Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Lepota & kozmetikaZastajanje vode v telesu – kako si lahko pomagamo sami?

Zastajanje vode v telesu – kako si lahko pomagamo sami?

MORDA VAS ZANIMA

Z zastajanjem vode in posledično otekanjem imajo najpogosteje težave starejši ljudje in nosečnice. Zagotovo gre za zelo nadležno težavo, zaradi katere včasih ne moremo obuti niti najbolj ohlapne obutve.

- Oglas -

Vzrok za otekanje je neobičajno zadrževanje tekočine med celicami, še posebej v okončinah, torej gležnjih, rokah, prstih na rokah ter nogah, pa tudi na obrazu in trebuhu. Eden od možnih vzrokov je lahko uživanje preslane hrane, različna hormonska neravnovesja, zastajanje vode pa lahko kaže tudi na razvoj resnejših obolenj, na primer srčnih bolezni, bolezni jeter ali ledvic ter protina.

Zastajanje vode v nogah

Kako si lahko sami pomagate pri otekanju nog?

Izogibajte se dolgotrajnemu stanju na mestu. To je seveda lažje reči kot storiti, še posebej, če služba od vas zahteva, da na mestu stojite daljše časovno obdobje. V tem primeru vam priporočamo uporabo kompresijskih nogavic, ki bodo ublažile otekanje nog in gležnjev. Obstaja veliko različnih modelov kompresijskih nogavic, zato boste zagotovo našli take, ki vam bodo najbolj odgovarjale in ki bodo najbolj udobne.

Poskrbite za čim več gibanja. Veliko hodite, tecite, kolesarite … katerakoli aerobna telesna aktivnost bo v veliko pomoč.

- Oglas -

Po napornem dnevu otekle noge dvignite v zrak oziroma jih podložite z blazino.

Če vam noge otečejo med sedenjem na delu, jih vsakih nekaj minut dvignite vzporedno s tlemi. Vsake toliko časa si vzemite odmor in se sprehodite po pisarni.

Vzrok za zastajanje vode je lahko tudi čezmerna telesna masa. Številni ljudje, ki jih pestijo težave z otekanjem, imajo pogosto čezmerno telesno maso. V tem primeru je zelo pomembno, da shujšate. Svetujemo vam, da se izgube odvečne telesne mase lotite počasi in postopno. Če morate izgubiti precej kilogramov, se obrnite na strokovnjaka za prehrano, saj bo tako proces izgubljanja odvečne telesne mase varen in učinkovit, rezultati pa bodo trajali.

Zmanjšajte vnos soli. Vzrok za otekanje je med drugim tudi uživanje preslane hrane, zato naj bo prvi ukrep, če imate tovrstne težave, da zmanjšate količino soli v prehrani, izogibajte pa se tudi suhim mesninam in ostali industrijsko močno predelani hrani.

Uživajte živila, ki vsebujejo veliko kalija. Živila, bogata s kalijem, lahko pomagajo zmanjšati raven natrija v vašem telesu, zaradi česar se zmanjša tudi otekanje. Med njimi bi še posebej izpostavili banane, pa tudi paradižnik.

Priporočamo vam, da uživate živila, ki delujejo kot naravni diuretiki. Naravni diuretiki povzročijo, da se voda hitreje izloči iz našega telesa. Če imate tovrstne težave, dajte prednost naslednjim živilom: zelena, peteršilj, riž, krompir, beluši, rabarbara, kumare, lubenica, por, banane, limone, koromač, črni čaj.

Poskrbite za dovolj vitaminov B5, B1 in D. Vsi ti vitamini zmanjšujejo zadrževanje vode v telesu. Vitamin B1 najdemo v sončničnih semenih, pšeničnih kalčkih, pistacijah, arašidih, ajdi, lešnikih, leči, grahu, beluših, pomarančah. Veliko vitamina B5 vsebujejo orehi, avokado, jabolka, suhe marelice in fige, sončnična semena, arašidi. Da pa boste dobili dovolj vitamina D, pa vam priporočamo uživanje rib, ribjega olja in mleka ter mlečnih izdelkov. Seveda pa ne pozabite niti na dovolj sončne svetlobe.

- Advertisement -

Če imate tudi v času pred menstruacijo težave z zastajanjem vode in otekanjem, Marija Merljak priporoča, da nekaj dni pred mesečnim ciklusom uživate banane, surovo špinačo, avokado in surovo zelje. Vsa našteta živila namreč vsebujejo veliko vitamin B6, ki pospeši izločanje vode in pomaga uravnavati hormonsko ravnovesje. Izrazito otekanje pred mesečnim ciklusom je namreč posledica prav nihanja vrednosti hormonov, zaradi česar se spremeni delovanje krvnih in limfnih žlez.

Proti zastajanju vode v telesu so vam v pomoč tudi minerali kalcij, magnezij in mangan, ki delujejo kot blagi diuretiki.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×