Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.

S katerimi rastlinami si lahko pomagamo pri težavah s srcem?

Tokrat bomo govorili o rastlinah, ki ugodno delujejo na zdravje srca in krvožilnega sistema.
Zdravje & prehranaNov način, kako zmanjšati debelost med otroki

Nov način, kako zmanjšati debelost med otroki

MORDA VAS ZANIMA

Velika težava današnjih otrok in mladostnikov je tudi debelost, h kateri zagotovo prispeva neaktiven življenjski slog (preveč časa pred televizijskim sprejemnikom in računalnikom), premalo spanja in neredno prehranjevanje.

- Oglas -

Kanadski in ameriški raziskovalci so skupaj razvili pristop, s katero so želeli družinam, kjer se otroci borijo s čezmerno telesno maso, pomagati do zdrave teže. Raziskovalci se strinjajo, da za zmanjšanje tega problema lahko veliko naredijo kar starši sami, in sicer z zelo preprostimi spremembami navad: Zmanjšajo naj čas, ki ga otrok preživi pred televizijskim sprejemnikom, uvedejo naj red glede spanja, poleg tega pa naj se potrudijo, da bo družina vsaj en obrok jedla skupaj.

Ta raziskava predstavlja prvi poskus, kako se zmanjševanja deleža predebelih otrok lotiti kar doma, in sicer s spremembo vedenja, ne pa s posegi v prehranjevalne navade ali gibanje.

Zdravje se začne doma

V Združenih državah Amerike se je delež predebelih otrok v zadnjih 30 letih podvojil, med mladostniki pa se je številka kar potrojila.

Vzrok za povečano telesno maso in debelost je sicer več kot očiten – otroci in mladostniki zaužijejo več kalorij kot jih porabijo. Nabiranje odvečnih kilogramov je zelo preprosto, čisto druga pesem pa je z izgubo le-teh. Če želimo biti uspešni, je treba spremeniti čisto osnovne življenjske navade.

- Oglas -

Poseben način prehranjevanja in gibanja navadno ne prinašata najboljših rezultatov in otroci se lahko zelo hitro začnejo upirati. Najlažje je, če se starši lotijo spreminjati navade celotnega gospodinjstva. Tako ne bodo poskrbeli le za dobro zdravje in počutje svojih otrok, ampak celotne družine.

Raziskava, ki so jo opravili ameriški in kanadski raziskovalci, je pokazala, da zdravo težo pri otrocih določa nekaj čisto osnovnih življenjskih navad znotraj posameznega gospodinjstva: Pomembno je, da ima otrok pri spanju red (to pomeni, da spi dovolj in da v posteljo odide vsak dan ob približno isti uri). Starši morajo otroku omejiti čas za gledanje televizije, predvsem pa televizijski sprejemnik nima česa iskati v otrokovi sobi. Zelo pomembno je tudi, da družina čim večkrat skupaj obeduje.

Debeli otroci

Kako izboljšati navade?

Ameriški in kanadski raziskovalci so v raziskavo vključili 121 družin, v katerih so imeli otroci čezmerno telesno maso. Od teh 121 družin, so raziskovalci v kontrolno skupino razvrstili 59 družin – družine so po elektronski pošti prejele vsa navodila, ki bi se jih morale držati naslednjih šest mesecev. Ostalim 62 družinam je nekdo osebno prišel razložiti vsa navodila in jim bil tudi sicer na voljo.

Otroci v intervencijski skupini so povečali količino spanca za pol ure na dan, čas, preživet pred televizijo, so zmanjšali za eno uro na dan, prav tako pa so svoj indeks telesne mase zmanjšali za 20 %. Žal posebnega izboljšanja življenjskih navad v kontrolni skupini raziskovalci niso opazili oziroma se je otrokom njihov indeks telesne mase še povečal za 20 %.

Največja omejitev tovrstne raziskave so zagotovo sredstva, ki so z njo povezana. Raziskovalci so namreč morali najeti in ustrezno usposobiti dovolj svetovalcev, ki so bili družinam osebno na voljo za pomoč in podporo pri njihovih spremembah načina življenja.

Sprememba čisto osnovnih življenjskih navad znotraj gospodinjstva lahko močno prispeva k zmanjšanju deleža predebelih otrok. A ta raziskava je pokazala, kako pomembno vlogo pri vsem skupaj igra tudi človeška podpora.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×