Hrana in pijača, zaradi katere boste še bolj lačni

    Čeprav s hrano v prvi vrsti tešimo lakoto in z njo v telo vnesemo sestavine, ki jih potrebuje za normalno delovanje, obstajajo tudi živila oziroma sestavine, ki nas lahko naredijo le še bolj lačne oziroma nam vzbudijo občutek lakote. Večinoma gre za umetna sladila, ki so le nadomestek pravega sladkorja, pa tudi za živila brez zadostne vsebnosti vlaknin in beljakovin.

    Slani prigrizki

    Čips in drugi slani prigrizki

    Slani prigrizki vas naredijo lačne, ker so polni soli, ta pa lahko telo precej dehidrira in vašemu telesu tako dopoveduje, da je lačno, čeprav je v resnici potrebno tekočine. Slani prigrizki ob tem ne vsebujejo veliko beljakovin in vlaknin, imajo pa kalorije.

    Namesto tradicionalnih slanih prigrizkov si zato naredite čisto svoje, domače, na primer iz sladkega krompirja ali zelenjave. Ti vsebujejo več vlaknin, z njimi pa lahko nadzorujete tudi vnos soli v telo.

    Pijače z umetnimi sladili

    Strokovnjaki opozarjajo pred morebitnim vplivom umetnih sladil na telesno težo, spet drugi pa pravijo, da nas nadomestki sladkorja lahko naredijo lačne. Sladila, tako prava kot umetna namreč možgane in telo »navadijo« na sladek okus, ampak ko ne jemo pravega sladkorja, tudi njegov učinek ni takšen, kot pri pravem sladkorju. Telo zato kljub zaužitju umetnih sladil zahteva dodaten pravi sladkor, ki ima določene učinke, kar se lahko pokaže v obliki lakote.

    Če pijete veliko pijač brez sladkorja oziroma z dodanimi umetnimi sladili, to količino omejite. Če že, si takšno pijačo privoščite po kosilu. Takrat namreč veste, da ste se že najedli in ne potrebujete dodatnega vnosa živil, četudi vam telo morda namiguje, da ste lačni.

    Sladke ploščice

    Vse, kar vsebuje nadomestke sladkorja, lahko povzroči lakoto. Tako je tudi s sladkimi ploščicami, ki ob tem sicer vsebujejo zdrave žitarice, ampak zaradi umetnih sladil niso tako kakovostne, kot bi si morda mislili.

    PREBERITE TUDI:  Šisandra za zdravje in vitalnost

    Namesto ploščic z dodanim umetnim sladkorjem zato izberite tiste, ki vsebujejo polnovredna žita in oreščke, ob tem pa naj vsebujejo še nekaj vlaknin in beljakovin, da boste vsaj za nekaj časa potešili lakoto.

    Sadni sokovi

    Čeprav sadni sokovi morda ne vsebujejo dodatnega sladkorja in so sadeži sveže iztisnjeni, sok vsebuje sladkor. In ko ga popijmo veliko, se krvni sladkor poviša zelo hitro, kar za telo predstavlja svojevrsten šok.

    Namesto soka zato raje pojejte sveže sadje, s katerim boste zaužili še vlaknine in vodo. Če sadje kombinirate z beljakovinami, boste uravnavali krvni sladkor in se nasitili, namesto sadnih sokov pa si za žejo naslednjič raje natočite vodo.

    Testenine

    Navadne testenine, ki so svetlejše barve, so po navadi oropane hranil, ki jih vsebujejo polnozrnate. Če pa vlaknin ne jemo, se tudi ne nasitimo tako, kot je treba.

    Zato posezite po polnozrnatih testeninah, ki jih danes lahko najdete že skoraj v vsaki prodajalni, kjer imajo tudi navadne testenine.

    Suši

    Suši vsebuje refinirani beli riž, ki skoraj nima vlaknin, in sojino omako, ki telo dehidrira, zato ste po njej žejni (zaradi česar pogosto lahko občutite tudi lakoto). Kljub majhni porciji ima suši tudi presenetljivo veliko kalorij.

    Obrok začnite z veliko skledo solate in juho, ko izbirate suši, pa naročite le enega, pa še tega z rjavim rižem in z malo sojine omake.

    Kosmiči

    Nekateri kosmiči so prave bombe sladkorja, zlasti če jih uživate v večjih količinah, lahko pa vsebujejo tudi izredno malo vlaknin.

    Izberite kosmiče, polne vlaknin in brez sladkorja. Če jim dodate nekaj sadja in malce mandljevega masla, jim boste dodali vlaknine in beljakovine, lahko pa jih zmešate tudi skupaj z jogurtom.

    PREBERITE TUDI:  Murva – skoraj pozabljena, a zelo okusna zdrava

    Z nekaj preprostimi triki tako lahko poskrbite, da ne boste (pre)hitro spet lačni. Pomembno je, da telo zaužije dovolj beljakovin in vlaknin, sladkor, sol in kakršne koli umetne dodatke pa omejite. Ne le, da ne boste kmalu spet lačni, tudi počutili se boste bolje.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte