Kako premagati stres ob začetku novega šolskega leta

    Novo šolsko leto se nezadržno približuje. Nekateri se ga veselijo, drugi pa so v tem času pod velikim stresom. Šola in z njo povezano učenje znata namreč tudi izčrpati in povzročati skrbi, zato mnogi učenci in dijaki v dneh pred začetkom septembra trpi zaradi povečanega stresa. Obstaja pa nekaj načinov, kako se mu izogniti ali ga vsaj ublažiti. Poiščite sebi primerne ali pa spodnje nasvete predajte svojih otrokom oziroma tistim, za katerem mislite, da jih potrebujejo. Naj bo novo šolsko leto čim manj stresno in čim bolj lahkotno ter sproščeno.

    Prvi šolski dan

    Ostanite optimistični

    Optimističen način razmišljanja nas lahko potegne iz še tako globoke »luknje«. Črne misli skušajte nadomestiti s pozitivnimi in navdihujočimi ne glede na vsakdanje težave in probleme, ki jih prinaša življenje. Tega pa učite tudi svoje otroke. Naj ne mislijo, da šola pomeni konec sveta, ampak jih poskušajte navdušiti za različne šolske in obšolske dejavnosti ter jim dopovejte, da se res nimajo ničesar bati. Usmerjajte jih v učinkovito spoprijemanje s stresom in jih opogumite, da v svojem življenju vedno iščejo svetle, pozitivne stvari. Teh je ogromno, ampak jih moramo tudi želeti videti.

    Ponudite jim pomoč

    Če opazite, da je vaš otrok zaskrbljen zaradi prihajajočih šolskih dni, mu ponudite pomoč. Povprašajte ga po težavah, naj pove, o čem razmišlja in mu predstavite še drugo, svetlejšo plat. Težave rešujte skupaj, ponudite mu primere iz svojih šolskih dni, lahko pa mu zaupate tudi kakšno od svojih trenutnih težav. Videl bo, da njegove morda niso tako velike, kot misli.

    S smehom nad težave

    Smeh je odlično zdravilo proti stresu. Ko se smejimo, naše mišice delujejo, hormoni stresa pa telo počasi zapuščajo. Počutimo se boljše, čeprav morda niti ne vemo razloga za to. No, ta razlog je smeh sam po sebi, zato se lahko k njemu tudi prisilite in kmalu bo postal pristen. S humorjem varujemo tudi naše živce in pomaga nam v različnih situacijah. Če želite otroka ob novem šolskem letu vsaj malce osrečiti, mu lahko na primer ponudite kakšno novo igračo ali pa poskrbite za prešerno vzdušje v vašem domu.

    PREBERITE TUDI:  Prana je življenje

    Razpoloženje je odvisno tudi od prehrane

    Hrana, ki jo zaužijemo, lahko dviga razpoloženje ali pa ga zamori. Če otrokom dajete veliko sladkarij, ni prav nič nenavadnega, da se ne morejo zbrati in v miru reševati šolskih nalog. Otroškim obrokom dodajte dovolj sadja, zelenjave, oreškov in drugih zdravih živil, ki mu bodo pomagala k uspešnejšemu spopadanju s šolskimi nalogami. Pomagali mu boste tudi pri zmanjševanju stresa in k boljšemu počutju ter zdravju.

    Voda

    Dehidracija lahko povzroči veliko težav, tudi čustvene, otroci pa so dehidraciji še bolj podvrženi kot odrasli. Otroka zato redno opominjajte, naj čez dan spije dovolj vode, izogiba pa naj se gaziranim in umetno sladkanim pijačam, kavi in drugim pijačam, ki vodijo do dehidracije. Naravna voda je ključna tudi za boljše razpoloženje in spomin.

    Dihanje

    S stresom se lahko učinkovito spopademo tudi s pomočjo dihalnih tehnik. Ko otrok občuti stres, naj se umakne v tihi pristor in naredi šest globokih vdihov na minuto. Medtem naj ima v mislih besede mir, sprostitev in ljubezen. Srčni utrip se mu bo zmanjšal, prav tako krvni tlak, dihalne vaje pa konec koncev lahko izvajate skupaj z njim, pa se boste še vi počutili boljše.

    Sladki spomini na počitnice

    Eden od učinkovitih načinov spoprijemanja s stresom ob začetku novega šolskega leta je tudi spominjanje na pretekle počitniške dni. Otroci si imajo o tem res veliko povedati, zato med počitnicami poskrbite, da bo doživel nekaj novega, obiskal kakšen nov kraj, ob koncu počitnic pa naj vam opisuje svoje spomine. Ko se nečesa spominjamo do podrobnosti, se naši možgani namreč odzivajo, kot da to doživljamo v tem trenutku.

    PREBERITE TUDI:  Simbolika rastlin in plodov

    Poglejte pozitivne strani obiskovanja šole

    Dovolite otroku, da spozna tudi pozitivne učinke učenja oziroma obiskovanja šole. Ta namreč ni povezana samo z učenjem, temveč tudi s sošolci, prijatelji, igro in odraščanjem. Prej, kot bo otrok zaključil šolo, prej bo lahko odrasel, se odločal in živel po svoje.

    Telovadba

    Če začnete dan z gibanjem, ga preprosto ne morete začeti drugače kot pozitivno. Gibanje osreči telo in duha, zato naj ga otrok izkusi že pred odhodom v šolo. Če stanujete blizu, naj se v šolo odpravi peš, sicer pa mu omogočite, da se bo dovolj gibal tudi čez dan. Z gibanjem se bo lažje spopadal s stresom, utrujenostjo in težavami, pri tem pa lahko pomaga že desetmiknutni sprehod.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte