0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

Zdravje & prehranaIzognite se negativnim posledicam spomladanskega premika ure

Izognite se negativnim posledicam spomladanskega premika ure

MORDA VAS ZANIMA

Letos bomo kazalce ure naprej pomaknili v nedeljo, 31. marca. Dan se bo s tem navidezno podaljšal, saj se bo popoldne/zvečer stemnilo kasneje, vendar ima premik ure tudi negativno plat. Učinki na telo se pogosto primerjajo z učinkom »jet laga« (začasne motnje spanja in slabo počutje po letalskem poletu skozi več časovnih pasov). Premik ure lahko namreč negativno vpliva na cirkadiani ritem, kar lahko privede do težav s spanjem.

- Oglas -

Raziskovalci so obenem ugotovili, da se neposredno po spomladanskem premiku ure občutno poveča število srčnih infarktov, pa tudi primerov ishemične kapi. Poleg tega je v tednu, ki sledi spomladanskemu premiku ure, pogosto zaznanih več (prometnih) nesreč, kar je najverjetneje povezano z nezbranostjo, ki je posledica nenaspanosti.

Prav opisane težave so bile eden izmed glavnih razlogov za to, da so premikanje ure marsikje po svetu že opustili. Napoveduje se, da se bo to kmalu zgodilo tudi v državah članicah Evropske unije, toda vsaj za zdaj je premik ure realnost, s katero se moramo soočiti dvakrat letno. Za večino je posebno problematičen spomladanski premik ure, saj tako izgubimo eno uro spanca. Toda če se na premik ure dobro pripravite, lahko na srečo zmanjšate tveganje za opisane težave.

V posteljo začnite postopoma odhajati malce bolj zgodaj

Priporočamo vam, da čas odhoda v posteljo postopoma zamaknete za nekaj minut. Če boste na primer začeli 6 dni pred spomladanskim premikom ure, pojdite zvečer spat 10 minut prej kot dan pred tem. Tako se boste precej lažje privadili na spremembo.

- Oglas -

Po premiku ure poskušajte zjutraj čim prej ujeti nekaj sončnih žarkov

Jutro, ki sledi spomladanskemu premiku ure, ima zelo velik vpliv na vaš cirkadiani ritem v prihodnjih dneh. Če boste že zgodaj ujeli nekaj sončnih žarkov, boste svojemu telesu močno olajšali uravnavanje cirkadianega ritma oziroma privajanje na nov režim spanja in zbujanja.

Pazite, da neposredno po premiku ure vaš urnik ne bo pretirano natrpan

Če je mogoče, se v tednu neposredno po premiku ure izognite pomembnim predstavitvam, sestankom itn. Datum raje malce zamaknite, saj zaradi prilagajanja na spremembo najverjetneje ne boste tako zbrani, kot bi bili sicer. Bolje je, da pred premikom ure poskrbite še za nekaj dodatnih obveznosti, da bo vaš urnik neposredno po premiku čim manj natrpan. Tako si boste lahko po potrebi privoščili več počitka.

Previdno za volanom

Že nasploh je pomembno, da ste na cesti karseda zbrani in osredotočeni izključno na dogajanje pred sabo, neposredno po spomladanskem premiku ure pa morate biti posebno pozorni na to, da boste upoštevali to pravilo. Tudi če premik ure ne bo bistveno vplival na vaše spanje in s tem na zbranost, morate upoštevati, da bo na cesti najverjetneje veliko ljudi, ki bodo zaradi premika ure manj naspani in zbrani kot običajno. Tako morate biti zelo pozorni na dogajanje, da boste lahko po potrebi hitro odreagirali.

Izogibajte se pretežkim večerjam

Obilne večerje so lahko po spomladanskem premiku ure posebno problematične – še toliko bolj, če so obenem zelo mastne. Če bo vaš prebavni sistem pretirano obremenjen, lahko to dodatno oteži spanje.

- Oglas -

Čez dan poskrbite za dovolj gibanja

Telesna aktivnost lahko pripomore k uravnavanju cirkadianega ritma. Tudi zmerno intenzivna aktivnost, kot je hitra hoja, lahko poskrbi za precej kakovostnejši spanec. Tako je v dneh po spomladanskem premiku ure posebno pomembno, da si vzamete dovolj časa za gibanje.

Upoštevajte nasvete, ki so ključni za dobro spalno higieno

Tudi pri upoštevanju načel, ki so posebno pomembna za dobro spalno higieno, bi morali biti po spomladanskem premiku ure posebno dosledni. Najmanj eno uro pred načrtovanim odhodom v posteljo se izogibajte modri svetlobi, ki jo oddajajo elektronske naprave. Spalnico pred spanjem dobro prezračite, nato pa prostor zatemnite in poskrbite za ustrezno protihrupno zaščito (npr. s pomočjo čepkov). Pred odhodom v posteljo se poskušajte sprostiti s toplo kopeljo, meditacijo, pisanjem dnevnika ali sproščujočo dejavnostjo po izbiri.

.

NAJNOVEJŠE