Evropski teden mobilnosti: Z aktivnim transportom do boljšega zdravja ljudi in okolja

    Od 16. do 22. septembra poteka Evropski teden mobilnosti, ki letos nosi geslo »Vaš korak za čistejši zrak«. Geslo poleg skrbi za čistejše okolje še posebej izpostavlja pomen aktivnega transporta. Hoja, kolesarjenje, tek – vse to so oblike aktivnega transporta, s katerimi ne skrbimo za čistejše okolje, ampak izboljšujemo tudi svoje gibalne navade. Na Inštitutu za varovanje zdravja Republike Slovenije svetujejo, da ljudje to priložnost izkoristijo in začnejo spreminjati svoje transportne navade ter tako poskrbijo za svoje zdravje in čistejše okolje.

    Mestno kolo BICIKELJ
    Mestno kolo BICIKELJ postaja vse bolj priljubljeno prevozno sredstvo v Ljubljani.

    Kot navajajo na Inštitutu za varovanje zdravja, se kar 60 odstotkov prebivalcev Slovenije, ki živijo v mestih, na delovno mesto vozi z avtomobilom. Po podatkih ankete naj bi kar 40 odstotkov avtomobil uporabljalo tudi za krajše razdalje, torej za razdalje od pol do dveh kilometrov. Asist. Janet Klara Djomba z Inštituta za varovanje zdravja pravi, da je za ohranjanje zdravja potrebnih 30 minut zmerno intenzivne telesne dejavnosti – zakaj torej ne bi že poti v službo izkoristili za rekreacijo? Ljudje se za nezadostno telesno dejavnost nemalokrat zgovarjamo prav na pomanjkanje časa, hkrati pa se z avtom odpeljemo do skoraj vsakega vogala. »Dva kilometra v mestnem okolju s prometom, križišči, semaforji in prehodi za pešce pomeni največ pol ure hoje ali največ 15 minut kolesarjenja. V skandinavskih državah niso redki, ki kolesarijo do delovnega mesta tudi več kot 10 kilometrov. Tudi če bi za aktivno pot v službo potrebovali več časa kot z avtomobilom, je razlika v času še vedno manjša, kot če bi se odpravili na rekreacijo od doma,« pojasnjuje asist. Janet Klara Djomba. Če je vaše delovno mesto od doma vseeno preveč oddaljeno za kolesarjenje ali pešačenje, strokovnjakinja predlaga, da na aktiven način opravite vsaj krajše poti: S kolesom ali peš se lahko odpravite v trgovino, na roditeljski sestanek ali na srečanje s prijatelji. Pomembno je nekje začeti in počasi spreminjati svoje navade.

    PREBERITE TUDI:  Že poznate trike za odstranjevanje madežev?

    Kakor opozarjajo na Inštitutu za varovanje zdravja, pri spodbujanju zdravega načina življenja pomembno vlogo igrajo tudi zdravstveni delavci. »Spodbujanje aktivnega transporta, to je pešačenje ali kolesarjenje v službo, šolo in različnih opravkih, je izredno učinkovit način za povečanje stopnje telesne dejavnosti, ki je nujno potrebna za ohranjanje zdravja in preprečevanje kroničnih bolezni. Študije v preteklosti so pokazale, da spodbujanje aktivnega transporta bolj učinkovito poveča celotno količino telesne dejavnosti kot pa spodbujanje rekreativnih dejavnosti,« je povedala asist. Janet Klara Djomba. Strokovnjakinja še dodaja, kako pomembno je, da so starši svojim otrokom in ostalim družinskim članom za zgled ter jih spodbujajo za aktivnejše ter zdravju in okolju bolj prijazne oblike transporta. Če gre vaš otrok lahko v šolo peš, ni nobene potrebe, da bi ga tja morali peljati. Namesto da ga v šolo peljete z avtomobilom, ga tja raje pospremite peš in ga ob tej priložnosti opozorite še na nevarnosti, s katerimi se lahko sreča na svoji poti v šolo in iz nje.

    22. septembra je tudi Dan brez avtomobila in takrat bodo mestna središča v številnih slovenskih krajih zaprta za motorizirani promet. Kolesarjem in pešcem bo takrat resnično omogočena varna in neovirana pot. Izkoristite ta dan za sprehod po ulicah brez motečega hrupa in smradu. Na Inštitutu za varovanje zdravja menijo, da lahko ob taki priložnosti odkrijete kaj novega, kar vam vaše mesto ponuja.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte