Breskve – sočne, sladke in zelo zdrave

Breskve (Prunus persica) so eden najbolj tipičnih poletnih sadežev. Če tudi sami uživate v sočnem in sladkem okusu breskev, vas bo zagotovo razveselilo dejstvo, da je to obenem izjemno zdravo sadje. Gre za odličen vir betakarotenov, ki jih naše telo pretvori v vitamin A, ter vitaminov C, K in različnih vitaminov iz skupine B. Seveda pa vsebujejo tudi precej pomembnih mineralov: kalcij, kalij, magnezij, mangan, železo, cink, baker in še mnoge druge. Preverite, kateri so tisti pozitivni učinki breskev na zdravje, ki še posebej izstopajo.

Breskve

Antioksidanti za zaščito pred kroničnimi boleznimi

V breskvah najdemo specifično kombinacijo antioksidantov, med njimi tudi nekatere izjemno močne. Antioksidanti se bojujejo proti prostim radikalom v telesu, ki lahko povzročijo ogromno škode. Prav prosti radikali predstavljajo največje tveganje za t. i. oksidativni stres, katerega posledica so številne kronične bolezni. Več breskev v vaši prehrani tako vsekakor pomembno prispeva k boljšemu zdravju, tako kratkoročno kot na dolgi rok.

Preprečite pomanjkanje kalija v telesu

Kot že omenjeno, veljajo breskve med drugim za dober vir kalija. To je mineral, ki je ključen za nemoten prenos živčnih signalov, vzdrževanje elektrolitskega ravnovesja in za močne mišice. Pomanjkanje kalija lahko povzroči precej težav, na primer neenakomeren srčni utrip ali oslabelost mišic.

Uživajte breskve za lepo kožo

Koža breskev je sicer res hrapava, vendar je to sadež, ki bo imel povsem drugačen vpliv na vašo kožo. Zaradi velikih količin vitamina C, ki je med drugim tudi odličen antioksidant, obenem pa je nujen za tvorbo kolagena, breskve poskrbijo, da bo vaša koža precej bolj napeta, elastična in mladostna. Preprečujejo prezgodnje staranje, zmanjšujejo negativne vplive UV-žarkov in blažijo vnetja. Tako ni presenetljivo, da so prav breskve pogosta sestavina kozmetičnih izdelkov za nego kože.

PREBERITE TUDI:  Zavajajoče deklaracije na hrani: Vlaknine

Betakaroteni ščitijo vaše oči

Zelo pomembna snov, ki jo najdemo v breskvah, so betakaroteni, nekakšna predstopnja vitamina A. Zaradi tega je uživanje breskev zelo koristno tudi za vaše oči. Zmanjša tveganje za številne težave z vidom, povezane s staranjem.

Naravno zniževanje ravni holesterola

Zagotovo veste, da je povišan holesterol eden glavnih dejavnikov tveganja za številna srčno-žilna obolenja. Pri tem imamo seveda v mislih t. i. škodljivi holesterol, za katerega se pogosto uporablja kratica LDL. Študije kažejo, da breskve pomagajo pri zniževanju ravni omenjenega holesterola, obenem pa pomagajo pri dvigu dobrega oziroma koristnega holesterola (HDL).

Bazično delovanje in izboljšana prebava

Uživanje breskev je zelo koristno tudi za vašo prebavo, predvsem zaradi obilja vlaknin in bazičnega vpliva na organizem. Še posebej priporočljivo je, da breskve vključite v prehrano, če imate pogosto težave z zaprtjem. Breskve pomagajo pri razstrupljanju prebavil, s tem pa pri odstranjevanju strupenih snovi iz celotnega telesa.