fbpx
Domov Zdravje & prehrana Izkoristite moč sadno-zelenjavnih sokov

Izkoristite moč sadno-zelenjavnih sokov

Dnevne potrebe po sadju in zelenjavi lahko pomagamo pokriti tudi s pomočjo sadno-zelenjavnih sokov oziroma smoothijev. Preverite, pred katerimi boleznimi varuje pitje sadno-zelenjavnih sokov in zakaj jih priporočljivo redno uživati.

- Oglas -

Študije kažejo, da je v sadno-zelenjavnih sokovih celo več vitaminov kot v celem sadju in zelenjavi – v smoothiju namreč ostane zelo malo vlaknin, rastlinske snovi pa se v organizmu zato bolje resorbirajo. Ker pa so vlaknine vseeno potrebne za zdravo prebavo, lahko v smoothie dodate npr. laneno seme.

Sadno zelenjavni sokovi

Zmanjšujejo tveganje za kap

Pitje sadno-zelenjavnih sokov dokazano zmanjšuje tveganje za srčno kap. Ugotovljeno je, da večini odraslih primanjkuje folne kisline, s čimer je povezano pomanjkanje vitamina B6 in posledično nezmožnost razgradnje homocisteina, ki bistevno povečuje tveganje za srčno-žilne bolezni. S smoothiji lahko na enostaven način vnesemo več folne kisline v telo.

Odlični tudi za nosečnice in vegetarijance

- Oglas -

Folna kislina je zelo koristna tudi za ženske, ki želijo zanositi. Pogosto je primanjkuje tistim, ki jemljejo kontracepcijske tablete. Zelo pomembna je tudi za zdravje ploda.

S sadno-zelenjavnimi sokovi lahko povečamo tudi vnos vitamina B12, ki ga primanjkuje zlasti vegetarijancem (še posebej otrokom, ki ne jejo mesa).

Povečanje vnosa antioksidantov

S smoothiji iz več vrst sadja in zelenjave lahko v telo vnesemo edinstveno mešanico antioksidantov, npr. bioflavonoide iz pomaranč ter polifenole iz jabolk ali marelic. Veliko najrazličnejših antioksidantov je v sokovih iz rdečega sadja, kot so npr. grozdje, bezgove jagode, ribez, šipek ipd.  Bolj pestra kot bo vaša mešanica v smoothiju, učinkovitejše bodo rastlinske snovi v njej. Antioksidanti so nujni za zaščito telesa pred prostimi radikali in s tem pred številnimi boleznimi, tudi rakom. Poleg tega upočasnjujejo proces staranja.

Predlog za vas: smoothie C-vitaminska bomba

Potrebujete: 3 pomaranče, 1 jabolko, 1 večjo banano, 1 limeto, 1 velik korenček, približno 2 centimetra ingverja, 3 jedilne žlice goji jagod, 2 jedilni žlici lanenega semena, 3 datlje (izkoščičene), 60 ml soka rakitovca.

- Oglas -

Priprava: pomaranče, jabolka, banano in korenček olupite ter narežite na koščke. Iztisnite limeto. Olupite ingver (razen, če je iz ekološke pridelave) in ga nastrgajte. Vse stresite v električni mešalnik, dodajte goji jagode, laneno seme in datlje. Dolijte sok rakitovca in približno 200 ml vode. Dobro premešajte.

S tem smoothijem boste v telo vnesi pravo »bombo« iz antioksidantov, ki bodo dobro deli vašemu imunskemu sistemu. Sok rakitovca ima desetkrat več C-vitamina kot limona, za še več tega vitamina pa bo poskrbela kombinacija citrusov v tem supersmoothiju.

- Oglas -
- Oglas -
- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×