ยปLe teden dni zatem, ko je analiza laboratorijskega preizkusa, ki ga je opravila italijanska potroลกniลกka organizacija, dokazala, da podatki o povpreฤni porabi goriva in izpustih CO2 ne drลพijo, je svojeย novo poroฤilo o tej problematiki izdala ลกe organizacija ICCT (International Council on Clean Transportation),ยซ so danes javili iz Zveze potroลกnikov Slovenije (ZPS). V novem poroฤilu ugotavljajo, da je povpreฤna razlika med oglaลกevano in resniฤno porabo avtomobilov v zadnjih desetih letih z deset odstotkov narasla na trideset odstotkov pri zasebnih in celo na veฤ kot ลกtirideset odstotkov pri sluลพbenih vozilih.

ยปNovost v letoลกnjem poroฤilu je primerjava razvoja po posameznih modelih, ki je odkrila zelo predvidljiv scenarij: s predstavitvijo nove generacije avtomobila se je razlika med oglaลกevano in resniฤno porabo naenkrat poveฤala. Pri avtomobilih, ki so jih predstavili po letu 2009, se je po vsaki veฤji spremembi modela razkorak poveฤal za 60 odstotkov oziroma za 10 odstotnih toฤk,ยซ pojasnjujejo. Leta 2001 je bila tako ugotovljena povpreฤna razlika med dejasnko porabo in oglaลกevano porabo sedem-odstotna. Leta 2005 se je ta odstotek poveฤa na 13. Leta 2009 je bila razlika ลพe sedemnajst-odstotna, lani pa kar trideset-odstotna. ยปPovsem jasno je, da k temu ne more prispevati spremenjen naฤin voลพnje, paฤ pa je postalo oฤitno, da avtomobilske tovarne vse bolj optimizirajo svoja vozila za uradni testni cikel NEDC in ne za resniฤne vozniลกke scenarije kupcev avtomobilov,ยซ pravijo na ZPS. Med tehnologije, ki so bolj namenjene laboratorijem kot resniฤnemu ลพivljenju, uvrลกฤajo stop-start in rekuperacijo zavorne sile. ยปOmenjeno poroฤilo ponovno dokazuje potrebo po spremembi testnega protokola za merjenje porabe goriva in izpustov CO2, saj trenutna razlika povpreฤnemu vozniku letno prinese tudi za 500 evrov viลกje stroลกke za gorivo, kot bi jih lahko priฤakoval na osnovi uradnega podatka, ki ga posreduje avtomobilska tovarna,ยซ dodajajo.


