Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Zdravje & prehranaKako lahko že 10-minutni spanec koristi zdravju

Kako lahko že 10-minutni spanec koristi zdravju

MORDA VAS ZANIMA

Se skozi dan prebijate s kavo? Morda je bolje, če skodelico kave kdaj zamenjate za kratek, a nič manj učinkovit spanec. Preverite, katere štiri stvari se zgodijo v telesu že po kratkem popoldanskem počitku.

- Oglas -

Tudi če gre samo za deset minut, ima lahko kratek popoldanski spanec izjemno velik vpliv na zdravje. Mnogi se zmrdujejo nad popoldanskim počitkom, saj se jim zdi, da gre za povsem neproduktivno porabljen čas. Pa je temu res tako?

10-minutni spanec

1. Izboljšuje kognitivne funkcije

Spanje vpliva na učenje in sposobnost zadrževanja informacij. Dokazano je, da 60- do 90-minutni spanec ojača umske sposobnosti za celih 24 ur. To pomeni, da lahko tudi že kratek spanec precej koristi našemu umu. 

2. Izboljšuje zdravje srca

Dokazano je, da se pri ljudeh, ki si vsaj trikrat na teden privoščijo 30 minut počitka, močno zmanjša tveganje za težave s srcem v prihodnosti. Narodi, za katere je popoldanski počitek nekaj običajnega (npr. španska siesta), beležijo občutno manj obolenj za koronarno srčno boleznijo in nižjo stopnjo smrtnosti zaradi nje.

3. Zmanjšuje stres in anksioznost

- Oglas -

Utrujenost je eden od dejavnikov stresa, ki nas naredi še bolj utrujene. Dokazano je, da več kvalitetnega spanja pomeni razbremenitev od stresa in anksioznosti.

4. Izboljšuje telesno pripravljenost

Športniki, ki si popoldne privoščijo spanec, se bolje odrežejo na tekmovanjih – izboljšajo se namreč njihove motorične reakcijske spretnosti ter hitrost. Verjamemo, da omenjene koristi popoldanskega spanca niso omejene zgolj na športnike.

Nasveti za boljši spanec

  1. Nastavite budilko, da ne zaspite predolgo in lahko nadaljujete z delom. Priporočamo spalni interval vse od 5 do 45 minut.
  2. Med dremanjem se pokrijte z odejo, saj telo takrat izgublja toploto.
  3. Glava naj bo privzdignjena, lahko na roki, naslonjalu ali blazinah.
  4. Popoldanski spanec je najboljši v ne pretoplem in rahlo zatemnjenem prostoru. Spanje v toplem prostoru s popolno temo bi nas namreč hitro privedlo do globljega spanca.
  5. Spanec je najbolj priporočljiv v popoldanskem času, po jedi. Prezgodnji ali prepozen spanec bi lahko slabo vplival na vaš spalni bioritem.
  6. Pred spancem spijte kavo ali čaj, saj bo kofein pokazal svoje učinke ravno takrat, ko bo čas za bujenje. Vi pa boste bolje pripravljeni na nadaljevanje dnevnih aktivnosti.
  7. Če nimate budilke, med prste vstavite svinčnik. Ko boste zaspali, se bodo prsti sprostili, zvok svinčnika, ki bo padel ob tla, pa vas bo predramil.
  8. Ko se naslednjič počutite zaspano ali omotično, si brez slabe vesti privoščite krajši popoldanski spanec! Vselej poslušajte, kar vam govori vaše telo – zelo verjetno ima prav.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×