Dihalne vaje za tek

    Tek je aerobična vaja. Z besedo aerobična mislimo dejansko na kisik. Da pa bi dobili zadostno količino kisika v pljuča med tekom, pa morate pravilno dihati. Veliko tekačev ima med tekom plitvo dihanje, kar lahko na koncu lahko privede do krčev, bolečin, slabe vaje ali prehitre utrujenosti.

    Globoko dihanje

    Večino tekačev uporablja le zgornjo tretjino kapacitete pljuč, vendar pa lahko z diafragmatičnim dihanjem zmanjšamo stress ter preprečimo morebitne krče.Takšno dihanje lahko vadimo pred ali po teku. Razlika je le v tem, da pred tekom delamo globoke vdihe skozi nos, držimo pet sekund in potem počasi izdihnemo skozi usta. Med tekom pa držanje diha ni potrebno.Veliko tekačev se tudi ne zaveda, da imajo napeta ramena, zapestja in čeljust medtem, ko tečejo. Z omenjeno tehniko dihanja to napetost sprostimo.

    Enakomerno dihanje

    Takšno dihanje je po navadi težko osvojiti, vendar je lahko zelo učinkovito, ko ga enkrat obvladate. Profesionalni tekači pogosto uporabljako takšno dihanje, da dosežejo željeni ritem. Po navadi uporabljajo 2-krat-2 dihanje, kar pomeni, da naredijo dva koraka pri vdihu in dva pri izdihu. Proti koncu pa preidejo na 2-krat-1 dihanje, kjer pri izdihu naredijo en korak.Lahko pa takšno dihanje pri začetniku povzroči omotico.

    Očiščevalno dihanje

    Če se zbudite in se počutite napeto, potem verjetno to ni pravi dan za tek. Očiščevalno dihanje pa lahko to napetost sprosti.
    Ta vrsta dihanja izvira iz dihalnih vaj joge. Z sredinskima prstoma na levi roki zapremo desno nosnico. Nato štirikrat vzdihnemo skozi levo nosnico. Nato pa z palcem zapremo nosnici in zadržimo dih za štiri sekunde. Ko so te štiri sekunde pretekle, odmaknemo roko in izdihnemo osemkrat.Postopek ponovimo še na levi nosnici z desno roko.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte