Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.
Zdravje & prehranaInkontinenca naj ne poslabša kakovosti vašega življenja

Inkontinenca naj ne poslabša kakovosti vašega življenja

MORDA VAS ZANIMA

Urinska inkontinenca je zelo pogosta težava, morda celo bolj pogosta, kot si lahko mislimo. Nehoteno uhajanje seča je namreč še vedno tabu, zato o tem ne upajo odprto govoriti in poiskati ustrezne pomoči. Praznjenje našega sečnega mehurja nadzira skupina mišic, ki podpirajo organe medenice, med drugim tudi sečni mehur in maternico. Na inkontinenco vpliva kar nekaj dejavnikov, naj  izpostavimo predvsem nosečnost, čezmerno telesno maso in različne hormonske spremembe.

Inkontinenca in z njo povezane težave

- Oglas -

Inkontinenca nam sicer ne ogrozi življenja, vendar pa to postane sila neprijetno. Številne ženske imajo zaradi nehotenega uhajanja urina precej slabšo kakovost življenja, kot bi jo imele sicer. Manj se smejejo, bojijo se kihniti pred ljudmi, neprijetno jim je obiskati telovadnico, pa tudi na vseh javnih mestih. Vendar ni treba, da inkontinenca tako vpliva na vaš ritem življenja.

Ena od zelo učinkovitih metod za lajšanje simptomov, ki jih povzroča inkontinenca – torej nehotenega uhajanja urina, so na primer vaje za krepitev medeničnih mišic – močnejše ko bodo postale te mišice, bolj učinkovito bodo lahko nadzorovale praznjenje mehurja. Rezultati rednega izvajanja vaj naj bi se pokazali že po treh mesecih. Kadar do inkontinence pride zaradi poškodb živcev med porodom, vam lahko pomaga le operativni poseg.

Pazite na telesno težo

Zelo velik vpliv na nehoteno uhajanje urina ima tudi čezmerna telesna masa, saj dodatna teža močno pritiska na mehur. V tem primeru je prav, da se poskusite lotiti izgube odvečne mase. Z zmanjšanjem le-te se bo stanje do neke določene mere zagotovo izboljšalo.

Kakšno vlogo pa igra prehrana?

Strokovnjaki ženskam, ki jih pesti inkontinenca, priporočajo uživanje živil z nizkim glikemičnim indeksom. Ta živila so bogata s prehranskimi vlakninami, zaradi česar pozitivno vplivajo na našo prebavo – tudi zaprtje namreč pogosto botruje k inkontinenci, saj debelo črevo oteče in pritiska na sečni mehur. S pomočjo živil z nizkim glikemičnim indeksom prav tako poskrbimo za stabilno raven sladkorja v krvi.

- Oglas -

Raziskave namreč kažejo, da je veliko oseb, ki imajo težave z inkontinenco, velika težava tudi nenehen stres in napetost. Živila z nizkim glikemičnim indeksom uživajte skupaj s kakovostnimi viri beljakovin. Dr. Lejla Kažinić Kreho pri težavah z inkontinenco priporoča tudi eliminacijsko dieto, katere pozitivni učinki se v primeru teh težav pokažejo že zelo hitro, in sicer v dveh do desetih dneh.

Inkontinenca: Katerim živilom se je dobro izogibati?

Strokovnjakinja za prehrano dr. Lejla Kažinić Kreho priporoča, da se, če imate inkontinenco, izogibate naslednjim živilom:

  • paradižniku in vsem izdelkom, ki ga vsebujejo,
  • alkoholu,
  • močno začinjeni hrani,
  • čokoladi,
  • sladkorju
  • mleku in mlečnim izdelkom,
  • gaziranim pijačam
  • kvasu in kvašenim izdelkom,
  • kavi in drugim kofeinskim napitkom,
  • agrumom.

Hrvaška nutricionistka priporoča pitje brusničnega soka, saj boste tako preprečili morebitno okužbo sečil. Veliko ljudi tudi zmotno misli, da se bo inkontinenca, če bodo pili manj, izboljšala, a se zgodi ravno nasprotno. Urin je zaradi manjšega vnosa tekočine veliko bolj koncentriran, zaradi česar še dodatno draži sluznico. Priporočljivo je, da na dan popijete od 1,5 do 2 litrov vode.

Inkontinenca

Na inkontinenco vpliva tudi hormonsko neravnovesje

Kadar raven hormona estrogena v našem telesu pade (to se zgodi predvsem v času menopavze), to vpliva na mišico sfinkter (zapiralko), ki se nahaja v bazi sečnega mehurja, saj ta oslabi in zato ne more več uspešno nadzorovati mokrenja. Priporočamo vam, da uživate živila, ki vsebujejo naravne estrogene. Eno takih je med drugim tudi soja, ki pa mora biti obvezno gensko nespremenjena.

Če se odločate za hujšanje, naj poudarimo, da je vzdrževanje stabilne ravni sladkorja zelo pomembno. Dr. Lejla Kažinić Kreho priporoča redne obroke, ki naj bodo sestavljeni iz kompleksnih ogljikovih hidratov in kakovostnih beljakovinskih virov. Strokovnjakinja tako priporoča uživanje veliko stročnic, basmati riža, ovsa, ječmena in seveda zelenjave, odsvetuje pa seveda visoko predelane izdelke.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×