Inkontinenca naj ne poslabša kakovosti vašega življenja

    Urinska inkontinenca je zelo pogosta težava, morda celo bolj pogosta, kot si lahko mislimo. Nehoteno uhajanje seča je namreč še vedno tabu, zato o tem ne upajo odprto govoriti in poiskati ustrezne pomoči. Praznjenje našega sečnega mehurja nadzira skupina mišic, ki podpirajo organe medenice, med drugim tudi sečni mehur in maternico. Na inkontinenco vpliva kar nekaj dejavnikov, naj  izpostavimo predvsem nosečnost, čezmerno telesno maso in različne hormonske spremembe.

    Inkontinenca in z njo povezane težave

    Inkontinenca nam sicer ne ogrozi življenja, vendar pa to postane sila neprijetno. Številne ženske imajo zaradi nehotenega uhajanja urina precej slabšo kakovost življenja, kot bi jo imele sicer. Manj se smejejo, bojijo se kihniti pred ljudmi, neprijetno jim je obiskati telovadnico, pa tudi na vseh javnih mestih. Vendar ni treba, da inkontinenca tako vpliva na vaš ritem življenja.

    Ups, ušlo mi je

    Ena od zelo učinkovitih metod za lajšanje simptomov nehotenega uhajanja urina so na primer vaje za krepitev medeničnih mišic – močnejše ko bodo postale te mišice, bolj učinkovito bodo lahko nadzorovale praznjenje mehurja. Rezultati rednega izvajanja vaj naj bi se pokazali že po treh mesecih. Kadar do inkontinence pride zaradi poškodb živcev med porodom, vam lahko pomaga le operativni poseg.

    Zelo velik vpliv na nehoteno uhajanje urina ima tudi čezmerna telesna masa, saj dodatna teža močno pritiska na mehur. V tem primeru je prav, da se poskusite lotiti izgube odvečne mase. Z zmanjšanjem le-te se bo stanje do neke določene mere zagotovo izboljšalo.

    Kakšno vlogo pa ima pri inkontinenci igra prehrana?

    Strokovnjaki ženskam, ki jih pesti inkontinenca, priporočajo uživanje živil z nizkim glikemičnim indeksom. Ta živila so bogata s prehranskimi vlakninami, zaradi česar pozitivno vplivajo na našo prebavo – tudi zaprtje namreč pogosto botruje k inkontinenci, saj debelo črevo oteče in pritiska na sečni mehur. S pomočjo živil z nizkim glikemičnim indeksom prav tako poskrbimo za stabilno raven sladkorja v krvi.

    PREBERITE TUDI:  Legendarna zdravilna kombinacija medu in cimeta

    Raziskave namreč kažejo, da je veliko oseb, ki imajo težave z inkontinenco, velika težava tudi nenehen stres in napetost. Živila z nizkim glikemičnim indeksom uživajte skupaj s kakovostnimi viri beljakovin. Dr. Lejla Kažinić Kreho pri težavah z inkontinenco priporoča tudi eliminacijsko dieto, katere pozitivni učinki se v primeru teh težav pokažejo že zelo hitro, in sicer v dveh do desetih dneh.

    Katerim živilom se je dobro izogibati?

    Strokovnjakinja za prehrano dr. Lejla Kažinić Kreho priporoča, da se v tem času izogibate naslednjim živilom:

    • paradižniku in vsem izdelkom, ki ga vsebujejo,
    • alkoholu,
    • močno začinjeni hrani,
    • čokoladi,
    • sladkorju
    • mleku in mlečnim izdelkom,
    • gaziranim pijačam
    • kvasu in kvašenim izdelkom,
    • kavi in drugim kofeinskim napitkom,
    • agrumom.

    Hrvaška nutricionistka priporoča pitje brusničnega soka, saj boste tako preprečili morebitno okužbo sečil. Veliko ljudi tudi zmotno misli, da se bo stanje, če bodo pili manj, izboljšalo, a se zgodi ravno nasprotno. Urin je zaradi manjšega vnosa tekočine veliko bolj koncentriran, zaradi česar še dodatno draži sluznico. Priporočljivo je, da na dan popijete od 1,5 do 2 litrov vode.

    Inkontinenca

    Na inkontinenco vpliva tudi hormonsko neravnovesje

    Kadar raven hormona estrogena v našem telesu pade (to se zgodi predvsem v času menopavze), to vpliva na mišico sfinkter (zapiralko), ki se nahaja v bazi sečnega mehurja, saj ta oslabi in zato ne more več uspešno nadzorovati mokrenja. Priporočamo vam, da uživate živila, ki vsebujejo naravne estrogene. Eno takih je med drugim tudi soja, ki pa mora biti obvezno gensko nespremenjena.

    Če se odločate za hujšanje, naj poudarimo, da je vzdrževanje stabilne ravni sladkorja zelo pomembno. Dr. Lejla Kažinić Kreho priporoča redne obroke, ki naj bodo sestavljeni iz kompleksnih ogljikovih hidratov in kakovostnih beljakovinskih virov. Strokovnjakinja tako priporoča uživanje veliko stročnic, basmati riža, ovsa, ječmena in seveda zelenjave, odsvetuje pa seveda visoko predelane izdelke.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte