim. Pomembno je, da aktivnosti izvajamo bolj umirjeno in premišljeno kot v obdobju pred zanositvijo. Določenim aktivnostim se tudi odpovejte, v kolikor vam zdrava pamet tako narekuje.

    Govora je predvsem o športnih aktivnostih s tveganjem ortopedskih poškodb: Surfanje na vodi in kajtanje, smučanje na snegu in vodi, jahanje, drsanje, rolanje, plezanje, borilne veščine, gimnastika, padalstvo in zmajarstvo ipd.

    Poleg naštetih se izogibajmo oz. med nosečnostjo raje opustimo telesne aktivnosti z višjim tveganjem udarcev in poškodb: borilne veščine, hokej, košarka, rokomet, nogomet, odbojka, tenis …

    Povejte svoje mnenje - kometirajte