Izberimo bolj zdravo moko

Rafinirana pšenična bela moka ima izjemno malo vitaminov in mineralov, saj ji v postopku predelave odvzamejo večino dobrih snovi. Na tržišču se pojavlja vedno več različnih vrst moke, ki so lahko odlično in bolj zdravo nadomestilo beli pšenični moki, a vsaka vrsta moke ima zaradi različnih lastnosti različne možnosti uporabe.

Kamutova moka
Kamutova moka je podobna pšenični, le da vsebuje več mineralov in beljakovin.

Zamenjajte moko s fižolom

Eden izmed bolj zanimivih načinov nadomeščanja moke je fižol. To možnost lahko uporabite pri peki slaščic. Kozarček moke  tako nadomestite s kozarčkom temnega opranega, kuhanega in odcejenega fižola, ki ga pretlačite v pire. S to zamenjavo pridobite nekaj dodatnih beljakovin, dobro pa se obnese predvsem pri peki rjavčkov.

Kokosova moka

Kokosova moka je odlična za tiste, ki si želijo zaužiti manj ogljikovih hidratov, saj vsebuje namreč zelo  malo ogljikovih hidratov v kombinaciji z beljakovinami in vlakninami. Kokosova moka ne povzroča prebavnih težav, ne vsebuje glutena, uporabna pa je tako za kuhanje kot za peko bolj zdravih sladic, kruha ali peciva. Ponaša se tudi z nizkim glikemičnim indeksom. Njena edina večja pomanjkljivost je čvrstost same moke, zato se priporoča, da na vsako skodelico kokosove moke kot vezivo uporabite jajce. Še en dober nasvet pri uporabi kokosove moke je, da je treba za sočnost peciva dodati  več tekočine, saj je ta precej suha. Kokosovo moke naredijo iz posušenih kokosovih orehov.

Moka iz rjavega riža

Riževa moka je uporabna za zgostitev juh in omak. Ker so prehranski izdelki iz riževe moke zbiti, se ta najpogosteje uporablja kot dodatek drugim brezglutenskim mokam. Lahko jo zmešate denimo z ajdovo moko. Sama riževa moka ne vsebuje glutena in ima blag okus po oreščkih.

PREBERITE TUDI:  Osvežilci zraka v avtomobilih lahko vplivajo na zdravje
Čičerikina moka
Vedno več je tudi uporabnikov čičerikine moke.

Sojina moka

Sojina moka ne vsebuje dovolj ogljikovih hidratov, da bi vezala testo, zato jo običajno mešajo z drugimi vrstami moke. Vsebuje veliko beljakovin, zato je primerna za vegetarijance, ki si lahko z njo pomagajo do beljakovinsko bogatih obrokov. Sojina moka vsebuje 20 odstotkov maščobe in dobrih 45 odstotkov beljakovin.  Še posebej primerna je za zgoščevanje jedi.

Tapiokina moka

Tapiokino moko pridobivajo iz tropske rastline manioka.  Tapiokina moka je priljubljena predvsem za pripravo pudingov, krem in za zgostitev jedi.

Kamutova moka

Kamutova moka je sicer pšenična moka, a je narejena iz starodavne pšenice družine Darum, ki je bolj hranljiva od navadne pšenice, ima nizko vsebnost sladkorja in maščobe, vsebuje veliko selena, cinka in magnezija ter vsebuje štirideset odstotkov več beljakovin v primerjavi s sodobno pšenico. Več o kamutu si preberite tukaj.