Iz leta v leto bolj sleparijo

    »Le teden dni zatem, ko je analiza laboratorijskega preizkusa, ki ga je opravila italijanska potrošniška organizacija, dokazala, da podatki o povprečni porabi goriva in izpustih CO2 ne držijo, je svoje novo poročilo o tej problematiki izdala še organizacija ICCT (International Council on Clean Transportation),« so danes javili iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS). V novem poročilu ugotavljajo, da je povprečna razlika med oglaševano in resnično porabo avtomobilov v zadnjih desetih letih z deset odstotkov narasla na trideset odstotkov pri zasebnih in celo na več kot štirideset odstotkov pri službenih vozilih.

    Gorivo

    »Novost v letošnjem poročilu je primerjava razvoja po posameznih modelih, ki je odkrila zelo predvidljiv scenarij: s predstavitvijo nove generacije avtomobila se je razlika med oglaševano in resnično porabo naenkrat povečala. Pri avtomobilih, ki so jih predstavili po letu 2009, se je po vsaki večji spremembi modela razkorak povečal za 60 odstotkov oziroma za 10 odstotnih točk,« pojasnjujejo. Leta 2001 je bila tako ugotovljena povprečna razlika med dejasnko porabo in oglaševano porabo sedem-odstotna. Leta 2005 se je ta odstotek poveča na 13. Leta 2009 je bila razlika že sedemnajst-odstotna, lani pa kar trideset-odstotna. »Povsem jasno je, da k temu ne more prispevati spremenjen način vožnje, pač pa je postalo očitno, da avtomobilske tovarne vse bolj optimizirajo svoja vozila za uradni testni cikel NEDC in ne za resnične vozniške scenarije kupcev avtomobilov,« pravijo na ZPS. Med tehnologije, ki so bolj namenjene laboratorijem kot resničnemu življenju, uvrščajo stop-start in rekuperacijo zavorne sile. »Omenjeno poročilo ponovno dokazuje potrebo po spremembi testnega protokola za merjenje porabe goriva in izpustov CO2, saj trenutna razlika povprečnemu vozniku letno prinese tudi za 500 evrov višje stroške za gorivo, kot bi jih lahko pričakoval na osnovi uradnega podatka, ki ga posreduje avtomobilska tovarna,« dodajajo.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte