Kako lahko že 10-minutni spanec koristi zdravju

Se skozi dan prebijate s kavo? Morda je bolje, če skodelico kave kdaj zamenjate za kratek, a nič manj učinkovit spanec. Preverite, katere štiri stvari se zgodijo v telesu že po kratkem popoldanskem počitku.

Tudi če gre samo za deset minut, ima lahko kratek popoldanski spanec izjemno velik vpliv na zdravje. Mnogi se zmrdujejo nad popoldanskim počitkom, saj se jim zdi, da gre za povsem neproduktivno porabljen čas. Pa je temu res tako?

10-minutni spanec

1. Izboljšuje kognitivne funkcije

Spanje vpliva na učenje in sposobnost zadrževanja informacij. Dokazano je, da 60- do 90-minutni spanec ojača umske sposobnosti za celih 24 ur. To pomeni, da lahko tudi že kratek spanec precej koristi našemu umu. 

2. Izboljšuje zdravje srca

Dokazano je, da se pri ljudeh, ki si vsaj trikrat na teden privoščijo 30 minut počitka, močno zmanjša tveganje za težave s srcem v prihodnosti. Narodi, za katere je popoldanski počitek nekaj običajnega (npr. španska siesta), beležijo občutno manj obolenj za koronarno srčno boleznijo in nižjo stopnjo smrtnosti zaradi nje.

3. Zmanjšuje stres in anksioznost

Utrujenost je eden od dejavnikov stresa, ki nas naredi še bolj utrujene. Dokazano je, da več kvalitetnega spanja pomeni razbremenitev od stresa in anksioznosti.

4. Izboljšuje telesno pripravljenost

Športniki, ki si popoldne privoščijo spanec, se bolje odrežejo na tekmovanjih – izboljšajo se namreč njihove motorične reakcijske spretnosti ter hitrost. Verjamemo, da omenjene koristi popoldanskega spanca niso omejene zgolj na športnike.

Nasveti za boljši spanec

  1. Nastavite budilko, da ne zaspite predolgo in lahko nadaljujete z delom. Priporočamo spalni interval vse od 5 do 45 minut.
  2. Med dremanjem se pokrijte z odejo, saj telo takrat izgublja toploto.
  3. Glava naj bo privzdignjena, lahko na roki, naslonjalu ali blazinah.
  4. Popoldanski spanec je najboljši v ne pretoplem in rahlo zatemnjenem prostoru. Spanje v toplem prostoru s popolno temo bi nas namreč hitro privedlo do globljega spanca.
  5. Spanec je najbolj priporočljiv v popoldanskem času, po jedi. Prezgodnji ali prepozen spanec bi lahko slabo vplival na vaš spalni bioritem.
  6. Pred spancem spijte kavo ali čaj, saj bo kofein pokazal svoje učinke ravno takrat, ko bo čas za bujenje. Vi pa boste bolje pripravljeni na nadaljevanje dnevnih aktivnosti.
  7. Če nimate budilke, med prste vstavite svinčnik. Ko boste zaspali, se bodo prsti sprostili, zvok svinčnika, ki bo padel ob tla, pa vas bo predramil.
  8. Ko se naslednjič počutite zaspano ali omotično, si brez slabe vesti privoščite krajši popoldanski spanec! Vselej poslušajte, kar vam govori vaše telo – zelo verjetno ima prav.
Povejte svoje mnenje - kometirajte