Zdravje & prehranaFibromialgija ali kronični bolečinski sindrom: naravna pomoč

Fibromialgija ali kronični bolečinski sindrom: naravna pomoč

MORDA VAS ZANIMA

Fibromialgija je kompleksna, še vedno ne dovolj dobro raziskana težava, za katero se uporablja tudi poimenovanje kronični bolečinski sindrom. Za fibromialgijo so namreč značilne kronične bolečine v mišično-skeletnem sistemu. Bolečine pa lahko spremljajo tudi simptomi, kot so kronična utrujenost, nespečnost, palpitacije, trzanje mišic, mravljinčenje, tesnoba ter težave s spominom in z zbranostjo. Vzrok za fibromialgijo še ni natančno opredeljen, zato tudi potek zdravljenja oziroma lajšanja simptomov ni povsem premočrten. Bolnikom, pri katerih je bila diagnosticirana fibromialgija, se sicer najpogosteje predpisujejo protibolečinska zdravila in antidepresivi. Tovrstna zdravila so lahko sicer koristna, vendar pa je pogosto smiselno kombiniranje z naravnimi pristopi (če seveda ne obstaja tveganje za kontraindikacije). V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj alternativnih možnosti oziroma metod za naravno ublažitev simptomov fibromialgije.

1. Joga

- Oglas -

Precej študij je potrdilo, da je lahko joga izjemno koristna za osebe s fibromialgijo. Redna vadba joge lahko poskrbi za protibolečinski učinek in za ublažitev mišične utrujenosti. Obenem pa je koristna kot pomoč pri težavah s spanjem. Pozitivni učinki joge so posebno izraziti, če med vadbo posvetite posebno pozornost pravilnemu dihanju in če so telesne vaje prepletene z meditacijo. Fibromialgija oziroma bolečina, značilna za ta sindrom, naj bi bila namreč tesno povezana s stresom. Večja ko je količina kortizola v telesu, izrazitejši so običajno neprijetni simptomi. Tako so lahko koristne vse tehnike, ki zmanjšajo negativen vpliv stresa.

2. Kapsaicin

Kapsaicin – snov, ki jo najdemo v začimbah, kot je kajenski poper – slovi po impresivnih protibolečinskih učinkih. Tako gre za sestavino različnih protibolečinskih mazil, ki so lahko med drugim zelo koristna tudi za osebe s fibromialgijo. Ko z mazilom, ki vsebuje kapsaicin, zmasiramo boleče območje, se sprosti snov, ki blokira signal za bolečino. Preprosto protibolečinsko mazilo s kapsaicinom lahko pripravite tudi sami, na primer tako, da zmešate kokosovo maslo ali olivno olje in ščepec kajenskega popra.

3. Akupunktura

Akupunktura je metoda, ki izvira iz tradicionalne kitajske medicine. Gre za eno od najstarejših naravnih metod za blaženje bolečine. S to metodo si številni ljudje pomagajo še danes. Akupunktura naj bi imela tudi zelo blagodejen vpliv na osebe, ki se spopadajo s fibromialgijo, kar je bilo potrjeno tudi z znanstvenimi študijami. Še posebej koristna je lahko t. i. elektroakupunktura – metoda, ki temelji na prepletu tradicionalne akupunkture in električne stimulacije.

4. Melatonin

Kot omenjeno, lahko fibromialgijo spremljajo tudi težave s spanjem. Tako je lahko koristno dodajanje melatonina – hormona, ki ga naše telo sicer tvori samo, vendar je lahko zaradi določenih negativnih vplivov tvorba ovirana. Če se zvečer ne sprosti dovolj melatonina, zelo težko zaspimo, zato je včasih smiselna pomoč »od zunaj«. Namesto prehranskih dopolnil z melatoninom si lahko denimo pred spanjem privoščite tudi kozarec višnjevega soka, saj so višje odličen naravni vir melatonina.

5. Vitamin D

- Oglas -

Vitamin D je znan kot snov, ki je izjemno pomembna za naše kosti in imunski sistem. Znanstveniki trenutno preučujejo tudi povezavo med vitaminom D in fibromialgijo. Izkazalo se je namreč, da lahko ljudem, pri katerih je bila diagnosticirana fibromialgija, pomaga dodajanje vitamina D s pomočjo prehranskega dopolnila.

6. S-adenozil metionin

Zelo dragocen dodatek za ljudi s fibromialgijo je lahko tudi snov, imenovana S-adenozil metionin, ki je znana tudi kot SAMe. Učinki tega dodatka, ki se že približno dve desetletji preučuje v povezavi z lajšanjem bolečin v sklepih, so podobni učinkom nesteroidnih protivnetnih zdravil (aspirin, ibuprofen ipd.).

7. Šentjanževka

Osebam, ki se spopadajo s fibromialgijo, lahko pomagajo tudi pripravki iz šentjanževke – posebno tistim, ki jih poleg kronične bolečine mučijo tudi depresivni občutki. Šentjanževka je namreč znana kot odličen naravni antidepresiv. Seveda pa to pomeni, da pripravki niso primerni za osebe, ki uporabljajo antidepresive na recept.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×