Ščetkanje zob pred zajtrkom ali po zajtrku?

Kdaj si običajno lotite ščetkanja zob – neposredno po tem, ko se zbudite, torej še pred zajtrkom, ali šele po prvem obroku?

Sam svoj terapevt: 3 vprašanja, ki si jih morate zastaviti vsak dan

Terapija v lastni režiji ima lahko kljub temu ogromno koristi. Omogoča vam nadzor nad čustvi in počutjem.

Protibolečinska sredstva lahko, paradoksno, prispevajo h kroničnim bolečinam

Znano je, da je lahko pogosta uporaba protibolečinskih sredstev problematična. Zdaj pa so raziskovalci odkrili, da ima lahko celo paradoksen učinek.

Onesnaženost okolja kriva že za najmanj 9 milijonov smrti letno

Raziskovalci so ugotovili, da je bila onesnaženost okolja leta 2019 kriva za najmanj 9 milijonov prezgodnjih smrti.

Migrene lahko povečajo nevarnost za zaplete med nosečnostjo

Z migrenami se spopada kar približno 20 odstotkov žensk v rodni dobi. Raziskovalci so bili pozorni na najbolj tipične zaplete, povezane z nosečnostjo.

Naravna škropiva za pogoste bolezni v sadnem vrtu

Kot vsake vrtnine pa imajo tudi sadne grmovnice in drevesa svoje škodljivce ter bolezni, ki jih je treba spremljati in nadzorovati, saj nam lahko v nasprotnem primeru uničijo pridelek ali pa celo kar sadno rastlino samo.

Marko Slapnik: »Prevajam jezik narave v govorico ljudi«

Težko je v le nekaj odstavkih opisati, s čim vse se ukvarja Marko Slapnik, vedno nasmejani gospod, ki vsakogar zlahka začara s svojo pozitivno energijo in širi svoje navdušenje nad naravo in Solčavskim, od koder prihaja.

Kako nevarni so v resnici sončni žarki?

Večina ljudi se iskreno začudi, ko izvedo, da so tudi sončni žarki, ki jih dobimo pri delu na vrtu, na sprehodu, na kolesu ali v gorah, prav tako škodljivi.
Zdravje & prehranaIzkoristite moč sadno-zelenjavnih sokov

Izkoristite moč sadno-zelenjavnih sokov

MORDA VAS ZANIMA

Dnevne potrebe po sadju in zelenjavi lahko pomagamo pokriti tudi s pomočjo sadno-zelenjavnih sokov oziroma smoothijev. Preverite, pred katerimi boleznimi varuje pitje sadno-zelenjavnih sokov in zakaj jih priporočljivo redno uživati.

- Oglas -

Študije kažejo, da je v sadno-zelenjavnih sokovih celo več vitaminov kot v celem sadju in zelenjavi – v smoothiju namreč ostane zelo malo vlaknin, rastlinske snovi pa se v organizmu zato bolje resorbirajo. Ker pa so vlaknine vseeno potrebne za zdravo prebavo, lahko v smoothie dodate npr. laneno seme.

Sadno zelenjavni sokovi

Zmanjšujejo tveganje za kap

Pitje sadno-zelenjavnih sokov dokazano zmanjšuje tveganje za srčno kap. Ugotovljeno je, da večini odraslih primanjkuje folne kisline, s čimer je povezano pomanjkanje vitamina B6 in posledično nezmožnost razgradnje homocisteina, ki bistevno povečuje tveganje za srčno-žilne bolezni. S smoothiji lahko na enostaven način vnesemo več folne kisline v telo.

Odlični tudi za nosečnice in vegetarijance

Folna kislina je zelo koristna tudi za ženske, ki želijo zanositi. Pogosto je primanjkuje tistim, ki jemljejo kontracepcijske tablete. Zelo pomembna je tudi za zdravje ploda.

- Oglas -

S sadno-zelenjavnimi sokovi lahko povečamo tudi vnos vitamina B12, ki ga primanjkuje zlasti vegetarijancem (še posebej otrokom, ki ne jejo mesa).

Povečanje vnosa antioksidantov

S smoothiji iz več vrst sadja in zelenjave lahko v telo vnesemo edinstveno mešanico antioksidantov, npr. bioflavonoide iz pomaranč ter polifenole iz jabolk ali marelic. Veliko najrazličnejših antioksidantov je v sokovih iz rdečega sadja, kot so npr. grozdje, bezgove jagode, ribez, šipek ipd.  Bolj pestra kot bo vaša mešanica v smoothiju, učinkovitejše bodo rastlinske snovi v njej. Antioksidanti so nujni za zaščito telesa pred prostimi radikali in s tem pred številnimi boleznimi, tudi rakom. Poleg tega upočasnjujejo proces staranja.

Predlog za vas: smoothie C-vitaminska bomba

Potrebujete: 3 pomaranče, 1 jabolko, 1 večjo banano, 1 limeto, 1 velik korenček, približno 2 centimetra ingverja, 3 jedilne žlice goji jagod, 2 jedilni žlici lanenega semena, 3 datlje (izkoščičene), 60 ml soka rakitovca.

Priprava: pomaranče, jabolka, banano in korenček olupite ter narežite na koščke. Iztisnite limeto. Olupite ingver (razen, če je iz ekološke pridelave) in ga nastrgajte. Vse stresite v električni mešalnik, dodajte goji jagode, laneno seme in datlje. Dolijte sok rakitovca in približno 200 ml vode. Dobro premešajte.

S tem smoothijem boste v telo vnesi pravo »bombo« iz antioksidantov, ki bodo dobro deli vašemu imunskemu sistemu. Sok rakitovca ima desetkrat več C-vitamina kot limona, za še več tega vitamina pa bo poskrbela kombinacija citrusov v tem supersmoothiju.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×